Kahvin juonti laihdutuksen tukena?
Olen nyt alkanut juoda aamulla kupin kahvia ja sen ansiosta vatsa toimii joka aamu. Joskus vielä toisenkin kerran päivällä! Aiemmin on mennyt montakin päivää ettei ole tarvinnut käydä kakkoshädällä eli kakkosella käynyt 1-3 kertaa viikossa.
Nyt olen huomannut että painokin alkanut tippumaan ihan eri tavalla ja vaatteet istua päällä paremmin.
Kauankohan tällainen vaikutus kestää? Siis että vatsan toiminta on parempaa ja vilkkaampaa? Tekisi mieli sanoa että aineenvaihdunta on vilkastunut selvästi mutta joku tulee kuitenkin pätemään että vatsan toiminta ja aineenvaihdunta on kaksi eri asiaa 🤪
Mietin vaan että onko tämä vaan jotain uutuudenviehätystä kropalle ja kohta taas jumitetaan vatsan kanssa? Ja pitääkö jossain vaiheessa lisätä kahvin juonnin määrää?
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
En näkisi siinä ongelmaa kohtuukäytössä. Liika käyttö saattaa taas lisätä stressiohormonien eritystä ja täten blokata rasvanpolttoa. Aamupäivään sijottuva piristeiden käyttö ei varmaan aiheuta suurelle osalle ongelmia kun kortisolitasot on sillon luonnostaakin koholla. Kofeiini auttaa myös näläntunteen vähentämiseen.
En ole juonut kahvia ollenkaan aiemmin ja nyt sen yhden muumimukillisen juon aamulla tilkalla maitoa.
Olen vähän herkkä kofeiinille niin en määrää haluaisi lisätäkään. Tuosta kupillisesta ei tule onneksi mitään muuta kun positiivisia sivuvaikutuksia.
Tuntuu että nälkää tosiaan vie ja se olikin se syy miksi alkujaan aloin kahvia juomaan.
Ap
Nostan tätä jos täällä kahvin juojia?
Tottuuko siihen kahviin? Niin siis ettei se yksi kuppi aamulla enää riitäkään?
Ap
Minä olen ikäni ollut hoikka ja luulen että runsaalla kahvin ja teen juonnilla on osuutta asiaan. Suoli tosiaan toimii kahvin kanssa hyvin. Pääasiassa juon kyllä maun vuoksi. Päivässä menee 3-5 mukillista vahvaa kahvia. Mukillinen laadukasta, vastajauhettua kahvia on parempi jälkkäri kuin kakkupala. Juonkin usein kahvia "herkuttelun" asemesta, poistaa makeanhimon - varsinkin jos sekaan lorauttaa tilkan baileysia tai makusiirappia.
En näkisi siinä ongelmaa kohtuukäytössä. Liika käyttö saattaa taas lisätä stressiohormonien eritystä ja täten blokata rasvanpolttoa. Aamupäivään sijottuva piristeiden käyttö ei varmaan aiheuta suurelle osalle ongelmia kun kortisolitasot on sillon luonnostaakin koholla. Kofeiini auttaa myös näläntunteen vähentämiseen.