Leivinpaperisuikaleet irtokakkuvuoan sisäreunaan, miten?!
Menee hermo! Kakkuohjeessa neuvotaan laittamaan leivinpaperisuikaleet kakkuvuoan reunan sisälle (tai kalvo - sellaista minulla ei ole), niin kuinka saan noi suikaleet siihen / pysymään paikoillaan????
Kommentit (18)
En tiedä, mä en ole nimittäin ikinä itse laittanut. Irrottelen aina kakun vuoan reunasta varovasti veitsen terällä.
Jeesusteipillä, tai pyydä lisäkäsiä.
Mielikuvitusta kehiin.
Leikkaa sopivan kokoinen pala + hieman extraa ympärysmittaan ja pidä toisella kädellä paikoillaan kun kaadat taikinan vuokaan.
Joskus laitan maalarin teippiä tukemaan yläreunaan mutta se pitää poistaa ennen uuniin laittoa.
Juhlat on kielletty ja kakut myös!
Sipaise pieni nokare kevytmargariinia
En ole koskaan laittanut koska kuulostaa niin vaikealta. Pohjaan vaan.
Kunnon voitelut tietenkin. Sitten kun kakku on valmis, veitsellä varovasti irroitetaan jos ei muuten meinaa lähteä.
ei tarvita paperisuikaleita vaan pensseli ja rasvaa, itse voitelen voilla.
Laita paperisuikale kiinni kakkuvuoan reunaan pyykkipojilla. Kun taikina on vuoassa, poista pyykkipojat.
Teet ilmeisesti juustokakkua. Sipaise vettä vaikka sormin siihen vuoan reunaan. Paperi pysyy jonkin aikaa paikolillaan
Et tarvitse mitään suikaleita. Rasvaa reunat kunnolla ja pohjaan leivinpaperi.
En koskaan laita mitään suikaleita kuin korkeintaan pohjaan. Kunnon rasvaus ja korppujauhotus riittävät kakkujen teossa.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan laita mitään suikaleita kuin korkeintaan pohjaan. Kunnon rasvaus ja korppujauhotus riittävät kakkujen teossa.
Epämiellyttävää juustokakussa.
Vierailija kirjoitti:
Juhlat on kielletty ja kakut myös!
Just tilasin miniältä perinteisen mansikkabanaanikermakakun sunnuntaille. Litran vein kermaa! Miniä tekee hyviä kakkuja.
Kiitos kaikille (asiallisille) vastanneille! Joo juustokakusta on kyse, koitan tota rasvasipaisua. Kiitos! Hyvää äitienpäivää kaikille! (Niin, ja vien kakun äitille oven taa, joten voitte olla huoleti ;))
Joo jos ei ole spraymargariinia, voi käyttää myös offia suihkeena.
Sipasi vähän voita reunaan ja paperi tarttuu siihen