Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö mökillä yksin ollessasi ovvea lukossa yöllä

Vierailija
07.05.2020 |

Täällä ei ruukata pitää. Mutta minä todellakin pidän! Neljä mökkiä päättyvän tien päässä.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän. Ja haulikkoa käden ulottuvilla.

Itse nukun pistooli tyynyn alla kutsumattomien vieraiden varalta. Viime yönä heräsin rapinaan ja kuudennen laukauksen jälkeen sytytin lampun. Siitä rapisuttajasta oli tullut entinen hiiri.

Vierailija
22/42 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaks kertaa ollut murto niin tietää, että sellasta sakkia liikuu mökin lähettyvillä vaikka "korvessa" onkin. Joten tietysti aina lukkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän joo yöllä, mutta toisaalta mun koira on hyvä vahtikoira, että aloittaa kyllä semmosen rähinän jos joku yrittäs sisälle, että ei varmasti uskalla ylimääräiset nokkaansa ovesta työntää 😅

Vierailija
24/42 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo mitään hätää... Kivat kummitusjutut näin yön tullen.. nice

Erämökillä olija

Vierailija
25/42 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, nimenomaan testaan vielä ennen nukkumaanmenoa, että varmasti lukossa Mielikuvitus laukkaa, vaika syrjässä onkin. Kummituksia vastaan tämä ei tosin auta.

Vierailija
26/42 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista päivää ei tule, että jäisin yöksi yksin jollekin mökille, joten ei tarvi oveakaan lukita.

Kotona sen sijaan lukitsen aina kaikki ovet sekä päivällä että yöllä, jos olen yksin. Vaikka ei edes asuta missään korvessa, vaan naapuri on tuossa aidan takana.

Nykyään on niin paljon näitä "yksittäist*pauksia".

Vierailija
27/42 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat jalat on niin isot, että verannalla olevat saappaat saattaa saada harkitsemaan sisääntuloa. Jotain hyötyä siitäkin.

isojalkainen nainen

Vierailija
28/42 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koira saa kulkea ovesta mielensä mukaan ja ilmoittaa kyllä jos joku tulee.

Vierailija
29/42 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäinen saari olisi pelottava, koska jos sinne joku tulee, se ei ole ohimennen eksynyt poluilla harhailija. Sillä on vankka tarkoitus tulla yöllä juuri sinun mökkiisi.

Se olisi melkoinen ihme. Paljon todennäköisempää jonkun on tulla mantereen mökkiin.

Vierailija
30/42 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuistin ovessa on hakanen ja varsinaisessa ulko-ovessa normaali lukko. Jos olen yksin, niin päiväseltään on haka kiinni. Yöksi sitten haka ja oven lukko.

Kun ei koskaan tiedä... tietenkin olen miettinyt kaikki pakoreitit. Kaksi ikkunaa on ns. Exit -ikkunaa. Niissä on kiinteänä asennuksena se ikkunan avaaja. Sitten on toinen ulko-ovi ja Vaatehuoneen kautta pääsee vintille. Pitää vain avata luukku ja vetää tikkaat alas. Vintiltä ei tosin pääse alas, ellei hyppää, mutta sinne pääsee piiloon.

Vierailija
31/42 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovea ei saa sisäpuolelta lukkoon 70-luvulla tapahtuneen murron takia. Mutta ollaan laitettu siihen tanakka oviketju. Ja minulla on räyheä terrieri sekä jotain kättä pidempää löytyy kyllä.

Mökki on omassa saaressa, joten riski kutsumattomien yövieraiden tuloon on melko pieni. Sinne ei ole helppo rantautuakaan jos ei tunne paikkoja Ja jos olen saaressa, saaren rannassa olevasta veneestä jo näkee että paikalla on joku.

Laitan myös miehen kengät yöksi kuistille.

Räyheä terrieri on ihan parasta! Mukavaa kesää räyheälle terrierille!

Kiitos ❤️

Mennään taas huomenna saareen terrierin kanssa 😁

Vierailija
32/42 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta tiedän ovet lukkoon. Hiippailija kävi tutkimassa varaston poliisille ilmoitus autolla kulki kaikki rannan kesämökit. Nykyään varas tulee ihan mihin vain autolla kulkevat nekin. Peräkärry mukana. En pidä ees paskahuussia auki rikkovat senkin. Vakuutus ei korvaa jos ovet ovat auki. Kannattaa pitää lukossa. Jos varkaat käy poliisi kirjaa raportin joka menee vakuutusyhtiöön jos siinä on maininta et ovet oli auki. Korvauksia ei tule.

Vierailija
33/42 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta tiedän ovet lukkoon. Hiippailija kävi tutkimassa varaston poliisille ilmoitus autolla kulki kaikki rannan kesämökit. Nykyään varas tulee ihan mihin vain autolla kulkevat nekin. Peräkärry mukana. En pidä ees paskahuussia auki rikkovat senkin. Vakuutus ei korvaa jos ovet ovat auki. Kannattaa pitää lukossa. Jos varkaat käy poliisi kirjaa raportin joka menee vakuutusyhtiöön jos siinä on maininta et ovet oli auki. Korvauksia ei tule.

Vierailija
34/42 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhu osaa avata oven suulla ja käpälällä. Tulee viereen nukkumaan.

Vierailija
35/42 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hyvä neuvo ovet lukkoon. Kirveet ja muut halkomisvalineet lukkojen taakse. Ehdottomasti joka ilta.

Vierailija
36/42 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun mökillä ovi auki kesällä.

Vierailija
37/42 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhut ja muut elukat niiden kanssa pärjää. Mutta hullu ihminen on jo toinen juttu.

Vierailija
38/42 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuustusyhtiot ei maksa korvauksia jos ovet on auki.

Vierailija
39/42 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä, luotan koiraani.

Vierailija
40/42 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pidä lukossa, mulla on 4 koiraa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän