Pidätkö oopperasta? Menisitkö mielelläsi katsomaan oopperaa? Tai sitten miksi et menisi?
Kommentit (16)
En ole koskaan käynyt, mutta aion joskus vielä mennä.
Pidän ja menisin mutta en usko koronan takia meneväni pitkään aikaan.
Pidän ja menisin. Liput ovat turhan kalliita, tässä elämäntilanteessa ei tule enää käytyä... nuorempana kävin kerran vuodessa.
Lemppareita on Carmen ja Sevillan parturi.
Olen käynyt vain kerran, mutta menisin mieluusti toistekin.
Oopperallako olette käyneet vai Savonlinnassa?
Pidän tietyistä oopperoista: Aida, Taikahuilu, Carmen, Don Giovanni nyt muutaman mainitakseni.
Mutta sitten on oopperoita jotka ovat mielestäni todella huonoja. En vaan pidä joko musiikista yhtään tai sitten juoni tai joku myy tökkii.
Vähän niinkuin elokuvia on monenlaisia niin oopperoitakin on. Joitain katsoo mielellään, toisia ei.
Menisin. Verraten pidän kuitenkin esim. teatterista enemmän. Se on hieman samaistuttavampaa tai ns. tavoiteltavissa kaltaiselleni ”normaalille” ihmiselle. Ooppera voi olla hyvinkin nautinnollista, mutta usein kallista ja joskus tulee tunne, että se on minua hienompia ja rikkaampia varten. Etenkin perinteinen ooppera.
Rakastan oopperaa, olen itsekin opiskellut klassista laulua. On monia hyviä oopperoita, yksi suosikeistani on Lucia di Lammermoor. Rakastan myös balettia. Savonlinnassakin olen käynyt, myös leffateattereiden ooppera-näytöksissä. Upeita ovat!
Käyn kuuntelemassa klassikoita kuten Taikahuilu, Carmen yms mutta tykkään enemmän baletista. Saan suhteilla joko ilmaisia lippuja tai 10e lippuja Kansallisoopperalle, joten käyn muutaman kerran vuodessa katsomassa jonkun esityksen.
Minusta oopperoiden juonet ovat aina niin tylsiä ja lapsellisia, etten viitsi katsoa niitä. Joistakin oopperoista pidän, koska niissä on niin hyvä musiikki ja juonikin on jotain muuta kuin rakkausseikkailuja.
En pidä oopperasta kovinkaan paljon, mutta baletista sitäkin enemmän.
Pidän monista oopperoista, esim. Carmen, Sevillan parturi ja Taikahuilu. Olen myös käynyt oopperassa monta kertaa, useimmin Kansallisoopperassa.
Täällä monet sanovat oopperalippuja kalliiksi. Kalleimmat paikat ovatkin, mutta esim. Kansallisoopperassa halvimmat liput ovat lähes joka näytökseen noin 20 euroa eli ei mitenkään hirveä hinta.
Telkkarista aikoinaan katselin ja ne oli kiehtovia. Onhan heillä upea ääni ja näyttelijän taidot.
lmeisesti kukaan täällä ei pidä oopperasta.