Miksi kaunista ja ujoa naista luullaan aina ylimieliseksi?
Jos joku tavallisemman näköinen ja ei ehostautunut on hiljainen ja ujo, häneen suhtaudutaan hyvin mutta kaunista ei edes huomioida tai häntä vähätellään, ei ainakaan kehuta ikinä. Mistä johtuu?
Kommentit (24)
Oisko miellyttävä kehu:" Hyvä kun osaat olla hiljaa, jatka samaan malliin."
Sanopa se. Itsekin nuorena sain usein kuulla olevani ylimielinen, vaikka en todellakaan ollut sitä silloin. Nyt olen. :)
Tämä on muuten totta. No jaa ei haittaa. Pysyypähän ihmiset loitolla.
Koska osa heistä ON ilkeitä ja ylimielisiä.
Kyllä tällaista ihan tavallista perunapäätäkin pidetään ylpeänä ujouden takia. Sanoisin, että tuo oletus kohdistuu kauneuden sijasta enemmän naisiin. Ujoa miestähän pidetään möllinä tossukkana.
Kateus saa suhtautumaan negatiivisesti.
Olet ylimielisen ja koppavan näköinen, on useinkin sanottu. Siksi kai minulle ei sitten puhuttu. Mistähän asiasta sitä sitten ylimielinen olisi ollut? Oppipahan varhain olemaan ihan yksin ja omissa oloissaan. Siitä on ollut hyötyä aikuisena. Ei ole ikinä kehittynyt tarvetta ihmisille.
En tiedä olenko kaunis, mutta ujo koen olevani. Ihmiset kohtelevat usein ensikohtaamisella törkeästi ja järkytyksen suorastaan näkee kasvoilta, kun vastaan ystävällisesti hymyillen niin rohkeasti kuin vain uskallan.
Ja varsinkin jos on ujo. Nuorena mua luultiin aina ylimieliseksi vaikka olin vain ujo. No olin tietysti myös vähän nättikin mutta en mikään tyrmäävä kaunotar kuitenkaan.
Nyt olen vähän oikeastikin jo ylimielinen kun ikä on tuonut rohkeutta ja itsevarmuutta.
Lihavissa naisissa olen kohdannut ylimielisimmät tyypit elämäni aikana. Siksi pieni varaus aina heidän seurassa.
No jos kasvoilla on aina perusilmeenä sellainen ynseä bitch face, niin eipä ole ihme jos pidetään koppavana. Tuhahtelu ja silmien pyörittely eivät myöskään ole ujon ihmisen maneereita kommunikoinnissa.
Sotamaalaus ja yrmeä ilme saavat aikaan torjuvia reaktioita, vaikka niiden takana olisi miten ujo ihminen.
Riippuu varmaan miten se ilmenee. Ei mulle ainakaan kukaan oo sanonut että olisin ylimielinen vaan tuota ujoa hoetaan. Alkanut kyllä ärsyttää se... en mäkään sano muille että ”sä oot tällänen ja tollanen”.
Mulle on tosi moni ihminen sanonut vähän tutustuttuaan, että ootkin ihan erilainen (hyvässä mielessä) kuin kuvittelin. En vaan oikein ole koskaan saanut selvennystä siihen, mistä ne ennakkokuvitelmat on sitten tulleet. Jostain syystä he ovat ajatelleet, että olen ylpeä ja ylimielinen.
Oletteko kauniit ja ujot niitä naisia, joita pelimiehet ja känniääliöt tunkee sinnikkäästi naurattamaan ja hokemaan hymyilisit ny vähän *wink-wink*?
meilläkin päin kaikki "älä puhu mulle, rumilus"-naiset oli vain ujoja
Vierailija kirjoitti:
Oletteko kauniit ja ujot niitä naisia, joita pelimiehet ja känniääliöt tunkee sinnikkäästi naurattamaan ja hokemaan hymyilisit ny vähän *wink-wink*?
Kyllä. Kuultu todella monta kertaa, että pitäisi hymyillä.
Kyllä aika hyvää kohtelua saa nätti kun vähän hymy kasvoilla kurkistaa