Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurini pariskunta tekee molemmat aikuiset etätöitä ja vievär mukulansa päiväkotiin.

Vierailija
07.05.2020 |

Oikeesti?! Miten ihminen voi ajatella, että ei jaksa tässä tilanteessa hoitaa omia lapsiaan? Joka aamu veljeskaksikko kuljetetaan päiväkotiin ja vanhemmat työskentelevät etänä kotona. Kuinkahan yleistä tällainen on?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei varmaan ole jaksamisesta, vaan siitä että ne työtkin pitää saada tehtyä.

Vierailija
2/22 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jutellut vanhempien kanssa ja molemmat myöntävät, että eivät vain jaksa lapsiperhearkea näin suuressa mittakaavassa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän on siitä, että pariskunta on etäTÖISSÄ. Ei kotona loikomassa.

Seuraavassa aloituksessa sitten joku valittaisi kuitenkin, kun työpaikan Teamsissa kuuluu koko ajan lasten ääniä taustalta. 

Vierailija
4/22 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, parempihan se pkoti-ikäiselle on istua 8h hiljaa sohvassa vaikka jotain ruutua tuijottaen, kun vanhemmat tekee töitä ja puhuu puhelinpalavereja, kuin että joku leikittää ja on heidän kanssaan vuorovaikutuksessa sen saman 8h. Työssäkäyvät ihmisethän siis vie lapset päivähoitoon VAIN siksi, että eivät itse jaksa lapsiaan hoitaa.... 

Vierailija
5/22 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla meistä on ne lapset kotona vaikka olemmekin ETÄtöissä.

Vierailija
6/22 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä tavalla voi nyt mukavasti viettää laatuaikaa makuuhuoneen puolella. Kannatetaan! Viedään kaikki!

Vierailija
7/22 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että joutuvat ihan oikeasti työskentelemään päiväaikaan! Voi raukkoja.

Vierailija
8/22 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon ap itse saisit aikaan jos joutuisit joka päivä ottamaan lapset mukaan työpaikalle? 

Vierailija
9/22 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jutellut vanhempien kanssa ja molemmat myöntävät, että eivät vain jaksa lapsiperhearkea näin suuressa mittakaavassa.

ap

Voi-voi. Kumpa nämä vanhemmat tietäisivät, millaiselle katkeralle juoruakalle elämästään kertovat. 

Vierailija
10/22 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkitätkö tähän tilaston ko. aiheesta? Siihen olisi mielenkiintoista tutustua koska etätyöt näin isoissa määrissä on uusi asia Suomessa.

Vierailija
11/22 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on teidän valinta. Ei varmaan ihanneratkaisu töiden eikä lastenkaan kannalta.

Vierailija
12/22 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöiden teko tarkoittaa töiden tekemistä kotona, aika vaikea keskittyä jos lapset pitää hoitaa samalla. Jotkut tekee ihan oikeasti aivotyötä!!!!!!

Vierailija
13/22 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole etäTÖISSÄ kun on aikaa kytätä?

Vierailija
14/22 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia on erilaisia. Päiväkoti-ikäinen on vielä niin pieni että tarvitsee aika paljon aikuisen valvontaa, ohjausta ja aktiviteettia. Meilläkin on lapset kotona mutta keskenään viihtyvät koululaiset on vähän eri asia. Päiväkoti-ikäiselle ei oikein voi sanoa että "lue nyt vaikka hiljaa kirjaa 8h sillä aikaa kun aikuiset on töissä."

Vierailija
15/22 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset olleet päiväkodissa, vaikka mä ja mies ollaan tehty n 90% töitä etänä. Eikä ne lapset siellä pk:ssa yksin ole olleet. Muidenkin etäilijöiden lapsiakin ollut. En vaan yksinkertaisesti saa mitään aikaiseksi, kun pitää lapsia vahtia ja tehdä samalla. Eikä noita voi esim laittaa lämmittämään mikrossa ruokaa, kun eivät ylety, ja vahinkopotentiaali suuri. Tämä oli meille paras vaihtoehto, muut saavat heitellä täydellisinä syyllistäviä kiviä päälleni.

Vierailija
16/22 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä varten se päiväkoti on olemassa, että sinne voi viedä lapset työpäiväksi. Kannattaa itsekin käyttää niin ei katkeroidu.

Vierailija
17/22 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä huolta omista asioistasi. Ei naapureiden asioista.

Vierailija
18/22 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tullut tässä monta kertaa mietittyä, että onneksi omat lapset on jo kouluikäisiä, ei tästä etätyöskentelystä tulisi mitään jos lapset olisivat pieniä.

Vierailija
19/22 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin myös poikani perheessä.

Molemmat vanhemmat tekevät etätyötä ja kun nyt ei voi olla työmatkoilla kaikki hoidetaan Teamsin välityksellä. Molemmilla varmaan 4h päivässä palavereja. Sen lisäksi sitten työt jotka vaatii keskittymistä. Ei ihan onnistu 2 pienen kanssa.

Lapset viedään klo 9 maissa tarhaan ja haetaan 2-4 välillä.

Vierailija
20/22 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ap sä meinaat että sun naapurit eivät saisi tehdä töitä vaan heidän pitäisi hankkia potkut?

Vai mihin sä pyrit?

Miksi sä itse olet päivällä joutilaana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän