Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isolla (kuitenkin alle 135 cm) lapsella koroke vai turvavyöistuin?

Vierailija
07.05.2020 |

Meillä tämä asia on herättänyt viime aikoina "keskustelua".

Oma mielipiteeni on se, että mennään turvallisuus edellä ja istuinta käytetään siihen asti, kunnes tuo pituusraja tulee täyteen. Toisaalta ymmärrän lastakin: ikätovereitaan lyhyempänä hän voi kokea istuimessa olemisen lapsellisena, kun muut ovat jo yli 135 cm.

Mitä mieltä asiasta? Miten teillä on menetelty?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti, turvallisuus ensin... Itsekin olin lyhyt kauemmin kuin kaverini ja minua kiusattiin korokkeesta ja "pienten lasten" pyörästä ym. eli ymmärrän lasta. Sopikaa että lapsi saa vaikka jotain pientä "lohdutukseksi?"

Vierailija
2/3 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti, turvallisuus ensin... Itsekin olin lyhyt kauemmin kuin kaverini ja minua kiusattiin korokkeesta ja "pienten lasten" pyörästä ym. eli ymmärrän lasta. Sopikaa että lapsi saa vaikka jotain pientä "lohdutukseksi?"

Ok. Tarkennan vielä, että pohdinta oli korokkeen vai istuimen välillä, eli lapsi haluaisi, että olisi vain koroke, mutta itse haluan, että pidetään istuin käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi itse valitsi turvavyöistuimen (toisessa autossa oli viimeisinä istuinvuosina vain koroke) ja istui siinä yli 140cm ja sen jälkeenkin vielä mökki- tms pitkillä matkoilla. Sanoi että on mukavampi niin, taisi olla lähemmäs 145cm/4.lk kun totesi istuimen käyneen ahtaaksi. Eka-tokaluokalla hänet aamuisin vietiin kouluun, muuten ei kavereilla oikein ollut tilaisuutta nähdä miten me kuljemme. Ja kyllähän ne kaverit kehuivat jo ennen eskaria etteivät istuinta käytä… osa puhui lööperiä, osalla oli oikesti pöljät vanhemmat.

Jos asiasta olisi tullut vääntöä niin olisin komentanut jompaan kumpaan (ihan sama kumpi) niin pitkään kunnes auton vyöt asettuvat oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi