Kun teen ruokaa meille,niin näkyvissä pitää olla sen resepti, muuten miehen mielestä katastrofi!?
Ja olen ihan hyvä ruuanlaittaja, tykkään varsinkin leipoa ja ikääkin jo keski-ikään asti.
Nyt kun ollaan kotona eikä syödä ulkona muualla, laitan enemmän ruokaa.
Ja mies hermostuu heti, jos ruokaa laittaessa minulla ei ole resepti käytössä.
Se heti jokin melt-down , että ei-ei-ei, mistä sä tiedät kuulutko se reseptiin!! Olisin lisännyt makaronilaatikkoon porkkanaraastetta, ei onnistunut.
Mieheni on ilmeisesti jokin autistinen pilkunviilaaja tässä. Jos leivonnassa sanotaan, että ”muovikauha”, niin aika kauan piti selittää miksi puinen käy yhtä hyvin.
Kommentit (2)
Laitan ruokaan mitä sattuu huvittamaan mutta naamion sen siihen niin ettei ukko mitään huomaa. Hyvin on menneet esim kikherneet ja erilaiset pavut sekä jopa linssit. Sitten kun kysyn että miltä maistui ja oliko hyvää, niin kehuu ja kiittelee. Sitten kerron että joo söit juuri kvinoaa tai mustia papuja, iin mies on ihan äimänä, että söinkö, sehän oli hyvää.
Mutta jos hän saa mennä kauppaan tai laittaa ruokaa niin se on lihaa, perunoita ja kastike jostain knorr:n pussista, jonka tekee suurieleisesti kermaan ja väittää että on ihan parasta..
Laita vaan itsellesi ja jos ei miehellesi kelpaa niin olkoon syömättä. Tai laittakoon itse itselleen ruuan reseptin mukaan. Ihme äijä.