Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritykset irtisanoo koronan varjolla

Vierailija
07.05.2020 |

Koronakriisiä käytetään nyt lomauttamalla ja irtisanomalla työntekijät joista ei muutoin pääsisi eroon. Sattuiko omalle kohdalle?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti käyttävät. Minäkin olen jo alkuviikosta potkinut 4 heikoiten pärjäävää pellolle. Perusteena ”tuotannollis-taloudelliset syyt”. Siinähän yrittävät amis-pohjalta keksiä mitä se tarkoittaa... 😎

Vierailija
2/16 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti käyttävät. Minäkin olen jo alkuviikosta potkinut 4 heikoiten pärjäävää pellolle. Perusteena ”tuotannollis-taloudelliset syyt”. Siinähän yrittävät amis-pohjalta keksiä mitä se tarkoittaa... 😎

Kiitos tästä yhteiskunnan toimintaan osallistumisesta. Tuotteesi, yrityksesi nimi ja kaikki muu tullaan leimaamaan julkisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yritys irtisano ellei ole pakko. Sehän supistaa tuoyantoaan silloin. Kiitä Kiinaa koska Kiina kilpailee kaikki pihalle.

Vierailija
4/16 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö raadollinen totuus vasta selvisi koronaöyhöttäjille? Ettekö seuraa tiedotusvälineitä perunakellarikaranteeneissanne?

Vierailija
5/16 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toverit alkavat lakoamaan... Vain persut ja porvarit jäävät jäljelle...

Vierailija
6/16 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että työnantajani käytti tuota kohdallani. Olen kyllä ollut määräaikainen useita vuosia kuukauden pätkissä, joten heillä olisi ollut kaikki mahdollisuudet päästä minuun eroon aikaisemminkin. En ymmärrä, miksi vasta nyt tekosyyn varjolla. Arvelen, että heillä on ollut pulaa työntekijöistä, joten minua on käytetty tällaisena viimeisenä vaihtoehtona. 

Vierailija
7/16 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset yritykset ovat aina käyttäneet kansanvälisiä kriisejä keppihevosena painaa tuotanto stoppiin ja työntekijät kortistoon. Esimerkiksi Lehmän veljesten pankin konkurssi ja 2008-finanssikriisi ei oikeasti koskettanut Suomea mitenkään, mutta yht'äkkiä kaikki yrityksemme (kuin) yhteisestä sopimuksesta tekivät ilman näkyvää syytä äkkijarrutuksen, jonka seurauksena oli 10 vuotta kestänyt taantuma.

Vierailija
8/16 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että työnantajani käytti tuota kohdallani. Olen kyllä ollut määräaikainen useita vuosia kuukauden pätkissä, joten heillä olisi ollut kaikki mahdollisuudet päästä minuun eroon aikaisemminkin. En ymmärrä, miksi vasta nyt tekosyyn varjolla. Arvelen, että heillä on ollut pulaa työntekijöistä, joten minua on käytetty tällaisena viimeisenä vaihtoehtona. 

Tuo on kurjaa. Myös minut irtisanottiin tuotannollisista ja taloudellisista töistä heti kun korona iski. Palkkasivat tosin sitä ennen uuden henkilön firmaan tekemään minun työt.

Vierailija
9/16 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kurjaa. Myös minut irtisanottiin tuotannollisista ja taloudellisista töistä heti kun korona iski. Palkkasivat tosin sitä ennen uuden henkilön firmaan tekemään minun työt.

Sinunkaan tilanne ei kuulosta kovin mukavalta tai oikeudenmukaiselta. :( Meillekin palkattiin uusia työntekijöitä vähän ennen koronaa ja he saavat pitää työpaikkansa. Vähän jäi paha maku suuhun, kun itse ehdin olla lähes 10 vuotta töissä. Olisivat jättäneet sopimukset uusimatta jo kauan sitten, eikä roikottaneet tällä tavalla löysässä hirressä näin kauan. 

Tsemppiä sinulle ja toivottavasti löydät kohta uuden ja paremman työpaikan! 

Vierailija
10/16 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toistaiseksi vaan lomautettu ja lupailtu ettei ketään irtisanota... Mutta katsotaan mitä syksy tuo, jos tilanne jatkuu...

Vierailija
11/16 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhillä on köyhien ongelmat. Minun ainoa ongelmani on ollut etten päässyt viemään lapsia perinteiselle Karibian matkalle kun rajat ovat kiinni. Olisin vaikka vuokrannut yksityiskoneen jos joukkojen kuljetusvälineet ovat köyttökiellossa.

Vierailija
12/16 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kuolet koronaan.

Vierailija
13/16 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos firmalla ei pitkään aikaan tuloja, mistä se maksaisi palkat.

Vierailija
14/16 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta. Harvalla ”rivityöntekijällä” on mitään käsitystä, millaisia varoja työnantajan kassassa on. Firma voi pyöriä, vaikka kuukausittain mentäisi lähes tulkoon kädestä suuhun. Näkeehän sen nytkin, monet firmat on ihan hätää kärsimässä, vaikka koronakriisi on kestänyt vain joitain viikkoja.

Vierailija
15/16 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta. Harvalla ”rivityöntekijällä” on mitään käsitystä, millaisia varoja työnantajan kassassa on. Firma voi pyöriä, vaikka kuukausittain mentäisi lähes tulkoon kädestä suuhun. Näkeehän sen nytkin, monet firmat on ihan hätää kärsimässä, vaikka koronakriisi on kestänyt vain joitain viikkoja.

Ainakin meillä irtisanotut on kyllä pitkäaikaisia työntekijöitä, joille palkkaa maksetaan vielä puolikin vuotta. Lomautuksessa palkanmaksu katkeaa nopeasti, varsinkin nyt uuden pikalain mukaan mentäessä.

Vierailija
16/16 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinunkaan tilanne ei kuulosta kovin mukavalta tai oikeudenmukaiselta. :( Meillekin palkattiin uusia työntekijöitä vähän ennen koronaa ja he saavat pitää työpaikkansa. Vähän jäi paha maku suuhun, kun itse ehdin olla lähes 10 vuotta töissä. Olisivat jättäneet sopimukset uusimatta jo kauan sitten, eikä roikottaneet tällä tavalla löysässä hirressä näin kauan. 

Tsemppiä sinulle ja toivottavasti löydät kohta uuden ja paremman työpaikan! 

Kiitos. Toivon samaa sinulle! Minulle potkut olivat myös uuden alku, työpaikka oireili jo pitkän aikaa huonosta johtamisesta. Irtisanominen oli varmasti myös varoitus muille. Myötätuntoni on sinne jääneiden puolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä