Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on isoin (rahallinen) lahja sukulaiselta, läheiseltä tms.?

Vierailija
07.05.2020 |

Mikä on isoin (rahallinen) lahja sukulaiselta, läheiseltä tai joltain muulta? Mikä/mitä se on ollut?

Esimerkiksi mummu osti Vallilan verhot syntymäpäivälahjaksi, sukulainen maksoi piharemontista puolet (arviolta 1000 euroa), valmistujaislahjaksi kalliit korut tms.? Kerro ! :)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin aloittaa. Sain valmistujaislahjaksi aikoinaan tietokoneen. En tiedä tietokoneen hintaa, mutta se lahja tuntui silloin todella isolta ! 

Vierailija
2/24 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4999€. Sain synttärilahjaksi äidiltä. Olen saanut jo kolme kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden tonnin sänky.

Vierailija
4/24 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain suvultani täytettyäni 18-vuotta Koneen, Wärtsilän, Ray-Theonin ja muita osakkeita noin 50 miljoonan arvosta. Oli helppo opiskella. Ja naureskelin kokoomuslaisten kanssa köyhien opiskelijoiden kaurapuurodieettiä. Me tilasimme rapuillallisen kotiimme ravintola Palacesta.

Tasan ei käy onnen lahjat.

Vierailija
5/24 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

5,75 euroa maksanut kortsupaketti isoäidiltä.

Vierailija
6/24 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Sain suvultani täytettyäni 18-vuotta Koneen, Wärtsilän, Ray-Theonin ja muita osakkeita noin 50 miljoonan arvosta. Oli helppo opiskella. Ja naureskelin kokoomuslaisten kanssa köyhien opiskelijoiden kaurapuurodieettiä. Me tilasimme rapuillallisen kotiimme ravintola Palacesta.

Tasan ei käy onnen lahjat.

Herää, herää, lapsikulta, täällä on oikea elämä menossa. Jos kiinnostaisi osallistua eikä jäädä sinne omaan houremaailmaan.

Vierailija
7/24 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain isovanhemmiltani perinnöksi sijoitusyksiön jonka arvo remontin jälkeen on noin 80 000e.

Vierailija
8/24 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto ullanlinnasta ja 80k markan edestä osakkeita.

En ole ihan varma mitä se tarkoittaisi nykyään

Vierailija
9/24 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapas toimittajan tekemältä aloitukselta kun ei itse vaivautunut kertomaan omalta kohdaltaan. 

Vierailija
10/24 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ostin asumisoikeusasunnon, isäni "lainasi" minulle asumisoikeusmaksun, joka oli noin 30 000 euroa. Tehtiin velkakirja ja uskottava takaisinmaksusuunnitelma verottajaa varten. Tietenkään en koskaan maksanut senttiäkään takaisin.

Vierailija
11/24 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukki antoi aikanaan aina joululahjaksi 1500 ja joulukinkun, mummi toi omatekoista sienisalaattia, taatelikakun ja leipäjuustoa. Olin yh, aikuisopiskelija, asuntolainaa ja kolme lasta 3-9 v. , niin se rahalahja tuntui todella ihanalta, kun joka sentin sai silloin laskea. Hain aleista lapsille vaatetta ja loput pistin talteen tulevia menoja varten.

Ukki oli muutenkin ihana ukki, kovan elämän elänyt, sodassa kaiken menettänyt ja nuukasti elämällä rakensi kaiken uudestaan, välillä teki kahta työtä. Välitti aina muista ihmisistä ja auttoi. Mummi oli kiltti, hänellä oli paljon hauskoja tarinoita ja aina oli joku lapsi sylissä ja karkkipussi, jota mummi tarjoili lastenlastenlapsille....Kaipaan heitä paljon. Ukin kuolemasta tuli juuri 10 vuotta ja mummista 7.

Vierailija
12/24 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidiltä sain tonnin, kun olin juuri eronnut ja osituksesta oli rahat saamatta. Iso apu tuossa kohdalla, kun piti uuteen kotiin hankkia kaikki uusiksi. 

Itse olen antanut seurustelukumppanille 2000€ auton korjaamiseen, koska hänellä ei tuolloin ollut rahaa sitä hoitaa. 

Vierailija
13/24 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni osti minulle 2 hevosta ja maksoi niiden ylläpidon pk-seudulla.

Isä antoi myös käsirahan yksiöön Helsingissä lähellä merta ja maksoi yksiön remontin kokonaan. Kaikki pinnat ja keittiö laitettiin uusiksi.

Vierailija
14/24 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti ja m ummo ostivat tuparilahjaksi sängyn patjoineen, n. 1000. miehen ukilta saatiin auto, arvosta en ole varma, tonnin luokkaa kai sekin.

Vierailija
15/24 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin aikoinaan saada molemmilta mummoiltani 500 markkaa ylioppilaslahjaksi.

Vierailija
16/24 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto te ällötätte mua:D

Onneksi tällä sivulla jokainen on nykyään peikko

Vierailija
17/24 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon saanut isoäidiltä kesämökin, arvo ehkä noin 360 000 e. Sitten olen saanut kaksion hyväktä paikalta, arvo ehkä noin 295 000e. Sitten sain ennakkoperintönä 200 000e arvosta pörssiosakkeita.

Kaikki samalta henkilöltä. Okei, eli mökki on arvokkain.

Vierailija
18/24 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sitä tullut saatua kaikenlaista. Ajokortin, tietokoneen ja puhelimen kun lähdin opiskelemaan. Ulkomaanmatkoja.

Vierailija
19/24 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on antanut minulle 200e lahjaksi monta kertaa, ehkä parin vuoden välein.

Mieheni sukulainen lahjoitti meille antiikkisen kaapin, jolle hänellä ei ollut tilaa. Kaappi on varmaan 600-1000e arvoinen ja todella kaunis.

Vierailija
20/24 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perintöjä ei lasketa, 100€ valmistujaislahjana

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi