Tienaan enemmän, kuin mieheni
Tienaan reilusti enemmän, kuin mieheni. Emme asu yhdessä, olemme toistemme kotona lasten aikataulujen mukaan. Miehen luona kituutellaan, en saa osallistua ruokakuluihin, vaikka haluaisin. Minun luona ei kituuteta, viinit ja erikoisoluet kyllä kelpaa sekä ruuat.
Mies haluaisi muuttaa yhteen, arveluttaa vaikka raha-asioista on puhuttu.
Olen itse lähtenyt köyhistä oloista ja olen ollut yksinhuoltaja ja tiedän mitä on laskea kaupassa ostoksiaan.
En halua ottaa takapakkia elämässäni. En ole valmis maksamaan mieheni ja miehen lasten asumista, ruokia ja bensoja.
Kommentit (13)
Niinhän ne kaikki a-mammat. Mutta tampooneista itketään, kun pitäisi saada 25 senttiä halvemmalla
Miksette voi jatkaa noin? Itsekin olen kodista, missä isopalkkainen isä käytti kaiken omiin harrastuksiinsa ja äidin kontolla oli ruoka ja lapset. En ihan helposti laittaisi talouttani yhteen miehen kanssa.
Oliskin provo, helpottais helvetisti. Velaton auto ja asunto, täydet lomat duunista ja mies laskee kuinka saa lapsille viikon ruuat?
Miks mulla on huono oma tunto siitä, että mun ei tarvi laskee rahojani? Ja miks mun pitäisi maksaa aikuisen miehen ostokset?
Mitä sitten tapahtuu jos muutetaan yhteen? Maksan kaikkien ostokset ja kustannan lasten harrastukset ja lyhennän lainaa?
Ja Tamponi dorkalle tiedoksi, et markkinoilla on lääkevalmisteita joilla pääsee kuukautisista eroon, en edes tiedä paljon tamponit maksaa.
Jos muutatte yhteen, laaditte pelisäännöt. Kumpikin laittaa yhteisten menojen maksamiseksi taloustilille saman verran (lastenne lukumäärästä riippuen) saman verran, mutta kumpikin käyttää loput rahansa omiin menoihinsa ja sijoituksiin tms. Jos ostatte asunnon, määrittelette omistusosuuden kummallekin ja mies maksaa enemmän vaikka lainalla, jos sinun osuutesi voidaan maksaa entisellä asunnolla tai laitat oman asuntosi vaikka vuokralle. Toki voit viinit tarjota rakkaallesi, jos haluat. Päämenot kuitenkin tasan ja avioehto eron varalle. Tosin avoliitto ja testamentti kuoleman varallekin voi järjestellä asioita.
En tiedä onko provo mutta en ehkä itse muuttaisi nuissa lähtökohdissa yhteen. Esimerkiksi teidän lapsilla tulisi olemaan ihan eri elintaso ja siitä tulisi jatkuvaa kateutta ainakin lasten välille. Loppujen lopuksi riitaa tulisi aikuisillekin.
Kannattaa pohtia nämä asiat läpi huolella. Mulla vähän sama tilanne mutta miehellä ei lapsia mikä helpottaa asiaa aika paljon. Oma kulutus on aika pientä enkä näe ongelmaa siinä että osallistuisin ruokamenoihin ym suuremmalla osuudella. Mutta jos mukana tulisi miehen lapsia niin en varmaan harkitsisi yhteenmuuttoa.
Ehkä mietitte mahdollista yhteenmuuttoa vasta, kun lapset ovat lähteneet kotoa. Sitten perusteellinen keskustelu ennen muuttoa tai jatkatte vanhalla tavalla.
En ymmarra ongelmaa. Mies haluaa muuttaa yhteen, sina taas et. Ette siis muuta yhteen. Tajuatko, etta mies ei voi velvoittaa sinua muuttamaan yhteen?
AP nythän on se tilanne, että mies siis maksaa oman asumisensa, omat ruoat ja omien lasten menot.
Jos muutatte yhteen, sopikaa mitä mies maksaa ja mitä sinä maksat. Mies maksaa omien lastensa menot? Ja sinä omien lastesi menot?
Toki yhteen muutto säästää esim asumiskustannuksissa, joten mies hyötyy. Mutta miksi sinä maksaisit miehen bensat ja ruoat?
Tilannehan olisi normaali, jos tulot olisivat toisinpäin.
Aha.