Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tervemenoa istuttaan perunan perunan taimia

Vierailija
06.05.2020 |

Totesi keskustapuolueen ministeri kulmuni.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Kulmini kaupunkilainen, kun istuttaa perunantaimia? Nauroin vatta kipiänä!

Vierailija
2/18 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, moni muu huomasi saman. Kulmuni, maaseutulaisten puolueen edustaja puhuu perunoitten taimien istuttamisesta.

Voi hyvä tavaton.

Ja tuollainen on ministerinä.

Menee samaan kuin kysely: "Onko kuusi kuukautta puoli vuotta".

Tyhmyys ei tunne rajoja, sitä riittää hallitukseenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen vasta satokaudella, kun perunat laitetaan seipäälle.

Vierailija
4/18 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menen vasta satokaudella, kun perunat laitetaan seipäälle.

Ai, teillä tykätään kuiva perunoista. Meillä perunat jyrätään peltoon, perunamuussi kun on niin hyvää

Vierailija
5/18 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä ajattelisit sipsien tulevan, jos perunoita ei kuivata? Tai muusijauheen?

Vierailija
6/18 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsit valmistuu edellisvuoden perunoista kun keväällä pellot kulotetaan. Ihme porukkaa kun ei perusasioita tiedä...

Vierailija
7/18 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulmunihan kovasti kerran puheessaan kitki ja kitki ja kitki perunamaataan. Se tietää kovasti perunan viljelystä. Mutta eihän sitä muuten kepun puheenjohtajaksi pääsisikään.

Vierailija
8/18 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse ainakin kasvatin perunat sisällä taimiksi ennen kuin vein ulos maahan pääsiäisenä. Näin saan juhannuspöytään uusia perunoita suoraan omasta maasta. Maku on 10x parempi kuin kaupassa seisoneissa potuissa.

Vierailija
9/18 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö pässit ymmärrä, että hän puhui perunoista kuvainnollisesti, ei kirjaimellisesti. Sitäpaitsi jos on tuollaiset kulmunit niin saa sanoa mitä vaan.

Vierailija
10/18 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itse ainakin kasvatin perunat sisällä taimiksi ennen kuin vein ulos maahan pääsiäisenä. Näin saan juhannuspöytään uusia perunoita suoraan omasta maasta. Maku on 10x parempi kuin kaupassa seisoneissa potuissa.

Joo tollai se maallakin tehdään. Keittiön ikkunalaudalla ensin esikasvatus kukkaruukuissa, sitten vasta taimien istutus peltoon. Hyviä on, parempia kun kaupan kasvattamat 😋

Vierailija
11/18 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tollai se maallakin tehdään. Keittiön ikkunalaudalla ensin esikasvatus kukkaruukuissa, sitten vasta taimien istutus peltoon. Hyviä on, parempia kun kaupan kasvattamat 😋

Onhan ne kaupan perunatkin joskus hyviä olleet mutta maku lähtee kuljetuksen, varastoinnin ja kaupan hyllyssä seisomisen aikana. Tomaatit, sama juttu. Kannattaa ottaa vähän etumatkaa kasvattamalla taimiski sisällä niin saa satoa aiemmin. Kulmuni siis todellakin tietää mistä puhuu.

Vierailija
12/18 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Kulmini kaupunkilainen, kun istuttaa perunantaimia? Nauroin vatta kipiänä!

Miksi? Kyllä niitä taimina istutetaan.

Vierailija
13/18 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan ne perunansa kasvattaa vaikka ämpärissä parvekkeella, mutta ei siihen ämpäriinkään taimea istuteta.

Kulmunia näyttää nykyisin naamasta päätellen vtuttavan niin ettei veri enää kierrä eli siinä mielessä ihan ymmärrettävää ettei enää ymmärrä mitään, mutta kun tämä on valtiovarainministeri.. 

Vierailija
14/18 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan kasvattamat? Tämä ketjuhan aina vain paranee. 😂

Vierailija
15/18 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan ne perunansa kasvattaa vaikka ämpärissä parvekkeella, mutta ei siihen ämpäriinkään taimea istuteta.

Kulmunia näyttää nykyisin naamasta päätellen vtuttavan niin ettei veri enää kierrä eli siinä mielessä ihan ymmärrettävää ettei enää ymmärrä mitään, mutta kun tämä on valtiovarainministeri.. 

Niin ja sitten jos ne kasvattaa ensin taimeksi ja vie peltoon niin silloin ne istutetaan taimina. Toisaalta jos nyt ihan tarkkoja ollaan niin siemenperunoita idätetään ennen istuttamista ja jos idut näkyvät niin silloinhan ne ovat taimia.

Vierailija
16/18 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika pienestä sinulla ilo irtoaa. Vahva merkki siitä että kannattaisi hankkia elämä.

Vierailija
17/18 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Bauhausista perunoiden esikasvatuslaatikot missä ne kasvatetaan taimiksi. Lauantaina menen istuttamaan taimet maahan. Ei taida nuo arvostelijat ja asialle naureskelijat olla itse aivan inessä tässä skenessä. Joku on nauranut oikein vatsa kipiänä, kannattaisi ottaa asioista selvää eikä vaan olettaa ja kuvitella että oma oletus on totuus.

Vierailija
18/18 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teidän s-marketin takapihalla ole perunapelto?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme