Milloinkohan yli 70-vuotiaiden luona saa käydä kylässä?
Eli saisi tavata sisätiloissa. Mitä veikkaatte kauanko siihen menee aikaa? Jouluna? Vai rokotteen kehittämiseen asti?
Kommentit (8)
Vaikka heti, jos nämä yli 70-vuotiaat eivät ole missään hoivalaitoksessa. On saanut koko ajan.
No jos on sen verran hotua huushollissa, että pystyy pitämään kahden metrinturvavälin, niin siitä vaan. Edellyttäen, että olet itse varmasti terve samoin kuin se seitsenkymppinenkin. Eli ihostelemaan ei saa mennä. Hallitus, THL ja STM kyyläävät ikkunasta sisään!
Vierailija kirjoitti:
No jos on sen verran hotua huushollissa, että pystyy pitämään kahden metrinturvavälin, niin siitä vaan. Edellyttäen, että olet itse varmasti terve samoin kuin se seitsenkymppinenkin. Eli ihostelemaan ei saa mennä. Hallitus, THL ja STM kyyläävät ikkunasta sisään!
Entäs, jos joku on järjestämässä häät elokuussa ja siellä yli 70-vuotiaita vieraita. Onko tämä turvallista?
Me ajateltiin käydä ens vkl. Enne kuin koulut aukeaa. Sit en tiiä milloin seuraavan kerran..vanhuksella itsellään kova ikävä eikä koe uhkaa tässä tilanteessa.
Kävin eilen ensimmäistä kertaa kahteen kuukauteen. Normaalisti näen lähes viikoittain.
Ihan vanhempien toiveesta kävin. Täällä ei ole koronaa.
Entäs jos 70-vuotiat olis menossa naimisiin,siis sitten kun rajoituksia on höllennetty.Häät olisivat jossain ravintolassa joka olis jo avannut ovensa.
Tuo ikäraja on syvältä.Kymmenen vuotta ois saanut olla korkeampi.Suomalainen ihminen osaa noudattaa sääntöjä,ihmiset ovat täällä omilla aivoillaan ajattelevia.
Ei meillä ole tarvinnut jakaaulkoilutunteja sukupuolen mukaan eikä ole kysytty kadulla,miksi olet liikkeellä.
Itse olen ollut töissä koko ajan,töissä ja kaupassa käynnit,sekä jonkinverran ulkoilua.Siinä pääpiirteissään mun elämä,mutta en nyt vasta olekkaan kuin 60.
Joku hoitoalan henkilö kirjoitti,että hän 64-vuotiaana painaa kolmea vuoroa sairaalassa eikä kukaan ole kysynyt,miten hän jaksaa.Kuusi vuotta jos ois ikää lisää,niin olisi sisään teljetty vanhus.
Lapin keskussairaalan Markku Broas puhui asiaa. Maskipakko kehiin, tässä eristäytymisessä ei ole järkeä. Samalla epidemia ja koko tauti häviäisi ilman täystuhoa.
Ei ole toistaiseksi tiedossa. Saattaa mennä pitkälle 2021 ellei jopa 2022 puolelle. Eli ei ainakaan nyt moneen kuukauteen saa.