Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi asunto järkyttävässä kunnossa...

..
06.05.2020 |

Hyi helv... Mites muilla, onko tullut ylläreitä muuttojen yhteydessä? 🤮

Meillä unohtunut vessaharja kustansi 20€!
Verhotankojen jättämät isot reijät ovat normaalia asumisen kulumaa? 😲
Sekä edellisen asukkaan törkeät sotkut siivottuamme saatiin 77€(!!) siivoushyvitys, vaikka välineet ja mömmöt jo kustansi enemmän 🤯

Täältä näkee vähän kuvia:

http://secretlifeanytime.blogspot.com/2020/05/loppusiivouksen-laiminlyo…

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyse lienee köyhien vuokra-asunnoista. Ei kai asunnon ostajalla ole mahdollisuutta pyyhityttää pölyjä myyjän piikkiin?

Vierailija
22/29 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli kyllä ap:llä sen verran sekava aloitus sekä linkki, ettei niistä käynyt ilmi, oliko joku muuttanut sotkuiseen kämppään, valitti saamistaan siivouslaskuista - vai oli kenties katkera vuokranantaja.

Ja olivatko nuo yhden ja saman ihmisen kokemuksia? Yhdestä vai monesta vuokralaisesta/asunnosta?

Suomen kielen opiskelu kannattaa vielä aikuisella iälläkin. Menee viesti paljon paremmin perille ja viestijän tarkoittamassa muodossa, kun rakentaa tekstin loogiseksi.

Mutta itse asiasta: niin me olemme kaikki erilaisia, ja meidän siisteyskäsityksemmekin vaihtelee. Jonkun mielestä loppusiivoukseksi riittää asunnon tyhjennys ja imurointi. Toinen pesee kaapit, ikkunat ja kodinkoneet perusteellisesti. Kolmas muistaa vaihtaa jopa ilmanvaihtoventtiilin suodattimetkin.

Sitten päälle tulee vielä kategoria "evvk".

Mutta kaikki siis ei ole asenneongelmaa, vaikka vuokranantajan tai seuraavan vuokralaisen mielestä edellinen asukas onkin ollut oikea sikailija-Sid.

Minä olen perheineni käyttänyt ulkomaanmatkoilla usein Airbnb-asuntoja. Niistä osa on siivottu todella huolella ja silti kämpän palautteenantajissa on ollut narisijoita tyyppiä "järkyttävän siivoton asunto, kahvinkeittimeen oli unohtunut likainen suodatinpaperi!!!!"

Toisissa asunnoissa taas ei ole esimerkiksi suihkutilan seiniä pesty varmaan koskaan kunnolla. Kaakelien väri on kirkastunut kummasti, kun olen pessyt tatinat pois.

Ja niitäkin varmaan joku on ainakin kuvitellut siivonneensa huolellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi kaupungin asuntoja ei läheskään aina pääse ennen muuttoa tsekkaamaan.

MITÄ KETTUA, ei kai kukaan muuta asuntoon mitä ei ole nähnyt ennakkoon? Kuinka hulluja tai köyhiä te oikeasti olette.

Vierailija
24/29 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin pari päivää toisen siivoojan kanssa. Oli remontti -ja muuttosiivouskohteita. Olen itse tosi tarkka ja järjestelmällinen. Tulipa taas nähtyä, että siivousjälki on tekijänsä näköinen. Tein oman osani ja sivussa koitin paikkailla tämän toisen sutaisuja. Esim. Vessanpöntön pesu oli hänen mielestään vesisäiliön pyyhintä näkyvältä osalta. Sitten kansi kiinni ja kannen pääliosan pyyhintä. Itse pyyhin pöntön kauttaaltaan, jalkaosaa myöten, jos rinkula ja kansi irtoaa, ne pestään juoksevan veden alla. Siivoustapoja on yhtä monta kuin on tekijöitäkin ja näin ollen jälki on mitä on....

Vierailija
25/29 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä Mikalo täällä Mikkelissä on hiivatin tarkka loppusiivouksista ja laskua pukkaa perään yhdestä roskastakin, mutta kerran kävi kämmi ja päädyimme asuntoon jossa uuni oli mustan karstan peitossa ja parveke täynnä edellisen asukkaan rojuja. Emme viitsineet alkaa jäpättää vaan mies pesi uunin ja  rojut parvekkeelta raahattiin roskakatokseen.

Vierailija
26/29 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi kaupungin asuntoja ei läheskään aina pääse ennen muuttoa tsekkaamaan.

MITÄ KETTUA, ei kai kukaan muuta asuntoon mitä ei ole nähnyt ennakkoon? Kuinka hulluja tai köyhiä te oikeasti olette.

Minä kävin kerran katsomassa ihan kivaa ja siistiä kämppää, tein vuokra-sopparin ja vasta muutettuani löysin  koiran järsimiltä näyttävät lattialistat ja vanhan virtsan polttaman wc-pytyn.

Vierailija
27/29 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kyse lienee köyhien vuokra-asunnoista. Ei kai asunnon ostajalla ole mahdollisuutta pyyhityttää pölyjä myyjän piikkiin?

Kaikki vuokralla asuvat ovat mielestäsi köyhiä? xD

Vierailija
28/29 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaminenkin on suhteellista. Toinen jynssää tarkasti ja toinen hutiloiden. Kiiltäviä pintoja ei voi odottaa jokaisesta kodista. Mutta ei kakkakasat ole hyväksyttäviä.

Vierailija
29/29 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen vanha ei ole uusi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi