Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

”Laitan lapsen kouluun, koske emme ole riskiryhmää”

Vierailija
06.05.2020 |

Oletko varma, että tauti ei ole perheellenne vaarallinen? Entä luokkakaverit, heidän perheet ja opettajat? Se voi olla heille vaarallinen.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikossa ei epidemia kauheasti ehdi levitä, jos on kyse kunnasta jossa ei ole tartuntoja nytkään. Lapset menee kouluun.

Vierailija
2/82 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse tai perhenjäsen kuuluu riskiryhmään on mahdollista jäädä kotiin.

Emme tapaa isovanhempia ja noudatamme annettuja ohjeita.

Jostain näitä rajoitteita on alettava purkamaan, tää korona voi helposti kulkea vuodekin tässä maassa ja kyllä on otettava huomioon muut, mutta koko maata ei voi pysäyttää pelon takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oletko siis sitä mieltä että jos perhe tekee niinkuin hallitus käskee ja lapset menee kouluun, on yksittäisen perheen vika jos ja kun virus leviää? Entä mitä olet mieltä, kun esimerkiksi meidän kunnassa tartuntaluvun ollessa yksinumeroinen eikä ole noussut kolmeen viikkoon, kouluunmeno on tällä hetkellä suuri riski? Kaikki ei asu sumpussa pääkaupunkiseudulla.

Entä kriittisten alojen työntekijät, joiden lapset on koko ajan olleet päivähoidossa ja kouluikäiset yksin kotona?

Vierailija
4/82 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi elää jossitellen noin niin kuin ap.

Vierailija
5/82 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään ole varma. Lapseni saattaa myös levittää norovirusta, influenssaa ja muita tauteja, jotka voivat jollekin olla haitallisempia kuin toisille. Emme silti aio lakata elämästä.

Vierailija
6/82 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan voit kyllä lakata elämästä jos sairastut koronaan.

Vierailija
7/82 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä influenssaan vertaaminen lähtöisin myös Mika Salmiselta?

Suomessa kuolee vuosittain influenssaan noin 400 ihmistä. Jos Suomi jatkaa nyt tällä Salmisen linjalla, vainaita tulee noin 20 000.

En täysin vertaisi.

Vierailija
8/82 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan sitten sen riskin mieluummin kuin eristän itseni ja lapseni vuosikausiksi normaalista elämästä.

Vierailija
9/82 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ihmisten itse päättää jooko. Päätä sinäkin ihan itse. Toisten syyllistäminen on ihan sairasta, puolin ja toisin.

Vierailija
10/82 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on toisen aaltonsa ansainnut.

Vierailija
11/82 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna ihmisten itse päättää jooko. Päätä sinäkin ihan itse. Toisten syyllistäminen on ihan sairasta, puolin ja toisin.

Miksi olisi? Tietysti toinen aalto on niiden vika jotka sen mahdollistavat. Ka tietysti heitä saa siitä syyttää.

Vierailija
12/82 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmaperheiden lapset menee kouluun. Heidän takiaanhan koulut avataankin. 

Vierailija
13/82 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole koulujen vika jos tauti leviää. Katselkaapa ympärillenne mitä ihmiset tekee nyt aurinkoisina päivinä ja iltaisin. Porukkaa on mustanaan puistoissa ja rannoilla piknikillä ja kaupassa ei turvaväleistä tietoakaan kun haetaan vähän evästä. Ihmiset elää ihan normaalisti.

Vierailija
14/82 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse tai perhenjäsen kuuluu riskiryhmään on mahdollista jäädä kotiin.

Emme tapaa isovanhempia ja noudatamme annettuja ohjeita.

Jostain näitä rajoitteita on alettava purkamaan, tää korona voi helposti kulkea vuodekin tässä maassa ja kyllä on otettava huomioon muut, mutta koko maata ei voi pysäyttää pelon takia.

Tuo mainitsemasi vuosi on varsin optimistinen haave.

Vierailija
15/82 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan sitten sen riskin mieluummin kuin eristän itseni ja lapseni vuosikausiksi normaalista elämästä.

2 viikkoa = vuosikausia

Vierailija
16/82 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi? Tietysti toinen aalto on niiden vika jotka sen mahdollistavat. Ka tietysti heitä saa siitä syyttää.

Tässä kohtaan ei maailman viisaimmalakaan ihmisellä ole tietoa, mikä olisi oikeasti se paras tapa. Se tiedetään vasta pitkän ajan päästä, Sen takia sinä et voi alkaa neuvomaan ihmisiä tekemään just niin kuin sinä teet. Olen aivan varma, ettei sulla ole senkään vertaan faktatietoa tiedossasi, kun mitä on näitä päätöksiä ja suosituksia antavalla hallituksella. Jokaisella saa olla mielipiteet, mutta ihan niin kun uskontoakaan, ei niitä kuulu tuputtaa toisille ja syyttää eri mieltä olevia.

Vierailija
17/82 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suora sitaatti tämän päivän Helsingin Sanomista: ”On myös saatu lisää tutkittua tietoa lasten merkityksestä epidemian levittämisessä. Tämä tieto on saanut nyt myös Tanskan, Norjan ja Suomen tulemaan tässä asiassa Ruotsin linjoille: koulujen kiinni pitämisestä on enemmän haittaa kuin hyötyä.”

Vierailija
18/82 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on toisen aaltonsa ansainnut.

Kuinka niin ansainnut? Ei kai Suomi ole mikään samalla tavalla ajattelevien ja toimivien ihmisten maa. Ketä nyt tulisi syyttää?

Vierailija
19/82 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmaperheiden lapset menee kouluun. Heidän takiaanhan koulut avataankin. 

Mielenkiintoista... Myös kirjastot ovat aukeamassa ja lasten ja nuorten harrastus toiminta....

Vierailija
20/82 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 viikkoa = vuosikausia

Uskot edelleen, että syksyllä tämä tilanne on ohi, jos ei lapsia laiteta kouluun?