En harrasta lainkaan liikuntaa, mutta työterveystarkastuksessa tämä kumottiin.
BMI 30, ammattina terveyskeskuslääkäri. Meidän työterveys muuttui uudelle taholla, ja järjestettiin työterveystarkastukset. Minkäänlaista liikuntaa en ole harrastanut, mutta paino pysynyt samoissa lukemissa jo vuosia. Työterveyshoitaja ei ollut uskoa, etten harrasta mitään liikuntaa. Sitten tivaamalla sai tietoonsa, että päivystyspäivinä klo 8-16 kävelen 5-20 metrin matkaa useita kertoja päivässä (toimenpidehuoneisiin, ensiapuun ja tarkkailuun). Merkitsi papereihin, että harrastan liikuntaa kerran viikossa...
Kommentit (31)
Ahaa. Minä taas en ole harrastanut postimerkkeilyä sitten lapsuuden.
Minulle merkittiin, että harrastan liikuntaa päivittäin. Totta, sillä kävelen päivittäin korttelin verran lounaalle ja takaisin.
Saarnaatko BMI 30-potilaille ja sitä painavammille, että heidän pitäisi laihduttaa?
Vierailija kirjoitti:
Provoa yrittää
Juu, ei kirjoita kuin lääkäri.
Minä kävin eilen vessassa. Itseasiassa kyllä tänäänkin. Ei mulla sitten muuta.
Olipa kummallinen aloitus. Mitähän tähän nyt pitäisi sanoa? Ihmettelen vaan, että lääkärillä BMI 30. Mulla on 29 ja olen tosi lihava.
Olikohan sama työterveys kuin minulla?Minäkin kirjoitin ,että käyn kävelyllä 4 krt viikossa =lenkkeilee 4 krt viikossa. En käytä alkoholia, onginnan tuloksena sanoin, että voin skumppaa lasin ottaa käteen juhlissa joissa ei kehtaa kieltäytyä (Mutta en juo sitä)= käyttää alkoholia kohtuullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provoa yrittää
Mitenkäs se lääkäri sitten kirjoittaa? En nyt latinaa ruvennut kuitenkaan tähän kysymykseen laittamaan. Kyseessä on ihan liikuntaa harrastamaton lääkäri aloituksessa, kaivattaisiin ehkä työterveyshoitajien mielipiteitä ko. tilanteissa. -ap
Vierailija kirjoitti:
Olipa kummallinen aloitus. Mitähän tähän nyt pitäisi sanoa? Ihmettelen vaan, että lääkärillä BMI 30. Mulla on 29 ja olen tosi lihava.
Ap:llä on miespuolinen lääkärikollega, joka työtakin koko on 64. Hänkin on hyvä työssään. Ei se lääkäriosaaminen painoa katso. -Ap
Miksi et harrasta liikuntaa? Kiinnostaa, kun kerta olet terveyskeskuslääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provoa yrittää
Mitenkäs se lääkäri sitten kirjoittaa? En nyt latinaa ruvennut kuitenkaan tähän kysymykseen laittamaan. Kyseessä on ihan liikuntaa harrastamaton lääkäri aloituksessa, kaivattaisiin ehkä työterveyshoitajien mielipiteitä ko. tilanteissa. -ap
"Meidän työterveys muuttui uudelle taholla", vai oletko ruotsinkielinen? Lisäksi tuo kolme pistettä on melkoisen epälääkärimäistä.
Vierailija kirjoitti:
Saarnaatko BMI 30-potilaille ja sitä painavammille, että heidän pitäisi laihduttaa?
Kerron toki, mitä laihdutus hänen tilanteessaan tekisi. Esim. pääsee lonkka- tai polvileikkaukseen, tai laihdutusleikkaukseen. Ohjaan ravitsemusterapeutille tarpeen mukaan. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provoa yrittää
"Meidän työterveys muuttui uudelle taholla", vai oletko ruotsinkielinen? Lisäksi tuo kolme pistettä on melkoisen epälääkärimäistä.
Juu, sairaskertomukseen en koskaan kolmea pistettä kirjaakaan... Äidinkieleni on kyllä ruotsi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta. - Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provoa yrittää
Juu, sairaskertomukseen en koskaan kolmea pistettä kirjaakaan... Äidinkieleni on kyllä ruotsi.
Hahaa. Joskus tälläkin palstalla joku osuu oikeaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provoa yrittää
Skriv alla dina svar på denna tråd på svenska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta. - Ap.
Mutta etkö ammattilaisena tiedä liikunnan hyödyt ja ylipainon vaarat? Etkö vain välitä? Eihän se tarvitse olla himourheilua ja lajeja on monia, mistä valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerron toki, mitä laihdutus hänen tilanteessaan tekisi. Esim. pääsee lonkka- tai polvileikkaukseen, tai laihdutusleikkaukseen. Ohjaan ravitsemusterapeutille tarpeen mukaan. -Ap
Kuinka potilaat ottaa pullean lääkärin laihdutuskehoitukset vastaan?
Erikoista. Mutta kaikella kunnioituksella, millaisia vastauksia ajattelit tähän saada vauvapalstalta?