Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyleena ja hiustenlähtö sekä kokemuksia kuparikierukasta

ems22
05.05.2020 |

Heippa!

Söin e-pillereitä useamman vuoden ja niistä ei sivuoireita tullut ollenkaan. Kierto oli säännöllinen eikä mitään muitakaan oireita ilmentynyt. Päädyin vaihtamaan e-pillerit kierukkaan, sillä en jaksanut aina huolehtia pillereiden ottamisesta. Otin viime keväänä (aika tarkalleen vuosi sitten) Kyleena -hormonikierukan. Pikkuhiljaa hiukset alkoi ohentua, viime kesän ja syksyn aikana. Nyt hiukset ei kasva pituutta juuri ollenkaan, ja kampaaja epäili hormonaalista hiustenlähtöä. Olen miettinyt eri syitä hiustenlähtöön ja käynyt tarkistuttamassa esim. kilpirauhasarvot, mutta mistään ei löydy syytä. Olen siis aika varma, että syy hiustenlähtöön onkin hormonikierukassa. Onko muilla ilmennyt samaa oireilua? Ja hiukset tosiaan kasvavat, koska juurikasvu tulee näkyviin normaalisti, mutta hiukset ovat todella hauraat ja hapertuvat ennenkun latva ehtii kasvaa.

Samalla voisinkin sitten kysyä, että onko kokemuksia kuparikierukasta? En tosiaan enää haluaisi kokeilla eri hormonaalisia ehkäisyjä, vaan siirtyä suosiolla kuparikierukkaan. Olin siinä käsityksessä, ettei synnyttämättömille kuparikierukkaa suositella, mutta ilmeisesti nykyään on sekin mahdollista ottaa vaikka ei lapsia olekaan? (Itse olen 22v ja synnyttämätön)

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan