Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

30.4 laitoin rehtorille lomahakemuksen. Vielä ei ole vastannut.

Vierailija
05.05.2020 |

Miten kauan toisilla kesti päätös?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä saattaa olla muutama muukin hakemus siellä yhtäaikaa.

Vierailija
2/27 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tässä onkin kerinnyt olla yksi kokonainen työpäivä välissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy, ettei lapsesi pääse tapaamaan koulukavereitaan ollenkaan ennen kesäloman alkua.

Hyvin linjassa tämän päivän minä-minä-minä-vanhemmuuden kanssa.

Vierailija
4/27 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehtoreilla saattaa olla vähän hommaa järjestellä etätyöjakson jälkeen yhdentoista (11 ) päivän vuoksi luokkatilat, ruokailut, välitunnit, koulukyydit, yhteisopettajat ja muut sellaiset pikkujutut valmiiksi ensi viikolle.

Vierailija
5/27 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehtorilla taitaa olla aika paljon isompiakin asioita työn alla kuin vain sinun lapsesi. Lisäksi varmaan odottavat vielä yleisempiä ohjeita.

Vierailija
6/27 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on siellä 300 muutakin hakemusta ja paljon muutakin hommaa

Vierailija
7/27 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuhkaituu wilma noitten hakemusten kansa.

Kukaan täysjärkinen vastuullinen vanhempi ei laita lastaan kahdeksi viikoksi ”oppimaan”

Vierailija
8/27 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy, ettei lapsesi pääse tapaamaan koulukavereitaan ollenkaan ennen kesäloman alkua.

Kyllä meillä ainakin ajatellaan, että me, me ja me, eli perheenä halutaan pysyä terveenä ja ei haluta laittaa lastamme koekaniiniksi "leikkimään koulua", että hallitus saa sanoa, että annoimme hieman periksi!

Kyllä se mainitsemasi "oppiminen" kuten jo itsekin lainausmerkkeihin laitoit, tarkoittaa sitä, että jonossa seisotaan käsiä pesemässä ja opettaja mittaa turvavälejä...

Miksi sinä haluat altistaa lapsesi ja perheesi, etkä välitä heistä?

Vierailija
9/27 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä ainakin ajatellaan, että me, me ja me, eli perheenä halutaan pysyä terveenä ja ei haluta laittaa lastamme koekaniiniksi "leikkimään koulua", että hallitus saa sanoa, että annoimme hieman periksi!

Kyllä se mainitsemasi "oppiminen" kuten jo itsekin lainausmerkkeihin laitoit, tarkoittaa sitä, että jonossa seisotaan käsiä pesemässä ja opettaja mittaa turvavälejä...

Lainausmerkit olikin toisella vastaajalla, mutta pointti tuli selväksi!

Vierailija
10/27 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakemus hylätään niin kannattaa vain ilmoittaa että lapsi on kipeenä.

Vierailija
11/27 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin lapset ovat nähneet koko etäkoulun ajan arkipäivisin koulukavereita videopuhelutapaamissa. Parhaita kavereita saavat tavata kesälomalla. Enemmän käy sääliksi ne, jotka hakee koulusta koronan sopivasti kesälomalla sairastettavaksi. Saattaa sillon tulla mieleen, että kannattiko..

Vierailija
12/27 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi siinä nyt hetki mennä. Ehditpä luvan saada 14.5. mennessä tai et, älä laita lastasi kouluun. On oikeasti helpotus koululle, ettei kaikki ole tulossa sinne.

Vierailija
13/27 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona ei ole menossa mihinkään ennen rokotteen saapumista.

Oletko jo anonut lapsillesi lomaa koko syyslukukaudeksi?

Entäs keväälle 2021, jolloin rokote jo ehkä saapuu?

Oletteko vuoden etätöissä ja kotikoulussa, sekä ilman harrastuksia tai kavereiden tapaamisia taudin takia, johon alle 60-vuotiaista kuolee noin 0,001% ihmisistä?

Vierailija
14/27 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että toisilla paikkakunnilla on erilaisia linjauksia lomien myöntämisessä.

Jotkut eivät mielellään antaisi lomaa, jos ei ole mitään riskiryhmä taustaa.

Mutta koska koululaitos ei itsekään ollut kovin halukas kouluja avaamaan, niin luulen, että kaikki loma-anomukset hyväksytään kyselemättä.

Onhan se kouluillekin paljon helpompaa, mitä vähemmän näissä olosuhteissa siellä oppilaita on.  Mitä vähemmän sen parempi.

Joten odottele rauhassa, kyllä se myöntävä vastaus tulee.

Vierailija
15/27 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän rehtori pahoitteli viipymistä mutta hakemuksia oli tullut paljon.

Vierailija
16/27 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulut avataankin ehkä vaan harjoituksen vuoksi. 

Hallitus tiesi jo etukäteen, että suuri osa vanhemmista ei lähetä 11 päivän takia lapsiansa enää kouluun.

Nyt nähdään sitten syksyä silmällä pitäen, että miten korona-ajan kouluhommat sujuu, sen pienemmän porukan kanssa.

Siitä saa jonkinlaisen pohjan syksyyn, mikäli korona edelleen silloin vielä on aktiivinen.

Vierailija
17/27 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulut avataankin ehkä vaan harjoituksen vuoksi. 

Hallitus tiesi jo etukäteen, että suuri osa vanhemmista ei lähetä 11 päivän takia lapsiansa enää kouluun.

Nyt nähdään sitten syksyä silmällä pitäen, että miten korona-ajan kouluhommat sujuu, sen pienemmän porukan kanssa.

Siitä saa jonkinlaisen pohjan syksyyn, mikäli korona edelleen silloin vielä on aktiivinen.

Näin minäkin arvelen, että tässä kokeillaan pienellä porukalla mitä tapahtuu. Kyllä hallitus tosiaan varmasti arvasi, että suurin osa jää kotiin.

Vierailija
18/27 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hallitus, thl ja opetushallitus sitten viimeiseen asti jakoi väärää tietoa riskiryhmäläistem lääkärintodistuksista ja jauhoi luvattomasta poissaolosta?

Vierailija
19/27 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hallitus, thl ja opetushallitus sitten viimeiseen asti jakoi väärää tietoa riskiryhmäläistem lääkärintodistuksista ja jauhoi luvattomasta poissaolosta?

Kaikki eivät voi jäädä kotiin, muuten kokeilu ei onnistu. Kyllä hallitus tietää, että vanhemmille jää edelleen kotiopetus, lomahakemus ja sairaspoissaolot keinoiksi pitää lapset kotona.

Vierailija
20/27 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Vantaalla ei ole vielä hyväksytty, vaikka laitoin heti kun tieto avaamisesta tuli. Saimme vain geneerisen kaikille lähteneen viestin, että riskiryhmien osallistumisen arvioi lääkäri. En tiedä ollaanko Vantaalla ottamassa nyt tiukkaa linjaa...

Lapsen opettaja laittoi, että hän kyllä hyväksyisi, mutta asiasta päättää rehtori. Tämä siis vaikken edes kysynyt ko opettajalta yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi