Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on tuttu tai kaveri jonka täytyy aina kilpailla kaikessa mahdollisessa kanssanne, onko neuvoja?

Saako loppumaan?
05.05.2020 |

Minulla on tuttavapiirissä tällainen henkilö joka kokee pakonomaista kilpailemista meidän muiden kanssa. Nyt se alkoi ärsyttää todella.
Aivan sama mistä keskustelemme tai mitä teemme, niin hänen täytyy pistää paremmaksi. Vaikka jäisi siitä kiinni kerta kerran jälkeen.

Kokemuksia vastaavasta, ja miten olette tilanteet hoitaneet?

Jos minä mainitsen jonkin jutun yhdeydessä hankkineeni uuden markkinoille tulleen tuotteen, ja kerron että se tuli tarpeeseen koska sillä tuotteella on kätevää tehdä jotain, niin hän sanoo että heillä on ainakin kaksi tai kolme sellaista, ollut monta vuotta. Jos mainitsen että tämä on ihan uusi ja tuli markkinoille kaksi kuukautta sitten, niin kimpaantuu että no mistä hän tietää kuinka kauan heillä on ne itsellä olleet, kauan kuitenkin!

Jos joku hankkii jotain merkiltä X niin hän kertoo miten kävi merkin Y liikkeessä ostamassa sen saman X:n. Kun hänelle mainitsee että ei se merkki Y myy merkkiä X, niin suivaantuu ja alkaa riehumaan että heidän lähellä olevassa merkin Y-liikkeessä ihan varmasti myydään myös merkkiä X koska hän osti niitä ja ostipa vielä kaksi kun sattui kohdalle!

Kun toinen tuttu kertoi olleensa ulkomailla tietyssä kivassa hotellissa, ja asui kerroksessa 6 jossa hyvä näköala, niin tämä kertoo olleensa samassa hotellissa 2 vuotta sitten mutta asui kerroksessa 10. Toinen tuttu ilmoittaa ystävällisesti että tuossa hotellissa on vain 7 asuinkerrosta joista se ylin kerros 8 on juhlatilaa ja ravintoloita, ja ettei se hotelli ollut vielä valmis kuin vasta vuosi sitten, niin alkaa taas kimpaantua ja huutaa että olipa se 2 vuotta sitten ja siinä oli 10 kerrosta ja että hän voi vaikka näyttää kuitin siitä! Kuittia ei koskaan näytä eikä tule näyttämään, eikä kukaan jaksa siitä enää sen kummempia kysellä.

Viimeinen niitti tuli juuri ennen vappua, kun juttelimme tämän kanssa verkossa kahden muun tutun kanssa. Puheeksi tuli korona, ja eräs sanoi että tietää yhden koronaan sairastuneen vanhuksen. Tämä kilpailijatuttu huomasi ettei hän saakaan huomiota, niin väläytti että hän tuntee yli 10 koronaan sairastunutta, osa läheisiä, ja tuntee vielä sen lisäksi kolme suomalaista alle viiskymppistä koronaan kuollutta perustervettä työkykyistä!
Useimmat meistä kansalaisista olemme sen verran seuranneet Suomen tilastoja, ettei siellä taida olla kuolleita perusterveitä alle viiskymppisiä.... Kukaan ei jaksanut enää sanoa tuohon mitään muuta kuin että ai kauheeta. Tiedämme että haluaa kilpailla kaikessa, mutta tuo meni mauttomaksi hänen osaltaan emmekä olisi enää jaksaneet kuunnella hänen kipakkaa huutoaan ja vastaväitteitään linjoja pitkin.

Kannattaako tuollaiseen katkaista välit, vai olla huomioimatta kilpailuhenkisiä kommenttejaan? Lopettaako tuollainen koskaan valehteluaan, huomionhakuisuuttaan, vaikka jää noista jutuistaan kiinni joka kerta? Itse olen tuntenut hänet vasta alle 2 vuotta, eli ei ole läheinen tuttu joten siksi etäisyyden ottaminen olisi helppoa vielä tässä vaiheessa. Koronaviruksessa sentään se etu, ettei ole tarvinnut häntä moneen viikkoon kasvotusten nähdä ; )

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota etäisyyttä. Ja kannattaa jättää omaan arvoonsa ne loput jutut mitä joudut jossain kuuntelemaan, säästät vaan itseäsi sillä. Toisesta sisään ja toisesta ulos. Ei kannata edes vastata.

Vierailija
2/29 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä menemään tuollainen itsetuntohäiriöinen. Hän ei aidosti arvosta sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman tyylisiä "kavereita" on ihmiset jotka puhuu vain itsestään eivätkä koskaan kuuntele mitä toisilla on sanottavaa. Ystävyys on antamista ja ottamista, tasapuolisesti. Minäminä-ihmisiin ei kannata tuhlata aikaa.

Vierailija
4/29 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin, tosin ap kuulostaa myös joltakin itsetuntohäiriöiseltä, kun viitsii vuosia hengaa tuollaisen tyypin kanssa. Viisaampi väistää, mutta nyt ilmeisesti sekä ap, että hänen tuttavansa ovat yhtä pöljiä. Vakka kantensa valitsee.

Vierailija
5/29 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin, tosin ap kuulostaa myös joltakin itsetuntohäiriöiseltä, kun viitsii vuosia hengaa tuollaisen tyypin kanssa. Viisaampi väistää, mutta nyt ilmeisesti sekä ap, että hänen tuttavansa ovat yhtä pöljiä. Vakka kantensa valitsee.

joskus ne tutut tulee muiden kavereiden kautta. tietäisit jos sulla olisi yhtään kavereita itselläs.

Vierailija
6/29 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset tyypit pidän tuttuina, enkä lähde avautumaan heille juurikaan mistään.

Päivän säästä tms voidaan puhua, jos jostain on "pakko" puhua ja hänen tontillaankin varmaan sataa/paistaa aurinko enemmän kuin naapurilla.

Vierailija
7/29 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joskus ne tutut tulee muiden kavereiden kautta. tietäisit jos sulla olisi yhtään kavereita itselläs.

Minulla on ystäviä ja oma perhe, eikä tuollaisia omituisia tyyppejä "kavereina", joiden on pakko päteä kaikessa. En myöskään ole enää mikään 15 vuotias, jonka pitäisi kaveerata kaiken maailman tyyppien kanssa. Tosin en kaveerannut edes teininä ikävien ihmisten kanssa, sillä arvostan itseäni. Lapsuudenystävät ovat hyviä ystäviä vieläkin ja ystävyytemme on kestänyt 40 vuotta.

Nyt siis vain lapsikulta alat hieman katsomaan minkälaisten tyyppien kanssa hengaat. Turha heistä on valittaa, jos itse pitää heihin yhteyttä.

Vierailija
8/29 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadit vaan niitä kuitteja sinnikkäästi esiin.

Vierailija
9/29 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta hyökkäys on joskus paras puolustus, mutta joskus se vain kertoo hyökkääjän huonosta itsetunnosta. Lopeta ap siis muiden syyttely omasta ahdingostasi.

Vierailija
10/29 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onko hän kuitenki jo murrosikänen?

Vierailija
11/29 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kommentoiko tai mitenkään noteeratko noita juttuja millään tavalla jos kerran yrittää saada niillä huomiota. Oppiipahan ettei noilla höpöjutuilla sitä saa.

Itse en kyllä jaksaisi tuollaisen henkilön kanssa kaveerata ollenkaan.

Vierailija
12/29 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea, mutta välit poikki vaan.

Vierailija
13/29 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vastaavan tyylinen kaveri.

Töiden kautta verkostoitumalla aikoinaan alunperin tutustuttiin, on minua muutaman vuoden vanhempi. Ensin oli ihan kivaa seuraa mutta sitten huomasin ettei käy ihan täysillä.

Kamalan huomionhakuinen, jos joku kysyi minulle jotain niin oli siinä vastailemassa tai huutelemassa väliin. Olen itse luonnostani hoikka, hän oli ainakin tuolloin 15-20 kiloa ylipainoinen. Esimerkkinä se kun joku yhteinen kaveri tai oudompi henkilö tarjoili vieraillessamme leivonnaisia että "Otapa Elina sinäkin tästä" ja juuri kun kiitin ja olin ottamassa, niin hän huuteli väliin että "Etkö sinä näe ettei tuo Elina mitään tuommosia kauheita leivonnaisia syö kun se on noin laiha, hahaha!" ja katsoi minua ivallisesti, ikään kuin haluaisi puolelleen sen toisen kaverin, haukkumaan hänen kanssaan minua. Jotkut kommentoivat minulle että hänen kommenttinsa ovat todella outoja välillä, että eikö minua häiritse ne.

Sitä paitsi söin ihan normaalisti tuolloin myös, mikä hän on minun ruokia kommentoimaan. 

Yritti silti saada minut lihomaan jotta ostelisin samoista liikkeistä vaatteita joista hän osti. Jos joku ulkopuolinen kehui joskus minun vaatteita, hiuksia tai muuta niin tämän piti aina väheksyä minua sen jälkeen ettei minulla vaan nousisi päähän. Kävi ostamassa samaa vaatetta, tai ainakin väitti ostaneensa, mutta sanoi "Etten voi pitää koska sitten kaikki luulee että kopioin sinua!" No, eikö hän kopioi jo ostovaiheessa, mitä sitä tuossa enää selittelemään.

Riidanhaluinen ja ristiriitainen myös, jos hän avautui jostain asiasta niin minä kuuntelin myötätuntoisena ja yritin auttaa ja neuvoa parhaani mukaan, mutta jos minä avauduin joskus jostain, jopa samasta asiasta mistä hän oli minulle osaltaan valittanut, niin alkoi vängätä vastaan ja mollaamaan minua että on sinulla ensimmäisen maailman ongelmat! Käänsi kelkkaansa usein jotta pääsi haastamaan minua, siksi en enää kertonut hänelle mitään.

Pahin tuli sitten tuossa kun aloin etääntyä. Hän yritti mustamaalata minua uusille kavereilleni useiden ihmisten kautta ja käytöksensä muuttui jossain määrin uhkaavaksi. Uuteen tai elvytettyyn kaveripiiriini kuului parin naisen kautta myös pari miestä, hän alkoi levittää minusta juoruja yhteisille tutuillemme että havittelin näitä kahta miestä ja että minulla olisi salasuhteita, vaikka olin juuri mennyt naimisiin oman mieheni kanssa! Läpinäkyvää k o st a mi sta. Yritti saada minun miestä riitautumaan kanssani, ja noita naisia hylkäämään minut, että olisin palannut hänen kaverikseen itkemään ja muita haukkumaan, ja hän olisi jälleen saanut huomioni.

Me kaikki muut nauroimme hänen juoruilleen, koska tiesimme totuuden. Minua ärsytti silti koska jouduin tuollaisen kohteeksi.

Kulki levittämässä ikäviä juoruja perheestäni, miehestäni, minusta. Vaikkei ole koskaan uutta miestäni tavannut, ja perheestäni ainoastaan siskoni ohimennen. Keksi niitä valheita valheen perään, ja alkoi uskoa niihin itsekin.

Enää en ole kuullut hänestä, sen verran joku kommentoi minulle tapausta joskus, kun oli tavallaan tuntenut hänet yli kymmenen vuotta, että tuo on kykeneväinen olemaan kaveri vain yhden ihmisen kanssa kerrallaan, ja lähinnä haukkuu sille yhdelle ihmiselle muita kavereitaan. Hakemalla hakee juoruja kaikista ja jos ei niitä ole, keksii niitä itse. Vaarallista käytöstä tuollainen! Muutamat kehottivat minua nostamaan kunnianloukkaussyytteen, mutten halunnut antaa hänelle sitä huomiota, vaikka olisi pitänyt.

Jokin paha persoonallisuushäiriö on, olisi mielenkiintoista tietää mikä tuommoisen diagnoosi on. "Nuori Naimaton Nainen" leffa tuli kieltämättä jossain tapauksissa mieleen? Mikä sillä naisella oli siinä leffassa, kävikö koskaan ilmi?

Vierailija
14/29 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta hyökkäys on joskus paras puolustus, mutta joskus se vain kertoo hyökkääjän huonosta itsetunnosta. Lopeta ap siis muiden syyttely omasta ahdingostasi.

Oletko itse tuo alkuperäisen kuvailema tapaus, vai miten se noin kovaa osui? :DD

Vierailija
15/29 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sellanen, että yritän ns ettii yhtäläisyyksii jos en vaikka tunnen "ai, mullaki on sellanen!! Ihanaa" jne. Joku on joskus luullu että sanon siks, että ajattelen itteäni.. Ei, se on vaan tapa kommunikoida

Vierailija
16/29 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me naiset joista tuossa aloituksessa kerroin, olemme ikähaarukassa 35-45 v! Minä nuorimmasta päästä ja tämä kilpailuhenkinen vanhimmasta :D Siksi tuo käytös ihmetyttää, emmekä ole tämän yhden kilpailuhenkisen kanssa läheisiä, kahden vuoden aikana tavattu muutamien viikkojen välein, harvemmin kaksistaan.

Miten sen sanoisi, tuli kaupan päällisinä erään toisen tutun kautta. Jokin vaisto sanoi joskus minulle ettei kannata päästää tuota liian lähelle eikä kutsua kotiin jne. vaan tavata muualla. Vaisto näemmä usein oikeassa.

Terveisin, Ketjun aloittaja

Vierailija
17/29 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa olla tekemisissä tommosten kanssa. Jos kuuluu johonkin kaveriporukkaan, niin ehdottaisin muille että yhdessä sanottaisiin hänelle asiasta kerran, että jos hän haluaa olla muiden kanssa tekemisissä niin hänen on ihan pakko muuttaa käytöstään, koska te ette kertakaikkiaan enää halua ettekä suostu kuuntelemaan tätä valehtelua. Puhukaa koko ajan valehtelusta, älkää käyttäkö muita sanoja vaikka tämä henkilö yritääisikin. Jos suuttuu, suuttukoot, eipähän tarvitse enää olla hänen kanssaan tekemisissä. 

Mulla oli ihan ok kaveri, empaattinen ja mukava ja hauskat jutut, mutta vuosien varrella tuo valehtelupäteminen kävi niin raskaaksi että en enää vastannut hänen yhteydenottoihinsa.

Vierailija
18/29 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon sellanen, että yritän ns ettii yhtäläisyyksii jos en vaikka tunnen "ai, mullaki on sellanen!! Ihanaa" jne. Joku on joskus luullu että sanon siks, että ajattelen itteäni.. Ei, se on vaan tapa kommunikoida

Ei siinä mitään, jos oikeasti sulla on sellanen, mutta jos valehtelet ostaneesi kaksi jo vuosia sitten, niin se ei enää ole asiallista.

Vierailija
19/29 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset tyypit pidän tuttuina, enkä lähde avautumaan heille juurikaan mistään.

Päivän säästä tms voidaan puhua, jos jostain on "pakko" puhua ja hänen tontillaankin varmaan sataa/paistaa aurinko enemmän kuin naapurilla.

Mulla oli tommonen tuttu, muutaman kilsan päässä asui tolloin! Jos meillä muilla paistoi aurinko ja oli +15 niin hänellä oli vähintään helle pihalla, ja jos meillä muilla tuli tihkusadetta niin hänellä oli kaatosade tai räntää! Hänen pihalla oli aina 15 senttiä enemmän luntaki kuin muilla! =D

Vierailija
20/29 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tälläinen avokonttorissa. Saattaa käydä siinä puhelun jonkun kanssa niin että muutkin kuulee, sitten siihen paikalle (tai ohi kävelee ja hän juoksee perään) tulee uusi ihminen ja hän kertaa tapahtumat ihan valheellisesti, tyyliin keskustelu kesti 5 minuuttia, hän kertoo että siinä seistiin 2 tuntia. Kaikki kuitenkin tietää kun näki, miten asia meni. 

Jollain on päänsärkyä, hän on aivosyöpäisen läheisen omaishoitaja. Joku tulee kipeenä töihin, hän on myös koko elämänsä ollut aina töissä ilman sairaslomia. Seuraana päivänä joku mainitsee sanan sairasloma, jolloin hän kertoo että oli kuukausia sairaslomalla. 

Tämänkin vielä kestäisi ellei hän olisi todellä ÄÄNEKÄS ja kulkisi johdon perässä TEKONAURAMASSA.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä