Olen se 104,5 kg joka aikoi laihduttaa
Olen nyt pyöräillyt peräkkäisinä päivinä 20 ja 10 km sekä kävellyt puolen tunnin lenkit. Pitääkö lisätä liikuntaa? Jalat osoittavat väsymisen merkkejä. Vaaka näytti aamulla 103,9kg.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Syöminen vaikuttaa enemmän kuin liikunta. Vauhdikas pyöräily kuluttaa 440 kcal tunnissa, vastaa 15g makaroonia.
Sori kauhea typo!! Siis 150 grammaa makaroonia :)
Ruokavalio kuntoon. Muista kuitenkin syödä tarpeeksi. Liikuntaa sitten jaksamisen mukaan!
Itsellä liikunta lisää nälkää ja on hankala olla syömättä. Tietty liikunta kiinteyttää. Aloitin ketogeenisen dieetin lauantaina ja nyt 79,2 - > 77,3 kg. Kasvoilta pöhötys on lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä liikunta lisää nälkää ja on hankala olla syömättä. Tietty liikunta kiinteyttää. Aloitin ketogeenisen dieetin lauantaina ja nyt 79,2 - > 77,3 kg. Kasvoilta pöhötys on lähtenyt.
Toivottavasti et sitä ketodieettiä netistä tilannut. https://myprojectisme.vaikuttajamedia.fi/2019/10/03/ketogeeninen-ruokav…
Vierailija kirjoitti:
Syöminen vaikuttaa enemmän kuin liikunta. Vauhdikas pyöräily kuluttaa 440 kcal tunnissa, vastaa 15g makaroonia.
...mutta säännöllinen liikunta boostaa aineenvaihduntaa, jolloin kuluttaa levossakin enemmän kaloreita. Ja lihakset pysyvät kunnossa.
Mahtavaa!
Mutta tärkeämpää on oikea syöminen. Liikunta hyvä mutta ota alussa iisisti.
Itse ehkä ottaisin jonkun ruokavalio valmennuksen jotta saisin vähän oikeaa suuntaa syömiseen
Ei liikunta, vaan ruokavalio! Liikunta yleensä lisää enemmän nälän tunnetta ja helposti tulee ajateltua, että nyt kun huhkin sen lenkin hikipäässäni, niin olen ansainnut suklaapatukan... Tottakai liikunta on hyväksi, mutta ensiksi pitää saada se ruokavalio kuntoon. Pelkästään herkkujen ja alkoholin jättämisellä paino putoaa...
Liian runsaalla liikunnalla hankit itsellesi vain rasitusvammoja. Vähennä myös syömistä/vaihda ruoka kevyempään.
Hyvä sinä! Neuvoisin ennemmin muistamaan myös lepopäivän, ettei käy liian raskaaksi ja siihen lopahda. Ruokavaliolla tosiaan suurempi merkitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti et sitä ketodieettiä netistä tilannut. https://myprojectisme.vaikuttajamedia.fi/2019/10/03/ketogeeninen-ruokav…
Vaikka kys bloggaaja itse laittoi noin raflaavan otsikon, sanoo hän kirjoituksessaan ettei syy välttämättä ole ketodieetin, vaan ylipäätään liian nopean laihtumisen.
Kiitos neuvoista. Pitää jättää keksit ja muut herkut sekä alkoholi kokonaan. Omenalohkoja ja porkkanaa makeannälkään. Kyllä tässä alle sadan pitää päästä mieluummin heti. Välipäiviä liikkumisessa ja pieni annoskoko.
Perusasiat siis ihan päin per settä. Ja arvaan, että kitukalorit noin 1000/pvä, salaattia, rasvatonta rahkaa kenties? Liikkumista hiki hatussa ja jaksamisen äärirajoilla?
Terveys tuossa menee.
Syö tarpeeksi. Myös rasvaa. Liiku, mutta pidä 2 vapaapäivää. Selkeä atreiarytmi, ei jatkuvaa puputtamista. Kunnon ruokaa. Mässyt mäkeen. Rentoudu. Nuku kunnolla.
Mene mansikkapellolle töihin? Metsästä korvasieniä?
Minä teen fyysistä työtä yrittäjänä, siinä ei juosta eikä nostellut painot ylitä juuri 10 kiloa, mutta toistoja on koko ajan, istuessakin ylävartalo tekee töitä.
Kyllä laihtuu, koska ei ehdi tai jaksa syödä. Samalla rasitusvammariski pysyy säällisenä. Senverran rankkaa on kuitenkin, että kauden alkaessa ei pysty tekemään kovin monta tuntia putkeen. Loppukaudesta sitten kestää riehua vaikka ja kuinka, vaikka ikää on yli viiskyt ja painoakin yli 90. Tässäkin painossa mulla on vyötärö...
Vierailija kirjoitti:
Kiitos neuvoista. Pitää jättää keksit ja muut herkut sekä alkoholi kokonaan. Omenalohkoja ja porkkanaa makeannälkään. Kyllä tässä alle sadan pitää päästä mieluummin heti. Välipäiviä liikkumisessa ja pieni annoskoko.
Eli olet edelleen herkutellut ja käyttänyt alkoholia, vaikka on tavoitteena laihtua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kys bloggaaja itse laittoi noin raflaavan otsikon, sanoo hän kirjoituksessaan ettei syy välttämättä ole ketodieetin, vaan ylipäätään liian nopean laihtumisen.
Niin, ketodieetin myynyt firma ei ollut todennäköisesti riittävän ammattitaitoinen, nainenhan noudatti vain ohjeita joita sai. Myös muut dieetin ostaneet kärsivät hiusten lähdöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vinkki - ripottele omenalohkojen päälle vähän kanelia!
Ja jos makeannälkä on ihan mahdoton, tee mehujäitä esim marjoista tai päärynästä. Pelkkää marjaa/hedelmää/molempia ja vähän vettä ja mehujäämuotteihin :)
Vierailija kirjoitti:
Perusasiat siis ihan päin per settä. Ja arvaan, että kitukalorit noin 1000/pvä, salaattia, rasvatonta rahkaa kenties? Liikkumista hiki hatussa ja jaksamisen äärirajoilla?
Terveys tuossa menee.
Syö tarpeeksi. Myös rasvaa. Liiku, mutta pidä 2 vapaapäivää. Selkeä atreiarytmi, ei jatkuvaa puputtamista. Kunnon ruokaa. Mässyt mäkeen. Rentoudu. Nuku kunnolla.
Arvaat päin persettä. Ei ole mitään kitukaloreita. Syön tarpeeksi ja myös rasvaa. Kunnon ruokaa päivittäin. Nukun hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet edelleen herkutellut ja käyttänyt alkoholia, vaikka on tavoitteena laihtua?
Niin olen. Keksejä syönyt kahvin kanssa ja vappuna ryypännyt. Tavoite kirkastui vapun jälkeen.