Heinäkuun lopulla alkavat Kreikan matkat, hinnat todella halvat
Kommentit (17)
Mä jätän tämän kesän kreikan reissun väliin ja säästän rahat ens kesään ja silloin ollaan siellä kuukausi. Suomessa ei ikinä reissata joten rahaa säästyy.
Miks ihmeessä mä kesällä matkustaisin ?
Zinc
Sitten kun räntää tulee viistoon mennään matkalle.
Mä peruin heinäkuun lopun kreikan matkan ja suuntaan saaristoon.
En aio matkustaa ulkomaille ennen kuin tulee rokote koronaan, vaikka olisi kuinka halpaa.
Mikä matkatoimisto? Mä en Tjäreen ja Tuihin enää luota. Ne taitaa olla konkan partaalla.
Aurinkomatkat ja TUI ainakin
Vierailija kirjoitti:
Mikä matkatoimisto? Mä en Tjäreen ja Tuihin enää luota. Ne taitaa olla konkan partaalla.
En menisi, eikö siellä ole kuuma. Inhoan helteitä.
Vierailija kirjoitti:
Mä jätän tämän kesän kreikan reissun väliin ja säästän rahat ens kesään ja silloin ollaan siellä kuukausi. Suomessa ei ikinä reissata joten rahaa säästyy.
Kannattaa varmaan varata majoitus ajoissa ja varautua menemään autolla, aika moni muukin suunnittelee panostavansa kesän 2021 lomaan, joten osan lomat jäävät haaveeksi kapasiteetin täytyttyä.
Kuka tosiaan matkustaa Kreikkaan heinäkuussa? Suomessa vehreää ja kaunista silloin, on lämpötila mitä vaan. Eräs tuttavapariskunta teki häämatkan Thaimaahan keskikesällä. Käsittämätöntä. Marras-helmikuussa kaipaan aurinkoa.
Vierailija kirjoitti:
En menisi, eikö siellä ole kuuma. Inhoan helteitä.
Kuumaa ja helvatan kuivaa. Ei kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tosiaan matkustaa Kreikkaan heinäkuussa? Suomessa vehreää ja kaunista silloin, on lämpötila mitä vaan. Eräs tuttavapariskunta teki häämatkan Thaimaahan keskikesällä. Käsittämätöntä. Marras-helmikuussa kaipaan aurinkoa.
Mulla sattuu olemaan kesäloma kesällä enkä halua viettää sitä Suomessa. Mikä vttu siinä on niin käsittämätöntä?
Matkustin viimeksi valmismatkalla vuonna 2000. Ei tulisi mieleenkään ostaa Kreikkaan lento-hotelli -pakettia, jos sinne haluaisin.
Tein jo varauksen. Käymme joka kesä samassa Kreikan kohteessa.
Mahtavaa, että tämäkin kesä onnistuu, vaikka välillä näytti vaikealta.
Suomen rajat on suljettu ja matkustaja- ja henkilöliikenne pysäytetty. 14. toukokuuta alkaen osa rajoituksista puretaan. Schengenin sisärajat ylittävässä liikenteessä sallitaan pysyvään työsuhteeseen ja toimeksiantoon perustuva työmatkaliikenne sekä muu välttämätön liikenne. Välttämättömään liikenteeseen lasketaan esimerkiksi välttämättömät perhesyyt. Syitä arvioidaan rajatarkastuksen yhteydessä
Hallituksen mukaan matkustamista sisärajoilla mahdollistetaan siten, että työmatkailu tai matkaaminen vahvoilla henkilökohtaisilla syillä mahdollistetaan. Vapaa-ajan matkailua ei suositella.
Hallituksen tiedotustilaisuudessa sanottiin, että rajoilla voidaan kysyä matkustamisen syytä. Käytännössä ”henkilökohtainen syy” on kuitenkin hyvin harmaa alue, eikä viranomaisilla vaikuta olevan mahdollisuuksia estää liikkumista.
Kulkuyhteydet ulkomaille ovat silti vähissä, kuten Ohisalokin muistutti. Lisäksi ulkomailta palaava joutuu 14 päivän omaehtoiseen karanteeniin.
Mutta tehän ette seuraa uutisia vaan keskitytte haaveiluun...
En uskalla enää matkustaa :( Kaksi reissua jo peruuntunut koronan takia