Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Räjähtävän pään oireyhtymä. Muita?

Vierailija
05.05.2020 |

Sain vihdoin vastauksen siihen miksi just kun olen nukahtamassa tai heräämässä kuulen valtavan räjähdyksen. Tää on inhottava oire!

https://fi.wikipedia.org/wiki/R%C3%A4j%C3%A4ht%C3%A4v%C3%A4n_p%C3%A4%C3…

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ennen nukahtamista pään sisällä välähtää ja kuuluu räsähdys kuin hehkulamppu menisi rikki. Ajattelenkin että lamppu se vaan sammuu ja voinkin rauhassa alkaa nukkumaan. Ei siis joka kerta tapahdu, joskus useimminkin ja joskus on pitkiäkin taukoja välissä.

Vierailija
22/42 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli näitä räjähdyksiä, kun stressi oli töiden vuoksi valtava ja kaksi lähiomaista menehtyi peräkkäin lyhyen ajan sisällä.

En kyllä silloin ymmärtänyt, että pään sisältä tulevat, vaan etsin ulkopuolista äänilähdettä.

Mieheni ei kuullut mitään, joten lopulta tyydyin tilanteeseen ja ajattelin, että jos mitään ei kotona mene rikki, niin räjähdelköön minun puolestani ja käänsin vain kylkeäni.

Kun työtilanne muuttui ja muutenkin elämä palasi raiteilleen, räjähdykset loppuivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on satunnaisesti, mutta ääni on enemmänkin kirskahtava metallin räsähdys. Todella kovaa kuuluu, mutta valoja tai muuta näkyvää ei ole. Epämiellyttävästä äänestä huolimatta en koe näitä mitenkään karmeina, vaan jossain puoliunisessa todellisuudessa totean, että aha, nyt nukahdan, kiva ja nukahdankin samantien.

Vierailija
24/42 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tämä vuosia, tunttui kuin jokin menisi päästä varpaisiin salaman nopeasti ja sitten kova pamaus. Tapahtui aina juuri kun oli nukahtamassa joskus useita kertoja.

Stressi kun lähti pois niin samoten loppui tämä vaiva, itsellä oli myös jatkuvaa huimausta.

Vierailija
25/42 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuo oire ollut 6 kertaa. Yhden kerran jälkeen tuli tinnitus heti tapahtuman jälkeen eli kyllä se tuntuu todelliselta. Ei ole vitsi.

Vierailija
26/42 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli muuten ekalla kerralla aika pelottava kokemus. Luulin, että jotain meni rikki päässä. Helpotti ihan hemmetisti huomata, että raajat ja leuka liikkui normaalisti. Säikäyttää se vieläkin, mutta ei niin paljon. Muutaman kerran on tapahtunut.

Minullekin on käynyt näitä. Myös sellaisia pienempiä kuin rusahduksia sekä naksahduksia. Helposti ne säikäyttävät.

Vierailija
27/42 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei tossa selvityksessä oikeastaan selviä mikään, siinä vain arvellaan mistä se voisi johtua. eli m ysteeri edelleen.

Aika paljon on mysteerejä näissä pään alueenkin asioissa sekä mielen asioissa ja kaikessa mikä näitä yhdistää.

Vierailija
28/42 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avada kedavra!

Vierailija
29/42 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut muutaman kerran ja on todella inhottavaa. Viime viikolla viimeksi... huh

Olen myös kokenut paljon unihalvauksia - en tiedä liittyvätkö mitenkään toisiinsa?! Ts. Jos kokee toisia niin myös toisia 🙁

En usko että on sellaista syy-yhteyttä mutta mistäs sitä koskaan tietää sillä stressi sekä voimakas kuormitus elämässä aiheuttaa mitä erikoisempia oireita koko kehoon.

Vierailija
30/42 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos on nauttinut alkoholia niin silloin se pamaus yleensä kuuluu. kun yrittää nukkua. kuulee sen joskus ilmankin että alkoholilla on osuutta asiaan.

No itse en juo alkoholia nykyisin että osaltani voin vahvistaa sen ettei liity alkoholiin kohdallani ainakaan.

Vierailija
31/42 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tämä taitaa johtua väsymyksestä ja stressistä. Olen toki kokenut niitä ennenkin, mutta räjähdys tapahtui vasta nyt, kun stressi on vähän vähempänä. Alkoholia en käytä eikä ole läääkitystä.

Sanonta "minulla pää räjähtää" on saanut uuden merkityksen.

Kaikkea sitä tutkitaan sekä yritetään diagnosoida. En koe että tämä on ollut mikään syndrooma tai oireyhtymä vaan ihan vain oire siinä missä muutkin oudot kehon vaivat ja kolotukset. Ei siis sinänsä yhdisty mihinkään muuhun. Näitä on tapahtunut väsyneenä sekä stressaantuneena lähinnä, joitakin kertoja mutta kuitenkin mielestäni aika harvakseltaan. On ollut isompia tuntemuksia ja sitten pieniä enemmän kylläkin mutta myös päiväsaikaan. Samoja rusahduksia tavallaan on kyllä muissakin kehonosissa ollut, päässä se kuulostaa tietenkin korviinkin erilaiselta.

Vierailija
32/42 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tulee aina silloin tällöin, mutta minulla se on useinmiten musiikkia. Viimeksi oli kolme laukausta, mutta yleensä musiikkia tai televisio. Joku pamauttaa stereot täysille jotain ärsyttävää musiikkia. Asun omakotitalossa, keskellä metsää ja mulla ei ole stereoita tai televisiota.

Niistä laukauksista mietin, että jos ammuskelevat niin minun apuani tuskin tarvitaan, otetaan aamulla ruumisluku ja nukahdin uudestaan.

Vierailija
33/42 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on räjähtävän nällinpään oireyhtymä. Yölliset siemensyöksyt.

Vierailija
34/42 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on joskus näitä. Monesti kuulen ovikellon äänen tai muuta ääntä.

Tänään aamuyöllä olin juuri nukahtamaisillani uudelleen (heräilen yöllä), kun kuulin kuulin todella voimakkaan räjähdyksen tai laukauksen. Ponkaisin pystyyn sängyssä ja menin katsomaan ikkunaan, ampuiko joku tai oliko tiellä kolari. Olin jo soittamaisillani poliisille, mutta tajusin sitten, että tämä oli vain ääniharha. En saanut enää nukuttua loppuyöstä. 

Vierailija
35/42 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko Toropetsissä?

Vierailija
36/42 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on melkeinpä joka iltaista, mutta ääni ei ole kova. Enemmänkin sellainen kuin kaksi metalliputkea lyötäisiin yhteen tai joku naksahdus. Oon oppinut, että silloin olen lähellä nukahtamista

Vierailija
37/42 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan tuolla syndroomalla olla sukulainenkin. Kesällä (oli hirveän kostea ilma) istuin nojatuolissa puoliksi  pitkällään ja ykskaks tunsin kuinka pää rajähti. Kipu oli kova ja sain horjuttua oksentamaan kylppäriin. Toivuin siitä muuten ja kun jäi tinnitusta menin lääkäriin. Korvissa ei löytynyt mitään vikaa, ja vähitellen se tinnituskin on lähes hävinnyt. Oli kyllä pelottavaa, olisin soittanut anbulanssin jos olisin kyennyt.

Vierailija
38/42 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa, nyt selvisi syy ja sain nimen asialle. Mulla myös ollut näitä sähköiskuja ja pamauksia, ja totta tosiaan myös ovikellon ääntä, mikä on juurikin keskellä yötä aivan kammottavaa. En ole aiemmin osannut yhdistää ovikellon ääntä näihin pamauksiin ja sähköiskuihin. Mielenkiintoista, että ovat osa samaa settiä.

Vierailija
39/42 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee joskus herätessä ääni kuin lyömäsoittimien lautasia hakattaisiin yhteen. Tuntuu että tärykalvot repeää. Metallin räiskettä kestää muutaman sekunnin ajan.

Vierailija
40/42 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans tuo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi