Nyt kuulemma pitäisi kuluttaa ja kuluttaa. Entä jos ei halua?
Ei voisi vähempää kiinnostaa ostoskeskukset, ravintolat, kuntosalit tai leffateatterit...
Kommentit (39)
Mun lapset katsoi koulutehtävänä sitä tv:ssä ollut t-paitadokumenttia ja nyt kumpikaan ei halua enää shoppailla.
Jos et halua niin ei sun ole pakko kuluttaa.
Itse näkisin, että kannattaa jatkossa kohdentaa se kulututtaminen kestäväksi eli ostaa laatua ja palveluja eikä kiinakrääsää ym kertakäyttö tavaraa.
Kotimaan matkailua kannattaa suosia. Olen yllättynyt kuinka paljon kivaa löytyy ihan 150km säteellä kotoa, kun vähän tutkii asioita.
Ja millä miljoonilla? Ei ole varaa syödä ravintolassa, matkustaa jne.
Haluaisin kuluttaa nyt runsaasti matkusteluun, mutta se ei ole mahdollista. Ennen en voinut, nyt voisin, vaan enpä voikaan.
Kuluttaa sen mikä täytyy mutta järkevästi. Enempää ei ole mikään pakko.
Olen lomautettu, mutta kyllä aion osallistua siihen, että suomi pysyisi pystyssä. Aion tilata noutoruokaa, aion tilata netistä vaatteita, aion tukea suomalaista yrittäjää. Tämän teen sillä suomi on kuitenkin kotimaani, vaikka en hyväksykään hallituksen valitsemaa linjaa. En itse olisi avannut rajoituksia näin nopeasti. Varsinkaan kouluja en olisi avannut.
Ällöttää kaikki kevätmuoti-mainokset halpavaatteineen.
Vielä viime vuoden puolella oli rahaa, mutta laitoin puskurirahastoon, nyt on kaikki suunnilleen mennyt, ja työpaikka ei ole ollenkaan varma tämän kevään ja kesän jälkeen. Joten milläpä kulutat?
Vierailija kirjoitti:
Olen lomautettu, mutta kyllä aion osallistua siihen, että suomi pysyisi pystyssä. Aion tilata noutoruokaa, aion tilata netistä vaatteita, aion tukea suomalaista yrittäjää. Tämän teen sillä suomi on kuitenkin kotimaani, vaikka en hyväksykään hallituksen valitsemaa linjaa. En itse olisi avannut rajoituksia näin nopeasti. Varsinkaan kouluja en olisi avannut.
Tilaa sitten suomalaisista firmoista vaatteita eikä mistään Zalandolta aasialaisriepuja.
Onneksi asun maalla niin ei täällä ole mihin kuluttaa.
Vai että kuluttaa!?! Ja milläköhän rahalla?? Hädintuskin saa ostettua tarpeelliset tarvikkeet, eikä aina niitäkään.
Olen nähnyt varmaan yli 30 dokkaria maailman tilasta, luonnosta, globalisaatiosta ja kaikki maailman kikkailujutuista jotta saadaan rahaa, masennuin pysyvästi.
Tämä maailmanmeno on niin kuvottavaa ettei tulis enää mielenkään ostaa mitään.
Hoidan ja huolehdin niistä tavaroista mitä mulla on.
Tää yhteiskunta varsinkin Suomessa on niin kuvottavan pinnallinen. Kaikki vaa menee trendien mukaan, mitään muuta ei ajatella.
Ostan hyvin harkiten vaatteita. Ruokaa ostan enimmäkseen kaupasta koska hinta. Muuhun ei sitten paljon varaa olekaan. Töissä käyn polkupyörällä. Onneksi alain rakentamaan kotikuntosalia jo viime vuonna ja se onkin hyvin varustettuna jo. Sinne saatan vielä jotain hankkia. Vaikka ne saliroinat maksaakin paljon niin ainakin sinne salille pääsee koska vaan oli sitten minkälainen sulku päällä tahansa eikä tarvitse kulkea missä muut kulkevat senkään asian osalta.
Naurattaa kuinka lampaita täällä meillä ollaan. Käsketään synnyttää niin heti alkaa syntyvyys nousta. Käsketään kuluttaa niin äkkiä ihmiset kuluttavat.
Miten voi olla noin kapeakatseinen?
Kovasti haukutaan kiinakrääsää mutta mistä sä ostat vaikka pyörän pumpun joka on eettisesti tuotettu. Suuri osa käyttötavarasta esim chlaes ohlsonilla on sellaisia, että hajoaa ja pakko ostaa uutta. Eli tarjontaa hyvästä tavarasta - kestävää, laatua - ei ole kovin paljon. Koska sen valmistus ja myynti ei kannata.
Olen kuluttanut koko ajan ja nyt en voi enää ostaa mitään.
minä en ainakaan mene baariin enää ikinä