Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vapaa-ajan matkustamista pyrittävä edelleen välttämään. Eli voitte unohtaa kesälomareissut esim Lappiin.

Vierailija
04.05.2020 |

Ja tämä pätee heinäkuun loppuun asti ainakin

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää mökeille. Pienin pahe!

Vierailija
22/24 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien luonakaan ei saa vissiin sitten koko kesänä käydä jos toinen on yli 70?

No jos vanhempasi ovat jossain hoivalaitoksessa, niin henkilökunta ei päästä sua sisään. Jos asuvat kotonaan, niin senkus menet. Mä kävin eilen vanhemmillani kahvilla, vaikka ovat jo yli 90 v. 

Itse en haluaisi ottaa sitä riskiä että tulisin vahingossa tappaneeksi vanhempani jos minulla olisikin oireeton tartunta.

Anna sen kotipalvelun viemän koronan tappaa, niin vältät linnareissun.

Tämä. Järjenjuoksu on sallittua. Maski kasvoille ja omaista tapaamaan, ei sen suurempaa riskiä kuin monta kertaa päivässä ramppaava kotihoitaja, jonka on yleensä vielä pakko olla aika lähellä asiakasta. Omaiset voi välttää kosketteluja mutta näkevät edes toisensa ja pääsevät puhumaan. Kädet pesuun mennen tullen. Muista viedä pullaa mennessäs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien luonakaan ei saa vissiin sitten koko kesänä käydä jos toinen on yli 70?

No jos vanhempasi ovat jossain hoivalaitoksessa, niin henkilökunta ei päästä sua sisään. Jos asuvat kotonaan, niin senkus menet. Mä kävin eilen vanhemmillani kahvilla, vaikka ovat jo yli 90 v. 

Itse en haluaisi ottaa sitä riskiä että tulisin vahingossa tappaneeksi vanhempani jos minulla olisikin oireeton tartunta.

En minäkään. Siksi mulla onkin jo 48. päivä, kun olen ollut täysin kotona. En ole käynyt edes kaupassa. Kun olin ollut 4 viikkoa eristätyneenä, uskaltauduin menemään vanhemmilleni käymään. Riskini saada tartunta kotiin kuljetetuista elintarvikkeista on ihan yhtä suuri kuin vanhempieni riski saada tartunta kotiin kuljetetuista elintarvikkeista. Käytetään vielä samaa Citymarketia. Onneksi tulee kesä ja voi olla ulkona turvaetäisyyden päässä, jolloin muukin suku pääsee taas tapaamaan vanhempiani. 

Mutta tosiaan tiedän aika moniakin,  jotka tapaavat vanhempiaan. Tiedän päälle 70-vuotiaita, jotka käyvät kauppakeskuksissa, mökkeilemässä, pelaamassa golfia, lenkkeilemässä jne. Tiedän muutaman, jotka käyvät vielä töissäkin. 

Vierailija
24/24 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mökissä ei saa olla, kantsii ostaa teltta.