Milloin aiotte viedä lapset taas päiväkotiin?
Siis te, jotka olette voineet pitää lapset kotona? Jos etätyö jatkuu, pidättekö lapset edelleen kotona?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Eikö toi nyt ole hiemanhieman noloa, tyhmyyttä ja laiskuutta viedä lapsi vain sen takia päiväkotiin että se olevinaan kaipaa seuraa ja tekemistä? Jos etätyöt vain mahdollista niin miksi ihmeessä viedä lapsi päiväkotiin tartuttamaan ja levittämään virusta. Luulisi että tässä tilantee6jokainen hoitaisi oman lapsensa vaikka se rankkaa olisikin ja vaikka kaikki eivät siitä niin nauttisi. Ei riitä kyllä yhtään ymmärystä näille ketkä vie hoitoon jos itse kotona.
Jokainen perhe tekee omat ratkaisunsa. En koe olevani laiska enkä häpeä viedä pvkotiin. Sinä saisit hävetä mielipiteitäsi
Viekää vaan jos töitä teette. Sitä vartenhan ne on.
Myös te kotona olijat jotka olette hyvällä omallatunnolla hoidattaneet koko korona-ajan päivähoidossa, viekää vaan edelleen sinne. Kyllä tää yhteiskunta kestää kaikki vapaamatkustajat. Siihen ajatukseen tuudittautukaa.
Mä olen muuttanut hoitoaika sopimuksen minimiin kesän ajaksi eli vien ne hoitoon jos on aivan pakko 1-2 krt viikossa. Tavoitteena on pitää kotona koko kesän mutta työnantajan suunnitelmat täytyy ottaa huomioon eli en ehkä voi aina tehdä etänä.
Syyskuun alusta lähtien muutetaan sopimus koko päiväiseksi mutta katsotaan tilanteen mukaan että kuinka usein viedään hoitoon vai viedäänkö ollenkaan.
Olen täysipäiväinen opiskelija joten yliopistojen linjaus vaikuttaa asiaan.
Joka tapauksessa en siis halua viedä lapsiani sinne ellei ole pakko. Lapseni ovat 3 ja 5 vuotiaat ja leikkivät yhdessä joten eivät ole yksinäisiä.
Jos aikuinen tekee etätöitä, niin se lapsi on käytännössä yksin sen kahdeksan tuntia päivässä. Etätöissä tehdään TÖITÄ ei leikitä lapsen kanssa autoilla. (Itse vietän monta tuntia kuulokkeet päässä teamsissä päivittäin) eli lapsi on tuijottanut ihan järjettömästi telkkaria viimeiset kuusi viikkoa, joten kyllä menee päiväkotiin ensi viikolla. Eikä tässä ole mistään laiskuudesta kysymys vaan lapsen parhaasta.