Olen ensimmäistä kertaa vuokraamassa asuntoa yksityiseltä. Hassu kysymys hakemuksessa askarruttaa
Muuten on ihan peruskysymykset töistä, palkasta ja luottotiedoista, mut yksi kysymys kuuluu olenko parisuhteessa. Mitä se vaikuttaa asunnon vuokraukseen? Onko ihan perus kysymys tämäkin?
Kommentit (18)
Ei tuo asia kuulu vuokranantajalle, paitsi tietysti silloin jos olette yhdessä muuttamassa asuntoon.
Tuossa on nyt takana vesimaksu, jos vastaat myöntävästi, seuraavaksi tivataan kuinka usein puoliso yöpyy luonasi ja aletaan veloittamaan vedestä sen mukaan.
Ei ole peruskysymys, eikä kuulu vuokranantajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa jos puoliso tulee kimppakämppään. Tai vaikka useampi..
Normaalissa hakemuksessa on kohta: mukana muuttava puoliso. Sekä mukana muuttavat muut henkilöt.
Ei koskaan kysytä noin tökerösti, oletko parisuhteessa.
Ei ole minultakaan ole koskaan kysytty suhteista (tai lapsista). On kysytty onko lemmikkejä tai tupakoinko.
Kyllä se kuuluu just tuon vedenkulutuksen takia, jos asunnossa ei ole omaa vesimittaria.
Jos vuokralaisella on useita kertoja vkossa vieras ja myös lomillaan ja vielä hänen pyykkejäänkin pestään asunnossa, veden kulutus on tällöin suurempaa kuin yksin asuvalla.
Toisin kuin jotkut luulevat, vesi ei ole ilmaista kenellekään.
Onko seuraava kysymys "maksatko vuokrasi mieluiten luonnossa?" Eikös täällä ollut joskus ketju, missä vuokraisännät hiippaili vuokralaisten kämpissä mm. päiväsaikaan jne..
Talo on upouusi ja vesi maksetaan tarkkaan kulutuksen mukaan. Ollaan ottamassa vähän välimatkaa aviomieheni kanssa, joten olenko vai enkö ole parisuhteessa on vähän kinkkinen juttu kun en oikein itsekään tiedä. Yksiön olen vuokraamassa.
Ap
Älä ole hölmö. Tuollaista ei normaalisti kysytä.
Juu ei kuulu tuo hakemukseen. Yleensä kysytään, muutatko yksin.
No jos miehelläsi on oma osoite, niin ette ole samaa taloutta, eikä silloin hän asu sinun luonasi, joten vastaisin että olen eroamassa, ja siksi muutan yksin.
Vierailija kirjoitti:
No jos miehelläsi on oma osoite, niin ette ole samaa taloutta, eikä silloin hän asu sinun luonasi, joten vastaisin että olen eroamassa, ja siksi muutan yksin.
Ja ensin kysyisin miksi sitä kysyt. Ei tuohon ole pakko vastata muuta kuin että muutat yksin.
Voihan se olla että et ole juuri nyt parisuhteessa, mutta päivä muuton jälkeen oletkin. Tai päinvastoin.
Kämpässä asuvien määrä pitää ilmoittaa totuudenmukaisesti, mutta mitkään vieraiden käynnit ja niiden vedenkulutukset ei kuulu vuokranantajalle.
Vuokranantajasetä haluaa tietää, voiko vuokralaisnaista alkaa yrittämään tai mahdollisesti mennä avaimilla sisään haistelemaan pikkuhousuja ilman vaaraa että siellä on joku karju antamassa turpiin
Miettisin tuollaiselta vuokraamista...
Parisuhteessa oleva viettää rauhallisempaa/ säännöllisempää elämää kuin sinkku?
Vuokralaisen perheenjäsenillä on oikeus muuttaa asuntoon ilmoituksella. Jos alkuperäinen vuokralainen muuttaa pois, perheenjäsenellä on oikeus jäädä asumaan asuntoon vaikka alkuperäistä sopimusta ei olisi ollut kirjoitettu tämän henkilön kanssa. Sen takia vuokranantajaa voi kiinnostaa parisuhdestatus.
Vaikuttaa jos puoliso tulee kimppakämppään. Tai vaikka useampi..