Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KORONATARTUNNALTA ON VAIKEA VÄLTTYÄ KAHDEN VUODEN AJAN. Uskotko onnistuvasi?

Viikko sitten parantunut
04.05.2020 |

Asiantuntijoiden viimeisin arvio on, että koronaepidemia ja rokotteen valmistuminen kestää kaksi vuotta.

Tämä on pitkä aika, jos meinaa välttyä tartunnalta. Miten meinaatte onnistua?

Kyllä se sinullekin vielä koittaa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä hygienia ainakin auttaa aika pitkälle.

Kerropa miten kaupassa olisi hyvä toimia, jos joku suojaamaton koronatyyppi on aivastelut ja yskinyt juuri minua ennen? Siinä ei käsien 21 sekunnin pesut auta. Minulla ei ole rillejä ja maskia, jotka saattaisivat edes vähän suojata limakalvoille tulevia pöpöjä.

Tosin en pelkää koronaa, tuskinpa se minua kaataa.

Vierailija
22/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mennä asioiden edelle ja heittää hanskat tiskiin? Lääkkeitä ja rokotteita kehitellään jatkuvasti ympäri maailmaa, voi olla ettei niistä valmista synny, mutta itse en jaksa olla niin pessimistinen. Asia kerrallaan olen tottunut tilanteet hoitamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tavoitteeni on seurata nyt kesän yli, miten asia etenee. Elokuussa on varmaan jo enemmän tutkimustuloksia ja ollaan ainakin jossain viisaampia kuin nyt.

Teen etänä töitä sen, mitä niitä on. Opiskelen etänä myös. Siirryimme isovanhempien entiseen kotitaloon maaseudulle ja kaupasta tulee ruoka + muu tarvittava portille toimitettuna kerran kahdessa viikossa. Oma ranta, voi kalastella ja uida, ympärillä luontoa, missä ulkoilla. Ja vuosikymmenien aikana kertynyt taloon kirjoja, lautapelejä, ym puuhaa niin paljon, että aika ei ihan heti käy pitkäksi.

Just tänään järjestettiin lapsille aarteenetsintää, tehtiin kartat ja piilotettiin vihjeet, joita etsittiin puoli päivää. Välillä pidettiin evästaukoa.

Tavoitteena myös laihtua ensi syksyksi ja siten vähentää omaa riskiä saada vakavampi muoto koronasta. Siksikin pidän tavoitteena seurata tilannetta ensi syksyyn ja miettiä sitten elokuussa jatkoa.

Tällä hetkellä ainakin pirteä olo ja hyvät tunnelmat.

Vierailija
24/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyyhän sitä useimpina talvina välttämään ne kausi-influenssatkin. Vaikka käy töissäkin ja tapaa ihmisiä.

Minulla ei ole kertaakaan ollut kausi-influenssaa, vaikka en ole sitä varonut käytännöllisesti katsoen ollenkaan enkä ole ottanut rokotettakaan ikinä. Tämä ei olekaan ihan samanlainen tauti...

Vierailija
25/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin voi olla vaikea ymmärtää, että tällainen elämäntapa (etätyö, tavaroiden tilaamiset kotiinkuljetuksella, ulkoilu yksin tai vaikka koiran kanssa, ihmiskontaktien välttely yms) on joillekin normaali ja jopa toivottu elämäntapa. Että ihminen on onnellinen, kun on pystynyt järjestämään elämänsä tällaiseksi. Ei edes kaipaa aamuruuhkia, työkavereita, kaupassakäyntejä, porukalla tapaamisia, baareja, yleisötapahtumia yms. Kun elämäntapa on ollut jo valmiiksi tällainen, ei pandemia ole muuttanut elämässä yhtään mitään. On ihan tyytyväinen elämäänsä ihan kuten oli ennen pandemiaakin. 

Vierailija
26/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyyhän sitä useimpina talvina välttämään ne kausi-influenssatkin. Vaikka käy töissäkin ja tapaa ihmisiä.

Minulla ei ole kertaakaan ollut kausi-influenssaa, vaikka en ole sitä varonut käytännöllisesti katsoen ollenkaan enkä ole ottanut rokotettakaan ikinä. Tämä ei olekaan ihan samanlainen tauti...

Se on voinut sinulla olla lieväoireisena.

Vierailija
27/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä hygienia ainakin auttaa aika pitkälle.

Kerropa miten kaupassa olisi hyvä toimia, jos joku suojaamaton koronatyyppi on aivastelut ja yskinyt juuri minua ennen? Siinä ei käsien 21 sekunnin pesut auta. Minulla ei ole rillejä ja maskia, jotka saattaisivat edes vähän suojata limakalvoille tulevia pöpöjä.

Tosin en pelkää koronaa, tuskinpa se minua kaataa.

Yskinyt mihin? Ilmaan?

Jo nyt tiedetään, että sairauden saaminen riippuu myös siitä,  kuinka paljon virusta onnistut imaisemaan itseesi. Jos on hyvä vastuskyky, niin saattaapi olla, ettei virusannos ole riittävä aiheuttamaan sairautta.

En ihan usko tuota, että tarttuu vain ilmasta. Jos se niin olisi, sairastuneita olisi paljon enemmän.

Vierailija
28/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin voi olla vaikea ymmärtää, että tällainen elämäntapa (etätyö, tavaroiden tilaamiset kotiinkuljetuksella, ulkoilu yksin tai vaikka koiran kanssa, ihmiskontaktien välttely yms) on joillekin normaali ja jopa toivottu elämäntapa. Että ihminen on onnellinen, kun on pystynyt järjestämään elämänsä tällaiseksi. Ei edes kaipaa aamuruuhkia, työkavereita, kaupassakäyntejä, porukalla tapaamisia, baareja, yleisötapahtumia yms. Kun elämäntapa on ollut jo valmiiksi tällainen, ei pandemia ole muuttanut elämässä yhtään mitään. On ihan tyytyväinen elämäänsä ihan kuten oli ennen pandemiaakin. 

Etätöistä tykkään itsekin eniten. Olen tehnyt töitä tiimissä, pareittain, työtä, jossa kohdataan paljon ihmisiä päivän aikana, jne. Nämäkin olleet ihan ok, tosin henkisesti myös aika väsyttäviä hommia. Kyllä parhaiten voin, kun saan tehdä työt etänä.

Itse tykkään kyllä normaaliloloissa käydä teatterissa, museoissa, jne. Mutta ei ne kyllä niin tärkeitä ole, että niihin ensimmäisenä pitää päästä, jos ne avataan. Katsoo ensin pari kuukautta, johtaako tuollaisten avaaminen tautitapausten lisääntymiseen vai ei.

Baareista ja jostain massafestareista en ole koskaan välittänyt, ihan sama minulle, vaikka niitä ei olisi enää ollenkaan. Semmoiset 20-50 ihmisen yleisölle toteutetut pienimuotoiset konsertit ovat parhaita.

Vierailija
29/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pelkää coronaa.

Todennäköisesti sekään ei pelkää minua,

Mutta kyllä se pentele viellä oppii.

Vierailija
30/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona on osoittautunut erittäin huonosti leviäväksi ainakin Suomessa. Pitää melkein tahallaan tartuttaa ihmisiä, että leviäisi.

Vierailija
31/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijat nyt taas vain arvailevat. Etelä-Koreassa ja Uudessa-Seelannissa ei ole todettu enää yhtään kotimaista tartuntaa. Tauti ei leviä, jos on vain halua omaksua esim. Etelä-Korean malli. Turha provo taas.

Vierailija
32/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään luin lehdestä juttua, että rokote olis mahdollinen jo syksyllä. Kaksi eri rokotetta kehitteillä, ja hyvällä mallilla, toivottavasti edes toinen tärppää. Pidetään siis peukkuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi