Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haetko kaikki tuet mitä laki sinulle sallii?

Vierailija
04.05.2020 |

Vai oletko hakematta kun netissä mollataan tuen hakijoita.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni joo. Paitsi harkinnanvaraisia en. Ennen en hakenut kaikkia vaan tosiaankin venytin penniä viimeiseen saakka.

Vierailija
2/52 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae, ja hyvin monet tuttavani pitävät minua sen takia idioottina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, venytän penniä. En tiedä mikä on, tyhmä ylpeys ehkä?

Vierailija
4/52 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan hakenut. Koronalla ei ole tähän mitään vaikutusta.

Kannattaa miettiä vähemmän sitä, mitä muut ajattelevat.

Vierailija
5/52 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei hae, vaikka olisi oikeutettu tukeen, niin silloinhan ne hakemattomat tukirahat jää pyöriskelemään sinne virastoon ja aiheuttaa siellä monen moista harmia ja ylimääräistä vaivaa.

Kaikki tulee tietty jokaisen hakea, mihin on velvoitettuja. Selkein tilanne.

Vierailija
6/52 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ettäkö ostaisi lapselle huonoa ruokaa vaikka oikeutettujen tukien kanssa olisi varaa ostaa parempaa ruokaa?

Vierailija
7/52 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä jättää hakematta. Ei siitä mitään mitaleja jaeta.

Vierailija
8/52 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tukia 2750 €/kk bruttopalkalla voi hakea?

Vierailija
9/52 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti koska muitakaan tuloja ei ole. Nyt saan n 600 e/kk.

Vierailija
10/52 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa mitään tukia, koska olen töissä. Jos jäisin työttömäksi niin varmasti hakisin. Sen takia tässä veroja maksetaan, että pahan päivän varalle on luotu sosiaaliturva. Tyhmää olisi olla hakematta, itselleen siinä vain hallaa tekee.

Vierailija
11/52 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tukia 2750 €/kk bruttopalkalla voi hakea?

Varmasti on vaikka mitä tukia joihin ei tulot vaikuta, Kelassa on n. 200 erilaista tukea, kaikki ei ole perustoimeentuloon tarkoitettuja. Esim. lapsilisää saa kaikki joilla on lapsia tai vaikka sairauksiin liittyviä, jo pelkästään se että kun ostaa apteekista reseptilääkkeen saa kelakorvauksen tai käy yksityisellä lääkärillä tai vaikka fysioterapiassa jonka lääkäri on "määrännyt".

Vierailija
12/52 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti en. -En ole jaksanut tai oikeammin edes osannut selvittää mihin kaikkiin tukiin saattaisin olla oikeutettu. - Jos ja kun lukee täälläkin tosiinaan osoitettua halveksuntaa ja katkeruutta meitä tulorajoiteisia kohtaan, niin minunhan elämiseni pitäsi kokonaan maksaa sossu.  Ts. saada "hyvinvointivaltion kustantamana" rahat eriysesti kaljaan ja tupakkaan ja merkkivaatteisiin.   

Vosiko joku ystävälliesti kerrtoa, millä peruseilla voisin nämä saada, jos sitä vaikka alkaisin ryyppäämään ja vetämään norttia kun en ole tähän mennessä tajunnut aloittaa. 

Mutta kuulemma "kaikki köyhät" näin tekee.  - Niin olsihan tuo vaihtelua töiden hakuun ja itsenäiseen jatko-opiskeluun.

Mutta nämä puuhaselunihan on turhaa koska olen köyhä tai ainakin tulorajoitteinen siis se kadehdittava ja tyhmä jolle "hyvinvointivaltio" maksaa kaiken. Ja ollen samalla se joka riistää hyvätulsilta ja kateellinen liikenne valoihihin pysähtyessäni näkemästä autosta koska en ole ymmärtänyt sellaista iselleni hankkia, koska monella muullakin on. - Vähät siitä tarvitisisnko oikeasti uutta monen kymmen tuhannen €uron autoa vai en.   

Vierailija
13/52 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen työtön ja en saa mitään tukia.

Vierailija
14/52 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae, koska en jaksa sitä ruljanssia joka hakemiseen liittyy. Olen kohta kolme vuotta ollut muistisairaan äitini epävirallinen palkaton omaishoitaja. Yritin joskus selvitellä miten haetaan omaishoidon tukea, mutta siihen pitäisi hankkia lääkärinlausunto ja ties mitä muuta, enkä yksinkertaisesti jaksa, olen niin uupunut äidin asioiden hoitamisesta.

Vierailija
15/52 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin työtön, niin tottakai valvoisin lain minulle suomia etujani.

Vierailija
16/52 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen hakenut. Olen työssäkäyvä yh, hakenut mm. tuettua lomaa, saa nähdä saadaanko. En nyt ymmärrä että jos rehellisesti olen hakemuksen täyttänyt, ja se loma meille myönnetään, että mikä menee väärin? Jos hakijoissa on paljon meitä enemmän sitä tarvitsevia, niin uskon että loma menee niille jotka tarvitsevat sitä enemmän.

Tän lisäksi saan ainoastaan lapsilisät, en muita ylimääräisiä tukia. Exäni maksaa elatusapua Kelan minimiä vähemmän. 

Vierailija
17/52 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hae, koska en jaksa sitä ruljanssia joka hakemiseen liittyy. Olen kohta kolme vuotta ollut muistisairaan äitini epävirallinen palkaton omaishoitaja. Yritin joskus selvitellä miten haetaan omaishoidon tukea, mutta siihen pitäisi hankkia lääkärinlausunto ja ties mitä muuta, enkä yksinkertaisesti jaksa, olen niin uupunut äidin asioiden hoitamisesta.

... kärsi, kärsi, kärsi, kirkkaamman kruunun saat...

Vierailija
18/52 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan asumistukea, työmarkkinatukea ja toimeentulotukea.

Vierailija
19/52 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nosta tukia koska olen kuullut niiden passivoivan. Juhana Vartiainen tiesi kertoa.

Vierailija
20/52 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae. Olen liian väsynyt.