Mikä auttaisi negatiivista ihmistä muuttumaan neutraalimmaksi?
Tällaisen ihmisen mielestä ei ole ikinä mikään hyvin ja kaiken pitäisi olla aina paremmin. Syy omaan pahaan oloon on aina muissa. Muut ihmiset eivät ole mistään kotoisin tämän myrkyllisen ihmisen mielestä.
Tuollaiselle ihmiselle ei auta huomauttaa ihan rauhalliseen sävyyn, että hieman voisi mhillitä negatiivisuuttaan ja muiden sättimistä. Mikä olisi avuksi?
Kommentit (11)
Minäkin haluaisin tähän vastauksia. Itse olen aina välillä pitkien haukkuma- ja valitusvuodatusten päätteeksi kysynyt, tapahtuiko tänään mitään hyvää. Ja juu, joskus hän muistaa jotakin sellaistakin tapahtuneen.
Jaa-a. Itse olen todella negatiivinen, mutta itseäni kohtaan. En osaa mitään ja olen täysin huono keneen tahansa muuhun verrattuna.
Vaikea muuttaa. Kun hetken edes kuvittelee jonkin olevan paremmin, niin iskeytyy pian takaisin pohjalle. Mistään ei saa iloa, kaikki on vain harmaata.
No itse olen tuollainen, mutta en kaikkien seurassa. Todennäköisesti siis paha olo on molemminpuolista.
Nämä tapaukset on hankalia, kun tuo ihminen on hitaasti muuttunut tuollaiseksi eikä itse tajua tuota. Huonoimmillaan tuollaisella ihmisellä on joku kriisi, jota ei pysty itse käsittelemään.
Hyvinharva siitä pääsee ja omin voimin se työ on tehtävä. Sinä et pysty asiaan vaikuttamaan. Sanoisin, että jätä tuo ihminen taaksesi.
Sarjassa vältettävät. Syövät kaiken hyvän energian. Älä ainakaan vapaa-aikana ole tekemisissä jos ei ole pakko. Ja jos on pakko, niin mieti onko oikeesti ihan pakko.
Vierailija kirjoitti:
Sarjassa vältettävät. Syövät kaiken hyvän energian. Älä ainakaan vapaa-aikana ole tekemisissä jos ei ole pakko. Ja jos on pakko, niin mieti onko oikeesti ihan pakko.
Entäs jos on naimissa tuon tyyppisen ihmisen kanssa ja yhdessä eletty etätyöjakso saa hermot molemmilta kireäksi? Kun toinen ei muuta kuin sättii niin vaikea siihen on mitään positiivista lohkaista.
Kaiken pitäisi olla paremmin ihmiset ovat niitä jotka jälleenrakentava. Jokaiselle on paikkansa.
?