Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuvuttaa tämä epätietoisuus

Vierailija
04.05.2020 |

Minulle rajoitukset sopivat, tai sopii purkaminen myös. Mutta tämä epätietoisuus on kamalaa.

Meillä esim lapsella pitäisi olla rippileiri kesällä. Mitä sille käy? Tuleeko konfirmaatio, pitääkö varautua pitämään juhlat? Toisella lapsella olisi urheiluleiri juhannusviikolla. Kuinka käy? Minne meidän aikuisten kannattaisi ajoittaa lomat, jatkuuko etätyösuositus vai miten? Asennoituako siihen, että kesällä ollaan mökillä vai onko jotain tapahtumia kuitenkin?

Minä en pelkää koronaa. En ehdoin tahdoin sitä halua mutta en myöskään pelkää. Voin eristäytyä, jos se on tarkoituksenmukaista, mutta voin varovasti harkintaa käyttäen myös tehdä asioita.

Haluaisin vaan tietää, mihin suuntaan maailma menee, jotta vähän voisi suunnitella elämää.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huono antamaan hyviä neuvoja.

Mut minulle on usein vakuutettu, että

-Asioilla on tapana järjestyä.

-Eletään hetki ja päivä kerrallaan.

Vierailija
2/9 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa miettiä enää yhtään. Oman lapsen rippikoulu on peruttu tältä kesältä. Harrastus jatkuu kohta tai vuoden päästä. Toimeentulo vähän askarruttaa kun pitänee etsiä uusi työ tai opiskella muu ammatti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin samaa mieltä ap.

Minulle on loppujen lopuksi aika sama mitä tehdään, kunhan voisi hieman suunnitella eteenpäin. Siksi tuntui kyllä kurjalta, kun eilen todettiin, ettei edes karkeita linjoja tiedoteta.

Vierailija
4/9 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisista kannata ottaa kovasti stressiä, aika mitättömiä asioita isossa mittakaavassa. 

Vierailija
5/9 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin voinut itse kirjoittaa tämän aloituksen. Odotan kyllä, että monia asioita pääsisi tekemään, mutta ei maailma siihen kaadu, jos ei pääse. Mutta on todella väsyttävää pohtia vaikkapa juuri perheen kesälomaa - siinä on niin monia asioita, jotka riippuvat siitä, mitä on sallittua ja mitä uskaltaa tehdä. Kun ne kaikki eivät vaan riipu itsestä, esimerkiksi miehen työ riippuu pitkälti siitä miten paljon yhteiskuntaa päätetään avata.

Vierailija
6/9 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaisista kannata ottaa kovasti stressiä, aika mitättömiä asioita isossa mittakaavassa. 

Niin, ihmiselämä on tosiaan sarja mitättömiä asioita. Mutta se on elämää silti ja aika moni kaipaa siihen jonkinlaista varmuutta.

Vierailija
7/9 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ihmiselämä on tosiaan sarja mitättömiä asioita. Mutta se on elämää silti ja aika moni kaipaa siihen jonkinlaista varmuutta.

Niin, ilmeisesti oma elämäni on ollut niin epätavallinen, että nuo "normaalit" asiat eivät ole kuuluneet siihen tähänkään asti enkä ole jaksanut vaipua epätoivoon tai masennukseen sen vuoksi. 

Vierailija
8/9 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Itseä ei niinkään häiritse korona, joudun käymään töissä ihmisten ilmoilla ja saan sen jos saan. Tottakai toivon, että se saadaan kuriin.

Mutta se häiritsee, että ei voi tietää mitä tapahtuu. Perhejuhlat, lasten harrastukset ja tapahtumat, omat typpilliset kesämenot, mitä käy lomien...

Vierailija
9/9 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan muukaan tiedä.

Katsotaan mallia vaikka Tanskasta, Norjasta yms. mutta ei lähdetä purkamaan mitään liian nopeasti. Nyt maltti on valttia. Pitää edetä kärsivällisesti ja rauhallisesti. Jos aletaan liikaa hosumaan, niin se voi kostautua taudin äkillisenä leviämisenä.

Pitää vain olla kärsivällinen ja odottaa. Luulisin, että ainakin kesäkuun tapahtumien on järkevää olla jäissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme