Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monenko lapsella on tänä kesänä edessä tutista luopuminen?

Vierailija
04.07.2006 |

Meillä tutti jäi viime viikolla niin helposti, että piti tulla tänne asiaa hehkuttamaan. Lähdimme lomareissulle ja unohdin tutin kotiin.

Lapsi kyseli tutin perään kerran ja sanoin, että voimme käydä ostamassa hänelle jonkun lelun sen sijaan, jos hän haluaa. Ja siinä se oli. Yhtään itkua ei ole kuulunut, vaikka pelkäsin vieroittamisen aiheuttavan viikon huutokonsertin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on edessä tutin karkoitus kunhan saadaan nyt lomareissut alta pois ja vähän arkea peliin. Pikkusisarus on tulossa syksyllä, niin ennen sitä pitäisi luopua tutista ja siirtyä pinnasängystäkin pois. Tuolla sängyn vaihtamisella ei ole niin kiire kyllä, vauva nukkuu ensin äitiyspakkauslaatikossa ja riippumatossa. Esikoinen on silloin reilu kaks.

Vierailija
2/6 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa jo luovuttiin, mutta sitten tuli lapsi TOSI kipeeksi ja piti saada hänet juomaan, jolloin tuttipullosta meni parhaiten juoma alas.

Niin ja häpeillen tunnustan, ikää on melkein 2v :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Niin ja häpeillen tunnustan, ikää on melkein 2v :(

Vierailija
4/6 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tutista luopuminen kävi helposti, kun reilu 1v ei sitä parina päivänä enää suuhunsa huolinut. En sitten enää tyrkyttänyt ja laitoin tutit pois. Nyt vähän alle 2v alkaa luopua tuttipulloista, kun on kiinnostunut juomaan itse lasista. Pullosta juo vielä iltavellin.

Minusta mitään kiirettä ei ole luopua tutista tai pullosta. Tutin käyttöä voi ensin rajoittaa, antaa vaikka vain nukkumaanmennessä eikä repiä heti kokonaan pois. Meillä lapsi ei ollut jatkuvasti tutti suussa, esim ulos sitä ei otettu mukaan (paitsi jos oli tarkoitus nukuttaa rattaisiin).

Vierailija
5/6 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoa ei mene oikeastaan yhtään muuta kuin tuttipullosta, vaikka muuten juo nätisti lasista. Joten aamu-ja iltamaito juodaan pullosta. Vinkkejä miten saisin hänet juomaan lasista nekin? vai alkaako juoda jos ei vaan anna pulloa pariin päivään? Kokeneet? Tutti on vain yökäytössä, ja en ole saanut aikaiseksi yrittää ottaa sitä pois, koska tiedän siitä seuraavan huonoja öitä...=olen laiska:(.

Vierailija
6/6 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin nyt uskon niin, koettuani tämän ' vieroituksen' lapsen kanssa.

Voi olla, että aikuinen, joka on itse vieroittanut itsensä jostain pahasta tavasta voi kokea lapsen vieroittamisen hankalaksi, koska ei tahdo tuottaa lapselle pahaa mieltä tai huonoa oloa. Kannattaa kuitenkin muistaa, että lapselle päivä on suhteessa pidempi aika, joten vieroitus käy ikäänkuin helpommin.

Ehkä voisit tarjota jonkin aikaa maitoa muussa muodossa, esimerkiksi ruokaan sekoitettuna, jos lapselle ei kelpaa muuten kuin pullosta (ja haluatte välttämättä siitä jo eroon).

Vierailija:

Maitoa ei mene oikeastaan yhtään muuta kuin tuttipullosta, vaikka muuten juo nätisti lasista. Joten aamu-ja iltamaito juodaan pullosta. Vinkkejä miten saisin hänet juomaan lasista nekin? vai alkaako juoda jos ei vaan anna pulloa pariin päivään? Kokeneet? Tutti on vain yökäytössä, ja en ole saanut aikaiseksi yrittää ottaa sitä pois, koska tiedän siitä seuraavan huonoja öitä...=olen laiska:(.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä