Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vastaatte: "Kirjaa työnhaun tämänhetkinen tilanne"? TE-tston Omapalvelussa

Vierailija
04.05.2020 |

teen tätä työllistymissuunnitelman uusintaa ekaa kertaa joten en tiijä mitä ne haluaa ja mitä tuohon pitäisi kirjoittaa, että menee läpi. Siis ihan vaan että " en ole saanut töitä vielä, mutta haen edelleen"? Meneekö tällä läpi, vai MITÄ MUUTA siihen odotetaan vastattavan? Ettäkö listata kaikki paikat mistä on hakenut, muttei saanut? Ja MITÄ MUUTA?
Neuvokaas nyt...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIkä on työllistymissuunnitelman uusinta? Siis sait tehtäväksi tehdä suunnitelman, kun 3 kk on kulunut?

Työnhaun nykyinen tilanne tarkoittaa sitä, missä mennään nyt ja suunnitelmassa katsotaan eteenpäin, ei kerrota menneestä. Eli voit kertoa ne työpaikat, joita olet hakenut, mutta joista ei vielä ole tullut vastausta. Kaikki "menee läpi", siitä suunnitelmasta on tarkoitus keskustella!

Vierailija
2/14 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIkä on työllistymissuunnitelman uusinta? Siis sait tehtäväksi tehdä suunnitelman, kun 3 kk on kulunut?

Työnhaun nykyinen tilanne tarkoittaa sitä, missä mennään nyt ja suunnitelmassa katsotaan eteenpäin, ei kerrota menneestä. Eli voit kertoa ne työpaikat, joita olet hakenut, mutta joista ei vielä ole tullut vastausta. Kaikki "menee läpi", siitä suunnitelmasta on tarkoitus keskustella!

ei tästä mitään keskustella, kun tuli vaan tekstari että uusi työllistämissuunnitelma Omapalvelussa. Ja siihen kirjataan työnhaun tämänhetkinen tilanne. Ja sit se hyväksytään kai sähköisesti. Oon mä jo aiemmin keskustellut puhelimessa.

Mut noita sanamuotoja tässä vaan kyselen, mit ne odottaa?

älä vastaa jos et edes tiedä mitä tarkoitan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaa mahdollisia tapoja, miten haet töitä (Linkedin, duunitori yms. sivustot, työkkärin sivut, vuokrafirmojen sivuille tehdyt hakuprofiilit yms.) mitä näitä kaikkea nyt onkaan.

Kannattaa mainita, että olet laittanut hakemuksia niin ja niin moneen paikkaan ja kuinka monesta olet saanut kielteisen vastauksen ja monesta vielä odotat vastausta. Jos sulla on avoimia, niin eivät heti tyrkytä hakemaan johonkin.

Vierailija
4/14 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa vaan ihan omin sanoin. Ei se ole mikään koe, vastaus hyväksytään kunhan olet vastannut.

Vierailija
5/14 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaat lyhyesti mitä olen tehnyt, mitä tekemässä ja mitä aiot tehdä työllistymisen eteen.

Esim. Olen hakenut työpaikkoja se ja se, nyt päivitän cv:täni vielä paremmaksi ja lähitulevaisuudessa aion hskea sen ja sen alan paikkoja.

Vinkiksi, että tälläinen suunnitelma kannattaa olla itsellä mielessä koko ajan.

Vierailija
6/14 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kommentteja tullut. Ei ole mitään minkä "pitäis mennä läpi", kyse on sinun  työllistymisestä. Tilanne on siis aivan eri kuin naapurin Erkillä, joka hakee metsäkoneenkuljettajaksi eikä esimerkiksi lähäriksi kuten sinä. Kirjaat lyhyesti mitä ole tehnyt ja lisäät jotain kuten minkä alan paikkoja voisit myös alkaa hakea, miten saat cv tai linkedin hiottua tms. 

Jos olet harkinnut opiskelemista niin mieti tarkkaan missä vaiheessa ilmaiset asian! Sama koskee yrittäjäksi lähtemistä. Muutne katkee tuet ja pääset tekemään selvitystä toisen perään(eikä tukia vaan tule).

Vierailija
7/14 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYSYYKÖ NE OIKEESTI niiden haettujen työpaikkojen nimiä ja soittaako ne sinne varmistaakseen että olen hakenut enkä saanut?

Vierailija
8/14 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse laittaa paikkoja mihin on hakenut. Kirjaat sinne vain että " olen hakenut aktiivisesti eri kanavia käyttäen kokopäivä työtä. Työn haku aktiivisesti jatkuu" 

Vierailija
9/14 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse laittaa paikkoja mihin on hakenut. Kirjaat sinne vain että " olen hakenut aktiivisesti eri kanavia käyttäen kokopäivä työtä. Työn haku aktiivisesti jatkuu" 

Onko pakko kirjoittaa kirjoitusvirheitä sinne suunnitelmaan? Sitäkö työttömiltä odotetaan?

Vierailija
10/14 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko kirjoittaa kirjoitusvirheitä sinne suunnitelmaan? Sitäkö työttömiltä odotetaan?

Kadehdin kykyäsi tarttua olennaiseen.

Vierailija
11/14 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole kirjoittanut mitään , tein niiden antamat tehtävät : )) kyllä.

Vierailija
12/14 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kadehdin kykyäsi tarttua olennaiseen.

Kiitos, näin rekrytoijan näkökulmasta yhdyssanavirheet ovat pahimmasta päästä eli ei jatkoon.

Vierailija
13/14 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole kirjoittanut mitään , tein niiden antamat tehtävät : )) kyllä.

Siis mitä?

Vierailija
14/14 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle just työkkäristä sanottiin, että tällä hetkellä on niin paljon ruuhkaa, ettei niitä keskusteluja pystytä järjestämään pitkiin aikoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi