Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyörän renkaaseen ei mene ilma

Vierailija
04.05.2020 |

Kyllä, ongelma on näinkin naurettava. Vaihdoin juuri vanhaan pyörääni kumit ja kun aloin pumppaamaan ilmaa renkaaseen, niin se ei täyty. Pumppu on sellainen lyhyempi versio, jossa kaksi eri päätä riippuen venttiilistä. Rengas on asennettu oikein ja oikea pumpunpää käytössä. Lievästi sanottuna idiootti olo. Käytin ainakin vartin pumppaamiseen.
Neuvoja?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko lähistöllä ketään miestä tai poikaa joka voisi auttaa sua renkaan kanssa? 🤔

Ap voi ihan hyvin olla itse mies tai poika. Ei renkaaseen pumpata ilmaa peniksellä.

Yleensä naiset on ongelmissa polkupyörän kanssa. Pojat on jo lapsesta asti tottuneet takkuamaan polkupyörän kanssa.

No tämä tyttölapsi takkusi ihan itse oman pyöränsä kanssa. Ei isää joka korjasi. Kumin paikkauskin onnistui, ja tämä oli aikaa ennen nettiä.

Ja mä muistan lapsuudesta hetken kun multa irtosi ketju pyörästä. Talutin pyörää kotiin kunnes yksi tyttö näki sen ja auttoi ketjun takaisin. Kiitos sulle tyttö, kuka lienetkin. Olin tajuttoman ujo ja harmitti jälkeenpäin kun en uskaltanut jäädä tekemään tuttavuutta. :D

Vierailija
42/52 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kerran se sisäkumi ei ollut suorassakulmassa siinä venttiilikohdassa, kumi ei täyttyny kunnolla kun kinnasi vinoon täyttyessään.

Kesti hetken enenkuin tajusin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko lähistöllä ketään miestä tai poikaa joka voisi auttaa sua renkaan kanssa? 🤔

Ap voi ihan hyvin olla itse mies tai poika. Ei renkaaseen pumpata ilmaa peniksellä.

Yleensä naiset on ongelmissa polkupyörän kanssa. Pojat on jo lapsesta asti tottuneet takkuamaan polkupyörän kanssa.

No tämä tyttölapsi takkusi ihan itse oman pyöränsä kanssa. Ei isää joka korjasi. Kumin paikkauskin onnistui, ja tämä oli aikaa ennen nettiä.

Ja mä muistan lapsuudesta hetken kun multa irtosi ketju pyörästä. Talutin pyörää kotiin kunnes yksi tyttö näki sen ja auttoi ketjun takaisin. Kiitos sulle tyttö, kuka lienetkin. Olin tajuttoman ujo ja harmitti jälkeenpäin kun en uskaltanut jäädä tekemään tuttavuutta. :D

Se oli opeteltava korjaamaan ite koska muuten olisi joutunut kävelemään kouluun 3,5 km, tylsää kuin mikä, pyärä ku ol nopeempi kaikkialle pikkupaikkakunnalla.

Vierailija
44/52 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä eri venttiilien kuvaus

http://www.polkupyoraily.net/wiki/Venttiili

Muistelisin tehneeni joskus sillein että ottaa irti sen dunlopin venttiilin ja kokeilee josko siitä menee yhtään läpi joko puhaltamalla tai pumpulla.

Sitten se voi myös vuotaakin jolloin ilma ei pysy.

Asian voi testata laittamalla sylkeä siihen päähän kun se on pyärässä kiinni.

Tietysti kannattaa testata tuo jälkimmäinen ensin ettei joudu uudelleen pumppaa...

Vierailija
45/52 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oothan siinä dunlopissa tarkistanut että ihan kaikki ruuvit on tosi kiinni?

Vierailija
46/52 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistelisin tehneeni joskus sillein että ottaa irti sen dunlopin venttiilin ja kokeilee josko siitä menee yhtään läpi joko puhaltamalla tai pumpulla.

Tietysti kannattaa testata tuo jälkimmäinen ensin ettei joudu uudelleen pumppaa...

Tai saippuavettä, siis niin että siinä on kupla/kalvo. Jos ei pysy hetkeä siinä niin venttiili vuotaa.

Kerran oli mennyt hiekka dunlop venttiiliin ja ei onnistunut pumppaus. Ei niissä ole ne hatut turhaan, häviä vaan helposti.

Vierailija
47/52 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin linkkamani sivun loppuun asti, siellä myös nuo eri venttiilien tiiviystestausohjeet.

Vierailija
48/52 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikerroksinen paperinenäliina venttiilin päälle. 

Vierailija
49/52 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko tsekannu ettei siinä oo ilmanmenonestotappia?!

Vierailija
50/52 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prestapaskaan ei vaan mene ilma. Kaikki on oikein, EI MENE!!!!

Vierailija
51/52 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä34012 kirjoitti:

Eihän siinä oo venttiilihatun alla sitä pientä metallirengasta mikä myös pitää ruuvata auki?

Juu tämä huomioitu

Tuliko siitä ilmaa ulos kun painoit? Jos ei tullut, se ei ole auki.

Vierailija
52/52 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Ei se mikään nainen ole.