Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koen alentavana, jos herätän jonkun miehessä "suojelunhalun"

Vierailija
04.05.2020 |

Mulle on pari miestä sanonut, että herätän "suojeluvietin". Suhteet ovat olleet tosi pinnallisia ja kyseiset miehet hyvin epäkypsiä.

Tuntemuksille ei voi mitään, mutta mitä mieltä te muut ootte siitä että joku "teitä fyysisesti vahvempi" haluaa suojella teitä? Ite koen sen alentavana ja jäykkänä sukupuoliroolina.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se sen kertoo, että mies pitää sinua kyvyttömänä pärjäämään itse ja näytät heikolta niin henkisesti kuin fyysisestikin. Olet avustettava ja kyvytön heidän silmissään, et aikuinen ihminen vaan lapsinainen.

Vierailija
2/17 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se sen kertoo, että mies pitää sinua kyvyttömänä pärjäämään itse ja näytät heikolta niin henkisesti kuin fyysisestikin. Olet avustettava ja kyvytön heidän silmissään, et aikuinen ihminen vaan lapsinainen.

Suojeluviettiä kokevat miehet on usein sovinisteja. Se on vaan alentavaa. N27

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei nappaa täälläkään. Tulee lähinnä mieleen, että kyseinen mies ei kestäisi itsenäisyyttäni, eli tuo on kiertoilmaus kontrollihaluille.

Vierailija
4/17 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee vähän "pikkuvaimomainen" olo kyllä.

Vierailija
5/17 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aivoiltasi oikeasti mies, ei sen kummempaa.

Vierailija
6/17 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en koe alentavana. Tiedän itse, että pärjään. Tiedän itse, etää suojeleva asenne minua kohtaan tuntuu minusta hyvälrä. Se suojelu on henkistä ja myös fyysistä huolenpitoa.

Toki minä ihan omillanikin voin olla. Mieluummin jaan tämän arjen tasa-arvoisen ja suojelevan kanssa kuin jonkun sovinistin.

Vierailija
7/17 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo suojeluhalun herääminen on käytännössä rakastumisen ja pariutumisen edellytys suurimmalla osalla heteromiehistä (ja myös suurinosa heteronaisista haluaa kokea itsensä miehen seurassa ”pieneksi”, turvalliseksi yms.).

Sitten on ne, jotka eivät ole syntyneet normien mukaisiksi ja eivät koe noin.

Itse en hae miehestä turvaa enkä koe mitään tarvetta suojelulle, en halua itseäni huomattavasti isokokoisempaa miestä enkä viihdy muutenkaan siinä perinteisessä passiivisen naisen roolissa, mutta en minä silti koe ollenkaan alentavana, jos mies kokee minua kohtaan suojeluhalua tms.

Koen olevani sen verran vapaa sielu ja omilla jaloillani seisova ihminen, ettei mitkään tuollaiset toisten fiilikset minua alenna.

Minun olemiseni ei ole riippuvaista miehen tunteista eli ei myöskään siitä, jos mies kokee minua kohtaan suojeluhalua. Se ei voi minua alentaa, kun se ei ole minun olemiseni kannalta merkityksellistä.

Vierailija
8/17 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

P@skapuhetta. Mä voisin hypätä auton alle puolisoni puolesta. Toki saatte voimaantua palstalla (yksin?) niin paljon kuin haluatte.

Vierailija
9/17 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelen, että jonkinlainen suojeluvietti kuuluu lähisuhteisiin - niin miehen kuin naisenkin osalta.

Mitään hyysäämistä sen ei tarvitse olla, vaan välittävän ihmisen halua pitää toisesta huolta. Molemminpuolin.

Toinen n27

Vierailija
10/17 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on jotenkin heikkoa vaatia toisia vahvistamaan omaa olemista ja alentua toisten fiiliksistä.

Oikeasti itsenäinen nainen ei koe miehen suojeluhalua alentavaksi, sillä itsenäinen nainen ei ole niin heikko että muiden ja etenkin miesten pitäisi pönkittää hänen vahvuuttaan.

Vierailija
11/17 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein varatut miehet sitten antavat ymmärtää haluavansa suojella sinua?

Vierailija
12/17 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena minulle nousee suojelunhalu ihmistä kohtaan josta välitän. Miksi kokisin alentavana miehen suojelunhalun?

Alentavana koen kaikenaikaisen ilkeilyn ja vähättelyn, sarkastastiset puheet naisen erinomaisuudesta.

Vierailija
13/17 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoleen sidottu suojeluvietti on alentavaa. Jos ei koe samankaltaista viettiä esim. veljeään kohtaan, niin miksi sitten sitä kokisi tyttöystävään tai naisiin ylipäätään? En tarkoita normaalia välittämistä ja rakastamista, vaan nimenomaan sitä sukupuoleen liittyvää suojelunhalua. Se on liian biologista "uros suojelee naarasta" ja ei viehätä yhtään.

Vierailija
14/17 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisena minulle nousee suojelunhalu ihmistä kohtaan josta välitän. Miksi kokisin alentavana miehen suojelunhalun?

Alentavana koen kaikenaikaisen ilkeilyn ja vähättelyn, sarkastastiset puheet naisen erinomaisuudesta.

Tarkoitan sukupuoleen liittyvää suojelunhalua.

Vierailija
15/17 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi ihan ok. Olen muutamaan otteeseen joutunut menemään kahden miehen väliin, muuten olisivat tapelleet verissä päin. Naista ei kuitenkaan uskalla lyödä ja osaan sanoa usein oikeat sanat, minulla on hyvä tilannetaju.

Eli vaikka mies puolustaisi minua nyrkein, vastapainoksi suojelen miestä verbaalisesti.

Vierailija
16/17 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuoleen sidottu suojeluvietti on alentavaa. Jos ei koe samankaltaista viettiä esim. veljeään kohtaan, niin miksi sitten sitä kokisi tyttöystävään tai naisiin ylipäätään? En tarkoita normaalia välittämistä ja rakastamista, vaan nimenomaan sitä sukupuoleen liittyvää suojelunhalua. Se on liian biologista "uros suojelee naarasta" ja ei viehätä yhtään.

Sinun kannattaisi keskittyä lähinnä omaan voimaasi ja tutustua sellaisiin miehiin, jotka ovat sinun tyyppisiä.

Sen, ettet viehäty jostain ei tarvitse tarkoittaa sitä, että alennut.

Itsetuntosi on selvästi ihan liian riippuvainen siitä, millä tavoin miehet sinuun suhtautuvat.

Ja se, siskoseni, se on alentavaa sinulta itseltäsi.

Vierailija
17/17 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olis ihanaa, jos jollain miehellä heräis suojeluvietti mun suhteen. Mutta ei, kun olen tämmönen romuluinen röntti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi