Ovikello soi itsestään joka yö samaan aikaan
Onko edes mahdollista? Kukaan ei siis ole oven takana, mutta on nyt viikon soinut joka yö yhden kerran neljältä ja toisen kerran viideltä aamuisin. Samoin illalla kymmeneltä. Ensin luulin, että naapurin lapset, mutta ei oven takana ketään ole. Ja muutenkin tuo rituaalimaisesti toistuva kellonaika on outoa...
Olen lukenut, että ovikellot joskus pattereiden mennessä soivat itsekseen, mutta luulisi, että silloin pimpottelee milloin sattuu. Tuo minuutilleen tarkka aika on karmivaa. Mikä voisi olla syynä?
Kommentit (40)
Heräätkö aina siihen vai oletko joskus valmiiksi hereillä? Onko kukaan muu kuullut sitä? Mietin vain, että onko se oikeasti ovikello vai tuleeko jotenkin sinun unesta? Tuttavani kertoi heräävänsä joskus ovikellon ääneen, mutta kukaan muu ei sitä kuule, ja sanoi sen olevan unta. Minä taas herään joskus puhelimen viestiääneen, ja kun katson puhelinta, ei sinne ole tullut mitään.
Tuo on niitä Koronakaranteenin sivuoireita.
Elektronisen ovikellon johtoon indusoituva jännitepiikki saa kellon soimaan.
Jokin sähkölsite lähtee päälle ko. aikaan ja pimputtaa kelloasi.
Onko teillä tietokone päällä öisin? Olen kuullut että voi liittyä siihen
Laita herätys soimaan ennen ovikellon soimisaikaa. Kun olet varmasti hereillä, voit testata, soiko ovikello ihan oikeasti.
1. vuokrakämpässäni soi aina ovikello kun isäntäväen asunnon ovikelloa soitettiin.
Isännän asunnossa oli vanhanaikainen ovikello, jossa kulki suuri virta johdossa, vuokralämppään oli asennetttu patterikäyttöinen tilulii-kello ja johdot kulkivat tietysti rinnakkain.
Kun isäntäväen pimpom- kelloa soitettiin, alkoi neidänkin ovikello rallattaa.
Johdot piti asentaa reilusti erilleen.
Sama ilmiö varmaan olisi tullut mistä tahansa jännitepiikistä.
Vierailija kirjoitti:
Heräätkö aina siihen vai oletko joskus valmiiksi hereillä? Onko kukaan muu kuullut sitä? Mietin vain, että onko se oikeasti ovikello vai tuleeko jotenkin sinun unesta? Tuttavani kertoi heräävänsä joskus ovikellon ääneen, mutta kukaan muu ei sitä kuule, ja sanoi sen olevan unta. Minä taas herään joskus puhelimen viestiääneen, ja kun katson puhelinta, ei sinne ole tullut mitään.
Sekä että. Herään ja olen hereillä. Riippuu kellon ajasta. Mutta koko perhe sen kuulee.
Höpö höpö, se mitää soi, taas sama trolli asialla..
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä tietokone päällä öisin? Olen kuullut että voi liittyä siihen
On, ja itseasiassa juuri seinän toisella puolella ovikellosta katsottuna. Täytyykin kokeilla laittaa tietsikka kiinni ja katsoa vaikuttaako.
Henkimaailma siellä soittelee sinulle.
Luultavasti vaan kuvittelet, itse luulen monesti että puhelin soi vaikka ei soisi, nää äänet ovat niin tuttuja että jäävät mieleen ja varsinkin väsyneenä saa niistä aistiharhoja.
Meillä oven vieressä ovikello, joka muistuttaa valokatkaisijaa, asumme siis kerrostalossa ja joitakin kertoja lehdenjakaja sitä painanut aamuyöllä.
Meillä on mekaaninen ovikello, jossa siis metalli osat kilahtavat yhteen, kun nappia painaa. Siihen jää herkästi jännite, jos nappia ei paina kunnolla ja se kilahtaa usein toisen kerran monta minuuttia soiton jälkeen. Aluksi menin aina katsomaan, että kuka siellä nyt taas on ja eihän siellä ollut ketään. Vähän oli karmivaa ennen kuin hoksasin, mistä soiminen johtuu.
Vanhassa asunnossa humalainen naapuri tykkäsi viikonloppuöisin pimputella ovikelloa ja pyöri pihassa, kun ikkunasta katsoin. Tätä toistui lähes joka viikonloppu ja koirakin sekosi. Käytös oli myös todella uhkaavaa, kun kävin huutamassa, että lopeta nyt p*rkele ja meinasi tulla sisälle asuntoon... Monta kertaa myös arkisin heräsin siihen, että ovikello soi, mutta koira nukkui tyynesti omalla pedillään eikä pihalla näkynyt mitään, joten luultavasti viikonloppuhäiriköinnit tuli uniini.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti vaan kuvittelet, itse luulen monesti että puhelin soi vaikka ei soisi, nää äänet ovat niin tuttuja että jäävät mieleen ja varsinkin väsyneenä saa niistä aistiharhoja.
Eihän me nyt koko perhe voida kuvitella tällasta samaan aikaan samalla hetkellä. Luultavasti siis joku sähkövika tms.
Mulla elektroninen ovikello on alkanut elää omaa elämäänsä. Se saattaa soida koska tahansa, joskus päivällä, joskus keskellä yötä ja toisinaan lyhyesti, toisinaan soiminen ei lopu ollenkaan ennen kuin otan paristot pois. Eikä kello soi välttämättä edes sillä äänellä, joka siihen on ohjelmoitu, vaan omituisella rallatuksella. Tänään kellosta alkoi kuulua ääniä, ihan kuin itkuhälyttimestä, joka nappaa ympäristön ääniä. Luulen, että muut langattomat naapureiden laitteet sekoittavat kelloa, ne häiritsevät välillä älytelkkarianikin ja puhelin kyselee voiko yhdistää jonkun tuntemattoman laitteen siihen. Näitä vehkeitä alkaa olla niin pilvin pimein, että ne sekoittavat toisiaan. Ja: olen kyllä vaihtanut paristot moneen kertaan ja sammutellut kelloa ja nollannut sitä, mutta tulos on aina sama. Usein pidän nykyään ovikellon sammutettuna, en jaksa kuunnella rallatuksia. Plus: muutkin on kuulleet kellon sekoiluja, ne ei ole pelkästään omassa päässä.
Paranormal activity.