Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kämmenselässä luiden päällä nuljuva kova patti, ei kipeä

Vierailija
03.05.2020 |

Huomenna soitto lääkärille, mutta onko kellään kokemusta, mikä voisi olla? Alakouluikäinen lapsi kyseessä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ganglio

Vierailija
2/12 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa gangliolta. Googlaa niin saat tietoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ganglio

Ovatko nuo siis ihan kovia?

Ap

Vierailija
4/12 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kovia, tuntuu ihan luiselta vaikka onkin geelimäistä sisältöä.

Vierailija
5/12 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ganglio kovettuu vanhetessaan. Pinnallinen yleensä kivuttomampi kuin syvällä oleva. Mulla ollut molempia ja yksi tosi haittaava jopa leikattu.

Vierailija
6/12 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos vastauksista! Katsoin noita kuvia, ja näyttäisi, että on yleensä lähempänä rannetta, mutta kait niitä voi olla eri paikoissa sitten. Kuvissa myös olivat tosi isoja, tämä on vasta ihan pieni. No, sellainen ei tietenkään niin hyvin kuvissa näkyisikään.

Ap

Vierailija
7/12 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoito: voi olla että ei hoideta, tai sitten se imetään neulalla tyhjäksi ja ehkä täytetään kortisonilla. Viimeisenä sitten vasta ehkä leikkaus. Voi hävitä myös itsestään esim iskun seurauksena (kaatuu pyörällä tms) ja jotkut jopa suosittelee "kirjan pamauttamista ranteelle". Mulla sisempänä oleva ganglio on hajonnut monesti ja se sattuu aika paljon sillä hetkellä mutta kun siitä parissa minuutissa selviää, niin ranne ei ole enää lainkaan kipeä. Ennen uutta pattia... Leikkaus auttoi mulla, kaikilla ei. Sitä ennen oli vuosien varrella varmaan yhteensä 100 pattia.

Vierailija
8/12 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sellainen patti, jonka torhtori Paise voisi puhkaista ja puristaa mähmät pihalle?

Vierailija
9/12 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ranteessa. Ollut jo varmaan 15 v, välillä kipeytynyt (käytän käsiä työssäni) ja nyt tuo näyttäisi olevan litistynyt. Kävin joskus lekurilla ja sanoi ganglioksi, eipä oikein muuta suosittanut kuin rannetukea jos kipeytyy. Olisko joskus lapsena osunut kova tärähdys kun käsillä otettu kiinni. Jostain tuollaisesta kai voi johtua.

Vierailija
10/12 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, kiitos vastauksista! Katsoin noita kuvia, ja näyttäisi, että on yleensä lähempänä rannetta, mutta kait niitä voi olla eri paikoissa sitten. Kuvissa myös olivat tosi isoja, tämä on vasta ihan pieni. No, sellainen ei tietenkään niin hyvin kuvissa näkyisikään.

Ap

Se voi olla monessa paikassa ja vaikka montakin kerrallaan.

Vierailija
11/12 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, munan päässä iso punainen mollukka! Mikä se voisi olla? Kaverin munassa ei ole yhtä iso.

Vierailija
12/12 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoito: voi olla että ei hoideta, tai sitten se imetään neulalla tyhjäksi ja ehkä täytetään kortisonilla. Viimeisenä sitten vasta ehkä leikkaus. Voi hävitä myös itsestään esim iskun seurauksena (kaatuu pyörällä tms) ja jotkut jopa suosittelee "kirjan pamauttamista ranteelle". Mulla sisempänä oleva ganglio on hajonnut monesti ja se sattuu aika paljon sillä hetkellä mutta kun siitä parissa minuutissa selviää, niin ranne ei ole enää lainkaan kipeä. Ennen uutta pattia... Leikkaus auttoi mulla, kaikilla ei. Sitä ennen oli vuosien varrella varmaan yhteensä 100 pattia.

Minulla oli ranteessa iso ja naytin sita tuttava laakarille joka sanoi etta tassa auttaisi nyt Raamattu. Katsoin suu auki ja han nauroi etta kun silla iskee niin patti haviaa.