Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua miten ihmiset voi käyttää maskia

Vierailija
03.05.2020 |

Itse en pysty hengittämään sen kautta. Ilma ei kulje läpi, hengityshöyry muuttuu kuumaksi, tulee hyvin pian ahdistus ja pakko ottaa maski pois. Ajatuskin työskentelystä maskin kanssa on aivan mahdoton. Se saattaa tulla meillä pakolliseksi, sitten en varmaan voi olla töissä...

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä siihen tottuu. 

Vierailija
2/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskeja on hirveän erilaisia myynnissä ja itsetehdyt siihen vielä päälle. Kaikki ei sovi kaikille, eikä kaikki versiot myöskään ole yhtä hyviä, kangasmaskeillehan ei mitään yleisiä standardeja ole. Mulla kävi tilaukseni kanssa hyvä tuuri eikä mitään ongelmia hengittämisen kanssa ole ilmennyt, käytän bussissa ja kaupassa eli en mihinkään kovin fyysiseen. Mutta pakollisesta käytöstä saa varmaankin vapautuksen jos ei henki kulje, ainakin jos työnantaja on yhtään järkevä ja/tai jos työterveys tukee asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

What a wimp. Miten parjaisit jos taivaalta alkaisi putoilla pommeja?

Vierailija
4/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni joka työskentelee hoivakodissa, kertoi juuri, että saa siitä joka päivä päänsäryn :(

Mutta toki sitä käyttää ja ymmärtää tietysti miksi.

Vierailija
5/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen tottuu. Mun pitää nykyisellä työpaikalla käyttää yleensä 1-4 h kerrallaan ja jos ei ole nuha on ihan ok. Mutta nuhaisena on kyllä yhtä tuskaa koska nenä alkaa välittömästi vuotaa kun laittaa maskin naamaan.

Vierailija
6/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, että joillakin on vaikeuksia käyttää maskia. Niitä on todella paljon erilaisia, ja keuhkojen toiminta on ihmisillä erilaista. Samoin nenän rakenne saattaa aiheuttaa tunteen, että happi loppuu.

Vierailija
7/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kamalaa. Itse otan pois aina, kun töissä menen kansliaan tai vastaan puhelimeen. Tuhlaan surutta. Tulee huono olo helposti. Hirvittää jo kesähelteet.

Vierailija
8/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni joka työskentelee hoivakodissa, kertoi juuri, että saa siitä joka päivä päänsäryn :(

Olen myös hoivakodissa ja tuskaa on! ei saa happea eli happivaje on, pyörryttää, huono olo, kuuma, ahdistus.

Huolestuttaa tekeekö kehoon pitkäaikaisia haittoja.

Terkkuja vaan niihin kivoihin etätöihin

Vierailija
9/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en pysty käyttämään noita ffp2 ja ffp3 maskeja rupeaa pyörryttää. Kangasmaski käy paremmin ei oo niin ahdistava. Mutta ei toki suojaa tarpeeksi.

Vierailija
10/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus joudun tilapäisesti käyttämään, mutta en voi käyttää kuin lyhyen aikaa  10 -15   minuuttia ja silloinkin jo meinaan tukehtua vaikka en tekisi mitään raskasta. minulla on rasitusastma ja ehkä siinä on syy että en voi hengittää maskin läpi.

Vierailija
11/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän julkisilla paikoilla liikkuessa FFP2 maskia. Tuleehan siinä hiki, painaa naamaa, ja ahdistaa. Vielä enemmän hikoiluttaa, painaa päätä ja ahdistaa ajatus koronatartunnasta. 

Vierailija
12/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä?

Meillä 28 astetta lämmintä, maski naamassa joka ikinen päivä tammikuusta asti, kauppoihin, ravintoloihin, virastoihin ja oikeastaan minnekään ei pääse sisälle ilman maskia. Nykyään se maskin laittaminen tuntuu yhtä normaalilta kuin alushousujen laittaminen jalkaan.

Vierailija
13/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä päivänä tuntui, ettei henki kulje, mutta siihen tottui pian. Iho sen sijaan ei tottunut, eli koko maskin alle jäävä osa kasvoista on nyt koko ajan tulehtuneen punainen... Myös viikonloppuvapaiden jälkeen, ei helpota.

En tiedä, onko meille töihin saadut maskit allergisoivia vai tekeekö se jatkuva kosteassa hautuminen iholle jo tämän. Maskia saa lisäksi vaihtaa vain kerran päivässä, joten siellä alla lisääntyy kyllä kaikki mahdollinen.

Vierailija
14/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Happivajeesta tulee päänsärky

Vierailija
15/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla VENTTIILImaski. Hengittäminen helppoa ja kevyttä kun on ffp3 venttilimaski.

Vierailija
16/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kangasmaski ja kertakäyttöiset kirurgin maskit ovat helppoja pitää hengityksen suhteen. Ffp2 ja ffp3 maskit ovat kuulemma tukalia käyttää, kolmoset onkin tarkoitettu lähinnä sh:lle ja lääkäreille.

Vierailija
17/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joskus joudun tilapäisesti käyttämään, mutta en voi käyttää kuin lyhyen aikaa  10 -15   minuuttia ja silloinkin jo meinaan tukehtua vaikka en tekisi mitään raskasta. minulla on rasitusastma ja ehkä siinä on syy että en voi hengittää maskin läpi.

Astmaa sairastavien ei tulisi käyttää hengitysmaskia.

Vierailija
18/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kangasmaskia kauppareissulla, enkä edes muista että itsellä on maski, kun se ei tunnu. Ehkä olen jo tottunut siihen viikkojen ajan.

Vierailija
19/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat päivät ovat vaikeimpia, mutta sen jälkeen siihen alkaa tottumaan ja ei sitä edes enää huomaa. Ihan alussa jouduin menemään vartin välein ulos haukkaamaan vähän happea, eli nostin sen nenän päältä ylös ja teki ikävää laskea se taas takaisin, mutta kyllä se nyt menee ainakin kevyemmissä puuhissa.

Vierailija
20/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitset maskia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän