Suu pielessä haava, joka ei mene umpeen
Mikä avuksi? Paikka on ilkeä koska se aukeaa joka kerta kun avaan suuni. Repeily taas estää parantumista aika tehokkaasti.
Kommentit (38)
Minä käytän huuliherpesvoidetta vaikka en tiedä johtuuko silloin tällöin tulevat haavaumat siitä, mutta sillä paranee hetkessä.
Ihan ensimmäiseksi opettele yhdyssanat. Sen jälkeen ota B-vitamiinia. Sillä tavalla siitä selviät.
Suussa normaalisti elävä hiivasieni saattaa aiheuttaa tulehduksen suupieleen. Apteekista saa Sibicort-nimistä voidetta (säilytetään kylmäkaapissa). Tuo tehoaa sieniin ja auttaa minulla parissa päivässä.
Vitamiinipuutos!
Netissä on ristiriitaista tietoa mikä vitamiini. Itselläni menee pois hyvällä monivitamiinilla.
B-vitamiinin puute. Kortisonivoide akuuttiin tulehdukseen.
Siinä on todennäköisesti sienitulehdus.
Se johtuu hiivasta eikä siihen auta b-vitamiini, vaikka se yleinen uskomus onkin. Lääkäri määrää siihen antibioottikuurin ja Sibicortia.
Mietoa Hydrocortison-voidetta pari päivää aamuin illoin auttaa nopsaan.
T:sh
Sulla on B-vitamiinin puutos. Ei tuohon rasva auta.
Kuppa. Mullekki tuli kuppa suunpieleen kun otin vieraalta kundilta suihin ilman kumia.
Saattaa olla suuseksissä saatu syfilistartunnan ensihaava. Melko varmasti onkin.
Syö pieni pala tuorehiivaa, pikkusormen pään kokoinen nokare yleensä riittää. Saat b-vitamiinia. Pieni vatsan turvotus on ohimenevää ja pieni hinta suupielen paranemisesta.
B6 ja B12 tai toinen noista. Löytynee kaikista B vitamini vaihtoehdoista. Onko tullut tissuteltua? Tulee usein siitä.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on B-vitamiinin puutos. Ei tuohon rasva auta.
Kyseessä voi olla myös sienitulehdus, jolloin oikea rasva auttaa. Ehkä ap:lla ei kyseistä tulehdusta ole, mutta tästä tiedosta voi olla hyötyä jollekin muulle keskustelua lukevalle.
Sibicortilla mulla paranee. Olen kokeillut kaikkia muitakin mainittuja, myös huuliherpesvoidetta, mutta Sibicort on ollut ainoa, joka tehoaa.
Kannattaa laittaa liukkaria suunpieliin jos on liian tiukka suu. Voi muuten tulla repeämiä.
Bepanthen. Vältä hammastahnan jäämistä yöksi suuhun kunnes on parantunut.