Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

##ENSIKOT TIISTAINA##

04.07.2006 |

Laitan tähän linkin eiliseen..

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7705260&p=1&tmode=1&smode…

..ja vielä vklopunkin pinoon jos joku tahtoo lueskella:)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7685371&p=5&tmode=1&smode…

Huomenta vaan kaikille!!

Queen

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riitti nukkuminen, neljältä heräsin kun olin koko yön kattellu painajaisia..prkl:/

Vierailija
2/16 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä kiireen keskeltä pikaisesti ilmottaudun, että hengissä ollaan :) Pakko käydä ilmottautumassa aina välillä ettei tuo quiero taas poista mua listoilta ;)

Vapaa viikko menee aina hulinalla ohi, nytkin taas jo tiistai ja torstaina pitääkin jo lähteä yötöitä paiskimaan. Kohta on puuhamaa-reissu edessä, jee! Lähdetään sinne kohta kummitytön kanssa (ja siskon ja sen miehen) :)

Vointi on hyvä edelleen. Nyt viimeksi työviikolla alkoi jo vähän supistelemaan, mutta nyt vapailla ei taasen mitään. Yritän olla vaikka päälläni seisten heinäkuun loppuun yötöissä ja sitten ehkä vielä ne pari kolme viikkoa elokuussa menen toiseen paikkaan! Jos siis vointi sallii!!!

Aurinkoista päivää kaikille :)

MiaMik rv 27+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli huomenta vaan kaikille!

Tää mamma oli aamusta heti suuhygienistin kiusattavana - oli tuota hammaskiveä ilmaantunutkin sitten ihan urakalla tässä neljän vuoden aikana. Jestas, että tuntui pahalta! =/ Onneks meidän kaupngissa on nykyään käytäntö, että voikin suoraan tilata ajan suuhygienistille " putsaukseen" , joten josko sitä kävis nyt vähän useammin, niin ei tuntuis noin pahalta...

Kotimatkalla poikkesin torille ostamaan uusia perunoita - siikliä sen olla pitää! Ja nyt alan pakkaamaan kassia. Seuraavat päivät aionkin oleilla aika lailla mökin laiturinnokassa ja järvessä. Saatan kuitenkin postia käydä hakemassa kaupungissa ja kurkata myös teitä silloin. Hyviä vointeja kaikille ja näkymisiin!

-Amy ja EkaVekara rv 23+5

Vierailija
4/16 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan vähän nk. pudottu kärryiltä kun en viikonloppuna + eilen ehtinyt pahemmin kuulumisianne lukemaan... No, nyt loma on loppu ja ehtinen taas koneelle useammin.

Vähän alakuloisissa fiiliksissä täällä - tuntui jotenkin tosi pahalta lähteä Suomesta kun oli niin mahtava loma. Lisäksi työmotivaationi on nolla, kun joudun täällä tekemään ei-niin-kiinnostavaa duunia...no, onneksi tuota on enää kolme viikkoa jäljellä. Sit onkin edessä muutama viikko melkein kokonaan lomailua ja sitten Suomeen pysyvästi - voi ihanuutta :)

Aurinkoa kaikille!

SS rv 8+1

Vierailija
5/16 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#9400D3]Kylläpäs on tänään pohkeet kipeet kun uudessa duunipaikassa on aikas paljon portaita..Kuukauden loman jälkeen tuntu, että oli heti ihan loppu =) Noh..en kai mä siellä joudu puurtamaan kuin puolisen vuotta niin kyllä kai sen jaksaa..[/color]

[color=008B45]Kovin lämmin..27 näyttää mittari ja odottelen meteorologin lupaamia ukkoskuuroja jos vähän viilentäis..Ei jaksa mitään puuhastella eikä lähteä kaupungille..Jos löhöis hyvällä omatunnolla ja katselis nauhoitettuja ohjelmia, joita on päässyt kertymään..[/color]

[color=#9400D3]Oon amyn kanssa samaa mieltä, että siikli on kyllä paras uusi peruna =) Ja muutenkin makoisa..Talvella puikula on ihana. Hmm..nyt voisikin jo maistua aamupala =)[/color]

[color=008B45]Ei tunnu syntyvän oikein minkäänlaista juttua eli jätän tän suosiolla muille tänään..=) Mukavaa päivää kaikille!

t. poppis 10+6

Vierailija
6/16 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin viikkoon en ole ehtinyt koneelle joten tämä on vain pikaraportti... komeat on raskausoireet ainakin, pahoinvointia ja kipeitä rintoja jne, mutta kova huoli että onko kaikki ok siellä kohdussa. eka ultra on ensi ma. näin viime yönä unta että mulla oli vauva, mutta tiputin sen koko ajan lattiaan... ja aina pää edellä :)

rankka viikko, joten tästä kun selviää kunnialla maanantai-aamuun niin voi huokaista helpotuksesta.

voikaa hyvin!

tokkopa ja Veronmaksaja rv6 vai (olisko jo 7 täynnä...?)

Vierailija
7/16 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi pitää vain kertoa eilisestä Kätilöopisto käynnistä. Eli syy siihen punertavaan valkovuotoon löytyi. Onneksi minulla oli vain emätintulehdus eikä hematoomasta ollut mitään tietoakaan. ELi syviä huokauksia sai eilen päästellä. :)

toivotaan pepsi että saisit maata mieluummin kotona kuin sairaalassa.

Amylle oikein ihanaa lomaa. Ainakin kelit on mitä parhaimmat.

Mulla on onneksi vaan huomenna vielä aamuvuoro ja sitten 4 päivän vapaat. Lähdetään tuolloin vanhempien ja mieheni kanssa Seinäjoelle tangomarkkinoille. Vaikka tango ei niin kovasti sytytä, niin on ihanaa kun suvulla on joku perinne johon kaikki kokoontuu toisiaan tapaamaan ja pitämään hauskaa.

Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille

Heidi <3 toukka 21+2

Vierailija
8/16 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon täällä firmassa yksin kun muilla pukkaa lomia ja muita menoja päälle... Jos vaikka asiakkaat antais olla rauhassa ni ehtisin kirjotella tänne ;-)

Amy, meillä " joutui" suuhygienistille kun täällä on niin hurjat jonot hammaslääkäriin, mut mulle se oli vaan ihan positiivinen juttu. Pääsin minäkin hammaskivistäni eroon ja kun ei paikattavaa löytyny ni toi yks käynti riitti ettei tarvinu erikseen hammaslääkäriä tilailla.

Ja seuraavaks valivali: mulla on ruvennu koskee kylkee, nimenomaa oikeelle puolelle. En sit tiiä et onko toi kohtu ruvennu painaa noita sisäelimiä vai mikä on mut inhalta tuntuu. Tuleepahan istuttua suorassa ku yleensä se rupee tuntuu just jos menee ryhti kasaan! Yöllä jos nukun vasemmalla kyljelläni niin saatan herätä siihen että pistää, oikealla kyljellä ei mitään ongelmaa?!? Masussa muuten kaikki ok, kova on myllerrys välillä :-)

Ja saatiin muuten eilen vaunut! Sen kuuluisan huuto.netin kautta löytyi :-) Muuta ei sitten oikeestaan ookkaa vielä hankittu. Appivanhemmat lupas sponssata turvakaukalon. Kyllä kai tässä vielä ehtii ;-) Kun ei tosiaan tiedä että tuleeko tässä vielä muutto ni ei oo viittiny viel kauheesti mitään ostella vaikka sormet syyhyää ettei oo sit niin paljo rahdattavaa... ja liityn muuten teidän hassujen joukkoon jotka harjoittelette vaunuilla... mulla nukkuu meidän vaunuissa nyt pyjamabanaani B2 :-O

Nythän mä oon kuitenki kirjottanu tätä koko päivän et varmaan onkin jo moni ehtiny tähän väliin... Kirjotan sit lisää jos on vaikka jotain kommentoitavaa :-) Hohhoijaa, lomaa odotellessa...

JoJo + Viivi rv 23+1

Vierailija
9/16 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän nyt ihan tosissaan tsempata tätä kirjoittelua, mut jotenki olen menny ihan patalaiskaksi.. :)

Lueskelin nuita eilisiä ja viikonlopun juttuja ja nyt ainakin tälläistä tuli mieleen:

Iisa: mulla väsymys ei ole ainakaan vielä loppunu ihan kokonaan... Edelleen maistuu hyvät yöunet ja mielellään päikkäritkin. Paitsi tämä kuumuus on nyt saanu levottomaksi.

Queenin ulkonäköjuttuun... Me ollaan yllättän samannäkösiä ukkelin kans! Varsinki kun kattoo lapsuuden kuvia (minusta 1vee ja miehestä 3vee kuvaukset kehyksissä :)) niin samanmoisia sinisilmäisiä pellavapäitä. Kasvon piirteetki on aikalailla yhtenevät. Ainoa että miehellä on aivan VALTAVAN pitkät ripset joten toivotaan et vauva perii ne sieltä eikä täältä :)

Han_ ja Kandi oli yllättyny suorasta arvauksesta! Myös minun tapauksessa parit arvas heti et miten asian laita on. Toisaalta joillain ei mene edes vielä kaaliin et ei tämä maha karkista ole tullu!

Heidillä oli valkovuotoa.. Mulla myöskin ollu toisinaan aivan hillittömät vuodot! Yhden kerran kävin paniikissa neuvolassa näytilläkin kun tuli läpi farkkujen. Mut kuulemma ihan normaalia....

Nea81: Mulle np-ultra tehtiin ensin ulkokautta ja koska ei saanut juuri mitään siitä irti siirryttiin katselemaan alateitse. Ja viikkoja tuolloin 10+3.

Shorttis: Mulla oli ainainen kuvotus viikoilla 8-11... muistaakseni. Aamulla ensimmäisenä ja illalla viimeisenä...

Pepsille kovasti paranemistoivotuksia! Kuulostaa hirmuisen ikävältä maata sairaalassa mitään tekemättä. Kotona sentään voi olla omassa sängyssä... :)

Amy: Mie kans kävin perjantaina suuhygienistillä hammaskiven poistossa!! Mitään inhottavampaa en kyllä tiiä! Oli mullakin aika lailla 3ssa vuodessa sitä kertynyt. Puolituntia taisin kärvistellä siinä tuolissa. Ja kielsi täti epäsuorasti karkin syömisenki kun niin suoraan tunnustin et menee toisinaan aika paljo! Mut nyt toista päivää kokonaan ilman! :)

Ja sit vielä päätteeksi eilisiä neuvolakuulumisia:

painon muutos: 241g/vko (yht. 2,3 kg, ihan hyvin silti :))

RR: 124/72

Pissa: puhdas

syke vauvalla: 148 ja liikkeetki plussalla :)

turvotus: -

hemppaa ei taaskaan mitattu. Mittas kyllä kohdunpohjankorkeuden muttei jostain syystä merkinny muuta kun tuohon käyrään pienen merkin enkä taida aivan osata tulkita oikein kai... mut kuiten näkyy pieni merkintä alakäyrällä...

Sokereista sanoi että muista mitata, ja yhestäki yliarvosta lähen kuulemma sitten diabetes polille kun muutamat arvot oli yli suositusten.. :( Peukut pystyyn sitten sen kanssa!

Mitähän muuta... Liikkeitä ei tunnu mitään edelleenkään! Ei edes pienintä miknä vois tulkita liikkeeksi. On se niin väärin.. Tällä menolla tunnen ne vasta kahen-kolmen viikon päästä..

Mistä tuliki mieleen että kolmen viikon päästä maanataina rakenneultra!!!!

Mut lähden kutomaan vauvalle villahaalaria, Käsityökärpänen iskeny!

Voikaa hyvin ja terkkuja kaikille!

fio rv 19+1

Vierailija
10/16 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva päätti syntyä viime keskiviikkona (rv 35+5)tasan kuukauden ennen laskettua aikaa. Pojan mitat oli 48 cm 2850 g ja pään ymp.31 cm. Pisteitä ropsahti 9..

Eilen päästiin kotiin, oltiin vähän pidempään sairaalassa varmistamassa että vauva syö tarpeeksi eikä tule keltaisuutta. Hyvin voidaan koko perhe joskin oma olo on vähän epätodellinen ja väsynyt.

Palailen lueskelemaan teidän kuulumisia jossain vaiheessa, tällä hetkellä ei oikein onnistu epparin ja tikkien takia koneella istuminen.

Jenni ja pieni prinssi 7 pv

Vierailija
11/16 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea pienokaisesta!!! Itsellä vielä ikuisuus tuohon =) Kaikkea hyvää koko perheelle!

t. poppis

Vierailija
12/16 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennille ja koko perheelle suuret onnittelut!!

Vierailija
13/16 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea Jennin perheelle pienestä prinssistä! Hyvin oli pojalla kokoa, vaikka hieman kiirehtikin maailmaan =)

Lisa ja pojat ;)

Vierailija
14/16 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidi

Vierailija
15/16 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla onnittelemaan. Huomenna tuun kirjottelemaan enemmän. Nyt selkää taas jomottaa, niin pakko ottaa vaan makuuasento.

Voikaa hyvin ihanaiset naiset.

Tänään täyttyikin uusi viikko taas:) ihanaa.

lara rv 17

Vierailija
16/16 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni: OIKEIN paljon ONNEA koko perheelle pikku prinssin syntymän johdosta!! Hienoa, että ilmeisesti voitte molemmat hyvin, vaikka pojalla olikin " kiire" äidin ja isän hoivattavaksi. =)

Poppiupau: Sokerirasituskokeesta kysyit kokemuksia... Mulla kävi niin, että kun illalla alotin klo 20 paaston, ni mies ja sen serkku tuli kaupasta klo 21 jätskin kanssa, joka mun oli PAKKO ;) syödä. Noh... en tiä vaikuttiko se minkä verran mun paastotulokseen, mutta se oli 4,8 ja se neuvolan raja on just sen 4,8... Eli huomenna pitää hakee verensokerimittari 6pv:n seurantaa varten.

Itse sokerirasituskoe oli ihan helppo nakki. Ensin se otti sen paastoverikokeen, sitten join yhden 0,33l pullollisen sitä glukoosilientä mikä oli vähän niinku olis ollu jotain halppis colaa, missä on paljon hiilihappoja. Sen jälkeen 1h odottamista -> verikoe -> taas 1h odottamista -> taas verikoe... Sitten saikin lähteä kotiin.

Kannattaa ottaa evästä mukaan, ettei tuu kotimatkalla huono olo.

Ainoaurora: Hienoa kuulla, että mies voi hyvin ja muuttokin on ohi. Onnea uuteen kotiin!! =0)

Pepsi: Voi kurja kun verenpaineet on aiheuttanu huolta ja sairaalareissun.. Toivottavasti ei enää kuiteskaan tartte sen takia sairaalaan mennä, vaikka ne niin sanokin!! tsempppiä. =)

En jaksa kirjotella nyt muuta... en edes omia kuulumisia. Jos huomenna vaikka jaksais?!

Burde ja Penni-Enni (27+2)