Koronan voi saada julkisten tilojen vessoissa lentävistä kakkapisaroista
Julkisten tilojen vessoissa on havaittu isoja koronapitoisuuksia lentävinä kakkapisaroina:
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000006495462.html
Kommentit (16)
Maskit naamaan julkisissa tiloissa
No just joo. Pasks ei lennä ilmassa ja korona on keuhkoissa, ei perseessä. En usko sanaakaan.
Kun ihmiset ei osaa laittaa sitä kantta kiinni, kun vetää vessan...
Tutkimus tehtiin kiinalaisen sairaalan WC-tiloissa. Sairaalassa oli tuolloin vakavaa covid-19-tautia sairastavia potilaita, joten ehkä ilma oli tavallista "sakeampaa". Ehkä ei ollut pytyn kansia, joita sulkea, jos ei ollut pyttyjäkään, vain reikä lattiassa... Ei ole ihminen turvassa missään tältä lentelevältä virukselta!
Vierailija kirjoitti:
Tutkimus tehtiin kiinalaisen sairaalan WC-tiloissa. Sairaalassa oli tuolloin vakavaa covid-19-tautia sairastavia potilaita, joten ehkä ilma oli tavallista "sakeampaa". Ehkä ei ollut pytyn kansia, joita sulkea, jos ei ollut pyttyjäkään, vain reikä lattiassa... Ei ole ihminen turvassa missään tältä lentelevältä virukselta!
Jos on vain reikä lattiassa, niin eikö pisaroita pitäisi olla vähemmän ilmassa kuin länsimaisessa vessassa?
Ei kannata käyttää yleisiä vessoja. Ne on aina saastaisia, koska ihmiset on sikoja. t. siivooja
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata käyttää yleisiä vessoja. Ne on aina saastaisia, koska ihmiset on sikoja. t. siivooja
Tämä niin todella. En koskaan käytä julkisia vessoja ja jos joudunkin käyttämään hädän tullen, olen erityisen hygieeninen t. siivooja
Eli jos mulla tulee pirskahteleva märkäpieru kaupassa, voin siis tartuttaa näin muita?
Voi saada muitakin kuin koronapisaroita. Muitakin tauteja on jotka mikropisaroina tarttuu.
Ihanko oikeasti ihmiset menee paskalle julkisiin vessoihin?? Tää on samanlainen mysteeri kuin se, että miksi ihmiset käy työpaikalla paskalla. Miksi ei käy kotona lähtiessä?
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti ihmiset menee paskalle julkisiin vessoihin?? Tää on samanlainen mysteeri kuin se, että miksi ihmiset käy työpaikalla paskalla. Miksi ei käy kotona lähtiessä?
Niin minäkään en ymmärrä tätä. Minä shittaan rohkeasti kauppojen hyllyjen väliin jos hätäshitti yllättää kaupoisa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä niin todella. En koskaan käytä julkisia vessoja ja jos joudunkin käyttämään hädän tullen, olen erityisen hygieeninen t. siivooja
Sama! T. Siivooja myös
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkään en ymmärrä tätä. Minä shittaan rohkeasti kauppojen hyllyjen väliin jos hätäshitti yllättää kaupoisa.
No hommahan menee niin että paskalla käydään kaksi kertaa aamulla. Kaikki muu on sairasta ja kiellettyä. Jos tulee hätäpaskoja niin pitää mennä kolonoskopiaan.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikan vessassa se ihmisten todellinen sivistystaso paljastuu.
- Toiset osaa, toiset ei.
Toisilla se käsipyyhepaperi osuu roskikseen, toisilla ei.
Joudun keräilemään papereita roskiksen vierestä päivittäin, koska en halua, että jälkeeni tuleva luulee minun heittelevän paperit lattialle ):(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikan vessassa se ihmisten todellinen sivistystaso paljastuu.
- Toiset osaa, toiset ei.
Toisilla se käsipyyhepaperi osuu roskikseen, toisilla ei.
Joudun keräilemään papereita roskiksen vierestä päivittäin, koska en halua, että jälkeeni tuleva luulee minun heittelevän paperit lattialle ):(
Tästä päätellen naisten sivistystaso on miehiä matalampi.
Tuleekohan kakkapisarasta saadusta koronasta helpommin ruoansulatuselimistöön vaikuttava korona, ja räkäpisarasta saatuna taas helpommin hengityselimistön korona?