Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avokonttorit koronalinkoja

Vierailija
03.05.2020 |

Jännittyneenä odotan, koska meidät etätyöläiset komennetaan takaisin työpaikalle. Itseäni odottaa 300 hengen tiivisti ahdettu avokonttori, jossa istutaan vieretysten ja naamatusten pääosin ilman edes minkäänlaisia sermejä välissä. Flunssathan tuolla ovat levinneet kulovalkean tavoin jo tähänkin asti, korona tarttuu herkemmin ja sen saa varmaan kaikki tuollaisessa ympäristössä. Toivottavasti työnantaja miettii tähän jonkun ratkaisun ennen kuin paluu konttorille koittaa. Työkavereita on kyllä ikävä, muttei niin ikävä, että itseäni haluaisin ehdoin tahdoin taudille altistaa. Onko muiden avokonttorityöpaikoilla mietitty, miten työntekijät suojataan tartunnoilta?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusmut ovat nyt etätöiden aikaan paniikissa, kun paljastuu etteivät he oikeasti tee mitään. Tuloksia tarkkaillaan nyt.

Ennen riitti kun sipsutteli korkkareissa kiireisen näköisenä konttorilla edes takaisin. Nyt se ei enää toimi.

Vierailija
22/26 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut nyt seitsemän viikkoa etätöissä. En tasan halua mennä takaisin avokonttoriin. On aivan perseestä, että työtä pitää tehdä siinä kamalassa hälinässä ja kuunnella kahvitauoilla mukahauskoja juttuja toisten lapsista. Ei hetken rauhaa.

Olen nauttinut ihan hirveästi kotona töiden tekemisestä. Aamulla saan nukkua tunnin pidempään. Syön aamupalan, teen aamutoimet ja käyn koirien kanssa lenkillä. Sitten istahdankin suoraan koneen äärelle. Saan tehdä töitä ihan missä vetimissä haluan, ei tarvitse ehostaa naamaakaan jos ei halua. Voin laittaa vaikka pyykit pyörimään kesken päivän. Ruokatunnilla päästän koirat ulos ja nautin ruuan terassilla jos on hyvä ilman. Sitten jatkan taas työntekoa. Mulla ei työteho ole kadonnut mihinkään, teen työt nyt paljon mieluummin, kun kuulee omat ajatukset. Ja mulla tosiaan on sellainen työ, että etänä pystyy työt hoitamaan täysin.

Konttoriin palaaminen ärsyttää taatusti, sitten kun sen aika on. Toivon, että etätyöt jatkuu mahdollisimman pitkään.

Samat sanat. Ainoa ero on, että etänä olen paljon tehokkaampi, kun aikaa ei mene vapaan paikan etsimiseen, tuolin säätämiseen, näppiksen ja näytön virittämiseen ym tarpeettomaan, mitä ns flex toimitila tuo tullessaan. Puhumattakaan siitä, miten ympäristön hälinä avokonttorissa haittaa keskittymistä. Joku monitoimityötila se meilläkin kuulemma on, mutta avokonttori mikä avokonttori, ei se muuksi muutu, vaikka uusilla nimillä kutsuttaisiinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut sen, että töiden jälkeen ei ole ollenkaan niin puhki, kun työt on saanut hoitaa kotona eikä tarvitse mennä mölyisään avokonttoriin.

Meillä on töissä yksi tantta, joka on aina kovassa äänessä ja istuu kahvilla jauhamassa tyhjänpäiväisiä. Nyt hän on valittanut, kuinka kamalaa on ollut, kun on joutunut olemaan kotona. Minusta taas on ollut ihanaa, kun ei ole tarvinnut kuunnella häntä pitkään aikaan

Juuri näin, väsyttää vähemmän, kun nukun yönikin paremmin, kun stressi on vähentynyt etätöiden myötä. Saan enemmän aikaiseksi, joten työstressi vähenee, kun tekemätöntä työtä on vähemmän + saa hankalia asioita ratkottua, kun on mahdollisuus parempaan keskittymiseen. Olen nyt vasta tajunnut, miten älyttömän stressaavaa on työskennellä avokonttorin hälinässä ja vaellella etsien vapaata työpistettä. Voin paljon paremmin.

Vierailija
24/26 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työantajien pitää alkaa kilpailemaan parhaasta työvoimasta myös tarjoamalla parhaat työolosuhteet. Itse ainakin arvostan terveyttäni ja voisin vaihtaa kilpailijalle, joka pystyisi tarjoamaan paremmat ja turvallisemmat tilat kuin nykyinen työnantaja.

Mutta kannattaa muistaa, että vaikka nyt joku tarjoaa paremmat olosuhteet, ei se välttämättä ole pysyvä

olotila. Eli ei välttämättä

kannata kovin suurta painoarvoa sille laittaa valintaa tehdessään.

Vierailija
25/26 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työantajien pitää alkaa kilpailemaan parhaasta työvoimasta myös tarjoamalla parhaat työolosuhteet. Itse ainakin arvostan terveyttäni ja voisin vaihtaa kilpailijalle, joka pystyisi tarjoamaan paremmat ja turvallisemmat tilat kuin nykyinen työnantaja.

Mutta kannattaa muistaa, että vaikka nyt joku tarjoaa paremmat olosuhteet, ei se välttämättä ole pysyvä

Tulevaisuus on tuntematon, joten kyllä ne tämänhetkiset olosuhteet ovat ainoa mahdollinen painotettava tekijä. Vai onko sinulla kristallipallo, jonka avulla teet päätöksiä?

Vierailija
26/26 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuus on tuntematon, joten kyllä ne tämänhetkiset olosuhteet ovat ainoa mahdollinen painotettava tekijä. Vai onko sinulla kristallipallo, jonka avulla teet päätöksiä?

Tarkoitin vaan että työntekijän kannalta aika huono kilpailitekijä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi