Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun koulut avataan rajoitatko sen jälkeen lastesi tapaamista kavereiden kanssa koulun ulkopuolella vai saavatko sen

Vierailija
03.05.2020 |

jälkeen olla kavereiden kanssa täysin vapaasti ilman rajoituksia?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulut järjestävät opetuksen eri lailla kuin normaalisti. Näin ainakin mun lapsen koulussa Helsingissä.

Vierailija
22/87 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulut järjestävät opetuksen eri lailla kuin normaalisti. Näin ainakin mun lapsen koulussa Helsingissä.

Eo sitä ole mitään tietoa. Opetustoimellakin on kokous vasta tiistaina.

Se tiedetääm että turvavälejä ei tule ja julkidilla kuljetaan.

Se jo riittää minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sieltä tullut jo jotain konkreettista tietoa?

Vierailija
24/87 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät käy koulua samoin kuin ennen! Eivät ole suurissa ryhmissä!!! Ottakaa selvää ennen ku höpötätte täällä....

Vierailija
25/87 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sieltä tullut jo jotain konkreettista tietoa?

Ei ole.

Vierailija
26/87 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulujen avaaminen poistaa kaikki rajoitukset meidän perheessä. Kiitos hallitukselle.

Kylläpä siellä nyt kiukuttaa. Kuin pikkuinen uhmaikäinen.

Ei kiukuta vaan helpottaa arkea kovasti :)

Vierailija
27/87 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset eivät käy koulua samoin kuin ennen! Eivät ole suurissa ryhmissä!!! Ottakaa selvää ennen ku höpötätte täällä....

Opetusministeri sanoi 28.4 että lasten välille ei tule turvavälejä ja että ryhmäkokoja ei rajoiteta!

Vierailija
28/87 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulema ryhmiä pienennetään, luokat eivät näe toisiaan, ruokailut suoritetaan pien ryhmissä, lähikontakteja vältetään. Tekevät juuri uusia lukujärjestyksiä tällä hetkellä, kaikki porrastetaan. Helsinki.

Vierailija
29/87 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se jo riittää minulle.

Kuinka moni peruskoululainen todellisuudessa kulkee julkisilla? Eiköhän suurin osa kulje kouluun kävellen tai pyörällä. Yleensähän ne koulut on aika lähellä kotia. Näin ainakin Helsingissä.

Vierailija
30/87 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se jo riittää minulle.

Kuinka moni peruskoululainen todellisuudessa kulkee julkisilla? Eiköhän suurin osa kulje kouluun kävellen tai pyörällä. Yleensähän ne koulut on aika lähellä kotia. Näin ainakin Helsingissä.

Missä täällä? Mun lapswn luokalta 23 asuu muualla, 2 koulun lähellä.

Yläkoululaisista huomattavan suuri osa kulkee bussilla.

Vierailija
31/87 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla muksut on tapailleet kavereitaan kuten ennenkin. Nytpä sitten näkevät toisiaan myös koulussa.

Vierailija
32/87 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsetkin jo tajuaa tämän tilanteen. Isommat ainakin. Yli 8 veet. Tuskin roikkuvat toistensa kaulassa siellä. Ja pyörällä voi kulkea kouluun, ellei matka ole joku 10 km.

Vierailija
33/87 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
34/87 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna tavata ketään ennen heinäkuuta.

Vierailija
35/87 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset eivät mene kouluun tänä keväänä. Luultavasti vältäme myös kaveritapaamisia. Lapset eivät ole kovasti kyselleet kavereiden perään, tapaavat kavereita kuitenkin päivittäin peleissä ja somessa. Kesän alussa lähdemme mökille ja pysymme siellä.

Vierailija
36/87 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ei mene kouluun täälläkään, mut mun seuraava pulma on et annanko kilpaurheilijan palata treeneihin. Ulkotreeniä pienryhmissä. Omat käsidesit mukaan. En tiedä olenko liian varovainen vai onko ok päästää lapsi tuonne?

Vierailija
37/87 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ei mene kouluun täälläkään, mut mun seuraava pulma on et annanko kilpaurheilijan palata treeneihin. Ulkotreeniä pienryhmissä. Omat käsidesit mukaan. En tiedä olenko liian varovainen vai onko ok päästää lapsi tuonne?

Just tätä samaa kuin ”kyllä lapsen kehitykselle on välttämätöntä tavata kavereita” - ”meidän lapset ei kyllä kouluun mene, lahtausta” - ”harrastus on fyysisesti ja henkisesti niiin tärkeää”.

Rusinat pullasta, virus leviää potentiaalisesti joka ihmiskontaktissa. Se on joko tai, ei voi rajoittaa niin että kivat jutut saa tehdä mutta ikäviä velvollisuuksia ei tarvitse.

Vierailija
38/87 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasse Lehtonen HUS twiittaa:

" Yleisvaarallisten tartuntatautien päästäminen leviämään on yhteiskunnan kannalta vähän sama, kuin jättäisi henkirikokset tutkimatta. Perusturvallisuus murenee"

Vaikka hallitus tätä nyt ajaa, älkää te menkö mukaan!

Vierailija
39/87 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tätä samaa kuin ”kyllä lapsen kehitykselle on välttämätöntä tavata kavereita” - ”meidän lapset ei kyllä kouluun mene, lahtausta” - ”harrastus on fyysisesti ja henkisesti niiin tärkeää”.

Rusinat pullasta, virus leviää potentiaalisesti joka ihmiskontaktissa. Se on joko tai, ei voi rajoittaa niin että kivat jutut saa tehdä mutta ikäviä velvollisuuksia ei tarvitse.

Vaan kun juuri niin se menee: Lapset etäopetuksessa eli velvollisuus olisi hoitunut, sitten se muu turvallisesti siihen päälle.

Nyt lapsia ei voi päästää kouluun ja kun sinne joku törppö kuitenkin lapsensa laittaa, ei pääse harrastuksiinkaan.

Vierailija
40/87 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaan kun juuri niin se menee: Lapset etäopetuksessa eli velvollisuus olisi hoitunut, sitten se muu turvallisesti siihen päälle.

Nyt lapsia ei voi päästää kouluun ja kun sinne joku törppö kuitenkin lapsensa laittaa, ei pääse harrastuksiinkaan.

Ai mamma itse arvioi että ulkoleileikeissä kun painitaan ja pyöritään kasassa, ja harrastuksissa höngitään tehostuneesti EI ole vaarallista, ja koulussa jossa kuitenkin varmasti yritetetään pitää oppilaat erillään on? Rusinat pullasta eikä mitään muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan