Olenko kamala ihminen, kun en jaksa vastailla ihmisten viesteihin?
Läheisimpien ihmisten viesteihin kyllä vastaan. Mutta minulle lähettelee usein viestejä erilaiset vanhat tuttavat ja sukulaiset, joita en ole tavannut vuosiin enkä puhunut puhelimessakaan vuosiin. Koen, että en enää oikein edes tunne heitä, ja esim. nämä sukulaiset ovat jääneet ihan etäisiksi. Lähettelevät silti viestejä joko omista kuulumisistaan tai jotain yleistä lätinää maailman menosta. En vain millään jaksa heille yhtään mitään vastata. Päätän aina, että kohteliaisuudesta vastaan jotain, mutta en vain saa sitä itsestäni irti. Ja lisää viestejä vain satelee, vaikka en ole vanhoihinkaan mitään vastannut.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Jaksat kuitenkin tänne kirjoitella
Zinc
Kyllä! Kirjoitan tänne useinkin! Jostain syystä tämä on henkisesti paljon kevyempää kuin etäisen tuntuisten sukulaisten viesteihin vastaaminen. Ap
Mulla sama. En tiedä mikä siitä viesteilystä niin raskasta oikeastaan tekee.
Jos nimesi on jollain ryhmäpostituslistalla?
Aika moni tekee tuota, jopa lähesisempienkin kavereiden ja ystävien kohdlla . - Ja sitten uskovat, että ovat niin eriyisia ja merkittäviä, että kaikki muut kyllä haluavat olla heihin yhteydessä. Tokihan se on toisinaan ihan tervettä vetäytyä ja viettää aikaa vain itsekseen / kaikkien läheisimpien / oman perheen parissa; aina ja jatkuvasti tarvitse olla tavoitettavissa.
Mutta jos haluaa itse läheisyyden säilyvän, niin monesti se edellyttää, jonkinlaista vastavuoroisuutta. Toisaalta haaste on,että toiveet ja halut ei osu yksiin. - Joku saattaisi hyvinkin haluta olla kaveria ja ystävää kun taas itse ei välttämättä enää (jos koskaan9 haluaoso olla, koska ennustaa, mitä se saattaisi tarkoittaa.
Itse myönnän, että itse en jaksa olla yhteen vanhaan lukioaikaiseen kaveriini yheydessä. Ihan kiva kaveri joo. Eriyisesti silloin kun on selvin päin. Hieman väsytävää on, että kun hän soittaa tai on muutoin yhteydessä kuin usein tällöin huomaan olevani hänelle vain oksennusastia
Mä poistan tyypit, jotka eivät vastaile kuin harvakseltaan eivätkä koskaan ota yhteyttä oma-aloitteisesti. Miksi roikottaa tuollaisia listoilla...
Olen päättänyt elää erakkona ja minua ei huvita vastata sellaisten ihmisten viesteihin, jotka haluaa olla naamatusten tekemisissä. Joidenkin viestittelystä vaan huomaa heti, että pohjustavat jotain tapaamista mukamas jollain muulla asialla, ei ne muuten ottaisi edes yhteyttä.
Mä en kanssa jaksaisi joitain vanhoja kavereita, joiden kanssa ei olla enää missään tekemisissä, ei tavata enää ikinä. Yksi on vielä sellainen, että jos ei päivän sisällä vastaa niin laittaa uudestaan viestiä.
Huomaa aina juhlapyhien ja lomien aikaan, että nää elämättömät muistavat taas kirjoitella jonnin joutavia.
Vierailija kirjoitti:
Mä poistan tyypit, jotka eivät vastaile kuin harvakseltaan eivätkä koskaan ota yhteyttä oma-aloitteisesti. Miksi roikottaa tuollaisia listoilla...
Tätä olen yrittänyt! En vastaile ja toivon, ettei tuo tyyppi enää viestittelisi. Mutta ei. Aina vaan viestittelee.
Et ole. Paljon epäreilumpaa on mielestäni ihan molempia kohtaan se, että hampaat irvessä vastailee ja koettaa keksiä kiinnostuneen kuuloista tekstiä, vaikka oikeasti ei haluaisi olla yhteydessä koko ihmiseen.
Ei tuossa mitään ihmeellistä ole. Minäkin inhoan lähes kaikkia ihmisiä :) En jaksa länkyttää kenenkään kanssa mitään turhaa lätinää, olen mielummin yksin ja rauhassa.
Jännä juttu, että kaukaiset sukulaiset viesteilevät.
Minun lähisukulaisistanikaan vain veljen vaimo joskus muistaa minua.
Omat aikuiset lapset laittavat viestiä, jos ovat jotain vailla.
On minustakin hieman kiusallista, jos joku todella etäinen ihminen lähettelee viestejä. Tulee väistämättä mieleen, että tällä henkilöllä on jonkinlainen taka-ajatus. En kuitenkaan kehtaa olla vastaamatta täysin, vaan yritän olla kohtelias ja asiallinen.
Itseäni harmittaa, kun läheistenkin ihmisten viesteihin vastaaminen on itselleni jotenkin älyttömän vaikeaa. En tiedä mikä minussa on vialla, mutta lykkään ja lykkään vastaamista nolostuttavan pitkään. Huoh. Että sitä voikin tehdä yksinkertaisista asioista niin vaikeita.
Jaksat kuitenkin tänne kirjoitella
Zinc