Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi oikeassa: makaronilaatikon päälle kastiketta vai ketsuppia?

Vierailija
03.05.2020 |

Puolison mielestä tuhoan ruuan, kun panen makaronilaatikon päälle ketsuppia. Hänen lapsuudenkodissaan makaronilaatikko syötiin ruskean kastikkeen kanssa. Olemme joutuneet asiassa umpikujaan, koska itse en viitsi väsätä mitään kastiketta makaronilaatikolle. Mies perustelee, että lasagnellekin tehdään valkea kastike, vaikka se onkin ruuan sisällä. Voi jösses. Mun mielestä puoliso voisi ihan itse tehdä sen kastikkeensa, jos sitä toivoo. Kumpi joustaa?

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kastiketta siihen päälle laitetakaan, vaan laitat sen sinne sekaan, kun laitat makaronilaatikon uuniin. Parasta ikinä. 

Vierailija
62/80 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketsuppia ei minun ruokiin tule. Ainoastaan hampparin kanssa menettelee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi joustaa? Fiksumpi joustaa.

Se, että et ole kuullutkaan, että makaronilaatikon kanssa voi syödä kastiketta, ei todista että ei voisi, vaan lähinnä omasta tietämättömyydestäsi. Makaronilaatikkoa on kyllä syöty kastikkeenkin kanssa, mutta yleensä se on silloin ollut lihatonta versiota. Se on siis ikään kuin vaihtelua perunalle.

Vierailija
64/80 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskeaa soosia perunoiden ja esim. lihapullien kanssa. Tosin useimmiten jätän sen soosin siitäkin pois. Ketsupista en tykkää, joten jäljelle jää puolukat ja mahdollisesti suolakurkkuviipaleet, jos sattuu kotona olemaan, siis makaronilootan kanssa.

Vierailija
65/80 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy, josko miehen äiti tulisi syöttämään poikaansa. Antaisiko tissiäkin?

Kannattaa myös kysyä että antaisiko pimpsaa.

Vierailija
66/80 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketsuppi on kastiketta. Kai siihen muukin kastike käy.

Vierailija
67/80 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoan ketsuppia. Laitan joko sinappia tai ruskeaa kastiketta. En tosin mitään perusruskeakastiketta vaan HP-kastiketta. Tai sit voin maustaa myös schirachalla tai piripirikastikkeella. Jotain maustetta joka tapauksessa, pelkältään se ei mulle oikein maistu.

Vierailija
68/80 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin nuorena töissä ruokalassa, jossa oli tarjolla ruskeaa kastiketta ja perunaa, aina. Niitä sitten syötiin lisukkeena kaiken kanssa, myös makaronilaatikon. Metallimiehet olivat siihen tottuneet kai kotonaan. Kuppilanpitäjälle tietysti edullista, kun kallista lihapuolta ei sitten lautaselle mahtunut niin paljoa.

Itse pidän ketsupista makaronilaatikossa. Lisäksi ketsuppi kuuluu pyttäriin, muuten en käytä ketsuppia. 

Seurustelin aiemmin miehen kanssa, joka ei suostunut syömään ketsuppia lainkaan, paitsi pizzan päällä. :-O Meni tilaamaan pizzerian hienoimman pizzan ja sitten veti siihen ketsuppia päälle. Muuten ketsuppi on aivan ei ikinä koskaan milloinkaan. Outoa on ja silleen.

Vierailija
69/80 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvä ruskeakastike sopii aika lailla kaikkeen ruokaan.

Enpä ole makaronilaatikon kanssa maistanut, mutta miksipä se ei siihen sopisi.

Tosin Heinzin ketsuppi makaronilaatikkoon ja punajuuri-sipuliraaste kylkeen, niin vot.

Vierailija
70/80 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkeavatko presidentinvaalit jo marraskuussa?

https://www.paavovayrynen.fi/2023/11/03/marraskuussa-on-ehdokkuus-varmistettava/ 

Vierailija
71/80 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuossa äskeisessä liitti viimeisen minun kappaleeni samaksi tekstiksi lainaamani tekstin kanssa? Nyt ei kyllä toimi vauvapalstan kommentointi ihan nappiin.

Vierailija
72/80 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te varmaan sitte pyörrytte, kun kerron, että laitan vuokaan keitetyt makaroonit ja ruskeen jauhelihakastikkeen, päälle juustoa ja uuniin. En edes aatellu olevan outoa.

En pyörtynyt, kuulostaa ihan hyvältä. Taidampa ensi kerralla kokeilla tällä ohjeella, kiitos vinkistä.

Vierailija
73/80 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis puhutaanko nyt lihamakaroonilaatikosta?

En ole ikinä kuullut, että sen päälle tulisi mitään kastiketta. Sen sijaan joulun aikaan tekemäni lihaton, hieman makea, makaronilaatikko oikein kaipaa yllensä karjalanpaistilientä ja mikä parempaa niin itse tehtyjä riisipiirakoita kylkeen😋😍.

T. Pohjois-Karjalasta kotoisin

Kuin myös Etelä-Karjalassa.

Vierailija
74/80 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikko ketsupilla. Todellakin hirveää. Imelää. Peittää muut maut. 

Vierailija
75/80 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös jokainen saa valita ihan oman makunsa mukaan. Vaniljakastikekin voisi olla monen mielestä hyvää makaronilaatikon kera.

Vai joutuuko vääränlaisesta kastikkeesta edesvastuuseen ja mahdollisesti vankilaan?

Vierailija
76/80 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin sopii oikein hyvin.

Vierailija
77/80 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketsuppi nyt tietenkin. 

Vierailija
78/80 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskontoni kieltää ketsupin käytön muualla kuin laatupizzan päällä aidossa itaalialaisessa al-pitah-ravintolassa.

Vierailija
79/80 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikosta saa syötävää, kun se syödään pitkään haudutetun marinara-kastikkeen kanssa. 

Vierailija
80/80 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen voi laittaa salaatinkastiketta tai valkokastiketta mitä nyt kukin haluaa.  

Laitatteko muuten kapriksia makaronilaatikkoon ennen paistoa? Sopii siihen hyvin.