Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka ette laita lapsianne kouluun

Äiti kahdelle
03.05.2020 |

Miten aiotte toimia? Mitä ilmoitatte koululle? Ja yleensäkin miten menettelette?
Asiallisia vastauksia kiitos.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa miettivä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitan wilman kautta, että perheessämme on riskiryhmäläisiä ja lapsi ei tule kouluun. Pyydän antamaan tarvittavat ohjeet wilman kautta.

Kyseessä siis ihan ilmoitusasia.

Tarvitseeko olla lääkärintodistuksia tmv? Vai onko tuo tosiaankin vain ilmoitus asia.

Koulu ei saa edes kysellä perheiden terveystietoja, saatika pyytää mitään todistuksia.

Vierailija
22/51 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Eikö fiksuinta olisi olla koulussa ja osallistua opetukseen? Eikö teitä huoleta, että lapsenne putoavat kärryiltä?

Itse en antaisi lasten jäädä kotiin rötväämään.

Ei anna hyvää mallia lapsille sekään että vanhemmat makaavat kotona ja Kelasta haetaan rahat.

Lukuvuoden 11 viimeistä koulupäivää tunnetusti ovat mitä ovat. Ja onhan tuota etäkoulua käyty jo viikkokausia ja teini on sen tunnollisesti hoitanut.

Tuota kela viittausta en nyt ymmärtänyt että miten liittyy tähän etäkoulun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitan wilman kautta, että perheessämme on riskiryhmäläisiä ja lapsi ei tule kouluun. Pyydän antamaan tarvittavat ohjeet wilman kautta.

Tarvitseeko olla lääkärintodistuksia tmv? Vai onko tuo tosiaankin vain ilmoitus asia.

Koululla ei ole mitään oikeutta vaatia oppilaan tai varsinkaan tämän perheenjäsenen terveystietoja.

Onko oikeasti näin? Jos joku perheenjäsenistä kuuluu riskiryhmään niin koulu ei voi vaatia siitä todistusta?

On ihan oikeasti näin.

Vierailija
24/51 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö fiksuinta olisi olla koulussa ja osallistua opetukseen? Eikö teitä huoleta, että lapsenne putoavat kärryiltä?

Ei anna hyvää mallia lapsille sekään että vanhemmat makaavat kotona ja Kelasta haetaan rahat.

Lapseni osaa pestä käsiä ilman, että menee kouluun sitä opettelemaan. Siksi hän jää kotiin. Kelasta emme rahaa saa kuin lapsilisien verran. 

Vierailija
25/51 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli kai olet?

Mutta, mun lapset on sen verran fiksuja, että osaavat kotonakin avata kirjan ja tehdä tehtävät ja mä osaan ne tarkistaa ja neuvoa jos lapsi ei jotain kohtaa ymmärrä. Ja kahden vikan viikon anti on kevätlaulujen opettelu normaalistikin, niin voidaan opetella nekin kotona. Jos kahdella kevään vikalla viikolla tippuu kärryiltä opetuksessa, niin kuuluu erityisluokalle/tehostetun tuen piiriin.

Ja vanhemmat tekee etätöitä/on lomautettuna, joten ei vaan makaa kotona. Paitsi lomautettu, joka  kyllä makaa sohvalla. Et siinä meni oikein.

Vierailija
26/51 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitan, että lapseni opiskelee kotona viimeiset kaksi viikkoa, koska olen yhä hyvin huolissani koronatilanteesta ja haluamme minimoida riskit. Ilmoitan myös ottavani vastuun siitä, että lapsi kysyy luokkakavereiltaan mitä koulussa on tehty ja ja tekee koulussa käydyt tehtävät. Mikäli siis opettaja ei niitä Wilmaan laita.

Lapsellani on todella ammattitaitoinen ja oppilaistaan todella välittävä opettaja joten uskon, että tämäkin hoituu hyvässä yhteistyössä.

Vierailija
27/51 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koululla ei ole mitään oikeutta vaatia oppilaan tai varsinkaan tämän perheenjäsenen terveystietoja.

Onko oikeasti näin? Jos joku perheenjäsenistä kuuluu riskiryhmään niin koulu ei voi vaatia siitä todistusta?

Mitä se koulu sillä tiedolla tekee onko jollain perheenjäsenellä sairauksia? Ei yhtään mitään. Lomahakemukseen ei tarvitse edes laittaa tietoa riskiryhmästä, koska lomaa saa ilman riskiryhmääkin tässä tilanteessa. 

Vierailija
28/51 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetusta tulee olemaan 10 tai 11 päivää, riippuen siitä onko perjantai helatorstain jälkeen tehty sisään vai ei. Puolet tuosta ajasta tulee menemään käsien pesemiseen ja muuhun tyhjäkäyntiin.

Vierailija
29/51 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tipu kahdessa viikossa kärryiltä.

Normaali oloissa voisi tippuakin. Tosin ei kahden viimeisen kouluviikon aikana. Nythän siellä vain pestään käsiä ja yritetään pysyä etäällä toisista, joten ei siellä mitään uutta opi. Ihan avoimesti tästäkin kerrottu, joten ei pitäisi tulla yllätyksenä kenellekään. 

Vierailija
30/51 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä kärryiltä lapset putoavat, kun arvioinnit on jo toukokuun puoliväliin mennessä tehty?

Vierailija
31/51 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

32/51 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulu ei saa edes kysellä perheiden terveystietoja, saatika pyytää mitään todistuksia.

Ihmettelen kyllä rehtoreita jotka antavat vapaata koulusta ilman lääkärintodistusta.

Älkää opettako lapsianne lintsareiksi vaan oikeasti laittakaa ne sinne kouluun. Ja menkää itse sinne töihin myös.

Tiedän, että corona on monessa perheessä kiva syy tehdä asiat pienimmällä mahdollisella vaivalla, mutta se kostautuu.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
33/51 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs pöljä sinä olet? Oletko siis ollut koko kevätlukukauden siinä luulossa, että kaikki etäkoulussa olevien vanhemmat saavat Kelasta rahat? Haloo. Koko Suomi on ollut etäkoulussa.

Vierailija
34/51 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä rehtoreita jotka antavat vapaata koulusta ilman lääkärintodistusta.

Älkää opettako lapsianne lintsareiksi vaan oikeasti laittakaa ne sinne kouluun. Ja menkää itse sinne töihin myös.

Tiedän, että corona on monessa perheessä kiva syy tehdä asiat pienimmällä mahdollisella vaivalla, mutta se kostautuu.

Menkää itse sinne töihin myös? Koko ajanhan tässä on töitä tehty ja tehdään kesälomaan saakka.

35/51 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä kärryiltä lapset putoavat, kun arvioinnit on jo toukokuun puoliväliin mennessä tehty?

Niin no, tuolla logiikallasi kenenkään ei enää koskaan tarvitsisi mennä kouluun toukokuun puolivälin jälkeen.

Sille on syynsä, miksi opetukseen osallistutaan. Ei työelämässäkään pärjää sitten aikuisena ne, joiden vastaus kaikkeen on se, että onko pakko jos ei haluu.

Jos aina tekee vain minimin ja senkin päin vittua, niin kyllä siitä joutuu ennen pitkää kärsimään.

Vierailija
36/51 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpeä. Tässä puhutaan lasyen hengestä ja sinä trollaat.

Vierailija
37/51 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no, tuolla logiikallasi kenenkään ei enää koskaan tarvitsisi mennä kouluun toukokuun puolivälin jälkeen.

Sille on syynsä, miksi opetukseen osallistutaan. Ei työelämässäkään pärjää sitten aikuisena ne, joiden vastaus kaikkeen on se, että onko pakko jos ei haluu.

Jos aina tekee vain minimin ja senkin päin vittua, niin kyllä siitä joutuu ennen pitkää kärsimään.

Kakkis-hyvä. Missään oloissa ei ole pakko mennä kouluun toukokuun puolivälin jälkeen. Ihan aina voi hakea lomaa sille ajanjaksolle. Samoin kuin kaikille muillekin ajanjaksoille. Nyt sitä lomaa saa vain helpommin kuin muulloin. Samoin kuin työpaikoillakin. Ennen piti hakea saikkulappu, nyt riittää kun soittaa, että on flunssainen olo. Näin ainakin meillä. 

38/51 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Eli myönsit sen todeksi itsekin.

Monella tuntuu olevan se logiikka, että nyt kun ei tarvitse mitään ilmoitella eikä saikkulappuja tarvita, jäädään kotiin. Kun ei ole pakko.

Ei ne lapset ole mihinkään kuolemassa. Ei kouluja avattaisi, jos lasten henki olisi kyseessä.

Hävetkää itse vaan. Ihanko luulette, että joku ottaa teidät tosissaan?

Kaverillani on yritys, jonka työntekijöistä puolet jäi heti maaliskuussa pois töistä ”koska korona”.

Ne loput puolet on raataneet duunissa koko tämän ajan. Ja uusia rekryttiin, koska niiden lomailijoiden hommat jäi tekemättä.

Mitä kuulette, kummalle osalle työntekijöitä on vielä hommia tarjolla jatkossa?

Mua vituttaa tuollaiset lomailijat ja näköjään lapsistanne on uusi lintsarisukupolvi kasvamassa.

Vierailija
39/51 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua sairastua. Koska lapsista pitää huolehtia koko kesä.

Ei tässä nyt oelkästään lapsen kuolemaa pelätä.

Vierailija
40/51 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Eli myönsit sen todeksi itsekin.

Monella tuntuu olevan se logiikka, että nyt kun ei tarvitse mitään ilmoitella eikä saikkulappuja tarvita, jäädään kotiin. Kun ei ole pakko.

Ei ne lapset ole mihinkään kuolemassa. Ei kouluja avattaisi, jos lasten henki olisi kyseessä.

Hävetkää itse vaan. Ihanko luulette, että joku ottaa teidät tosissaan?

Kaverillani on yritys, jonka työntekijöistä puolet jäi heti maaliskuussa pois töistä ”koska korona”.

Ne loput puolet on raataneet duunissa koko tämän ajan. Ja uusia rekryttiin, koska niiden lomailijoiden hommat jäi tekemättä.

Mitä kuulette, kummalle osalle työntekijöitä on vielä hommia tarjolla jatkossa?

Mua vituttaa tuollaiset lomailijat ja näköjään lapsistanne on uusi lintsarisukupolvi kasvamassa.

Minua vituttaa tuollaiset trollit eli ollaan tasoissa.