Miksi posti ja paketit ei kulje lauantaisin?
Ihmettelen. Esim Postilla, DHL:llä ja Postnordilla hommat on seis lauantain ja sunnuntain ajan eikä paketit ja posti kulje. Onko lähetysfirmojen oikeasti niin vaikeaa pitää ihmisiä töissä viikonloppuisin? Ja luulisi että tallaisena aikana firmat taipuisivat viikonlopputöihin ruuhkan takia jotta ruuhjaa saataisiin purettua. Sensijaan annetaan logistiikan ja lajittelun takkuilla ja lähetysten kasaantua viikonlopun aikana jotta kuriirit voivat heittää lonkkaa ja nukkua viikonlopun yli
Kommentit (38)
Kyllä yllättäen postipaketit on minulle tulleet lauantaisinkin nykyaikana. Yllätyin itsekin.
Postin tarkoitus ei ole toimittaa postia vaan tehdä voittoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yllättäen postipaketit on minulle tulleet lauantaisinkin nykyaikana. Yllätyin itsekin.
Millä alueella asut? Itse asun juuri ja juuri helsingin seudun ulkopuolella ja minulle ei ole tullut. :( Ja postin huonoy aivut eivät vastaa mitenkään!
Vierailija kirjoitti:
12.6. nousee jälleen hinnat. Korkeintaan 50 gramman lähetykset 1,60 € --> 1,75 €.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
12.6. nousee jälleen hinnat. Korkeintaan 50 gramman lähetykset 1,60 € --> 1,75 €.
Ei voi olla todellista, liki 2€ kirjepostista...
Miten helvetissä tuonne postin asiakaspalveluun soittaminen maksaa melkein 2€?!
Suomen posti on vitsi, eikä valtiota tunnu kiinnostavan. Palvwlut heikkenevät, hinnat nousevat ja pahimmillaan posti siirtää tehtäviä asiakkailleen.
Mutta valtiota ei kiinnosta. ilmeisesti Hesassa pyörii vielä siedettävästi?
Kohta postimerkit maksavat jo ihan poskettomiavsummia. On tää sellainen laitos, että lopettaa vois. Parempi tilalle.
Postin työntekijät puolustelevat paskaa työnantajaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani asuu Hollannissa. Siellä lähes poikkeuksetta kotimaan paketti tulee seuraavana päivänä, viimeistään toisena. Myös lauantaisin.
Joo, erikoista. Kun se Hollanti on niin pitkä ja harvaan asuttu maa kaiken lisäksi. Kumma juttu.
Kyllä Suomessakin Postin paketit kulki 1-2 päivässä 99 prosenttisesti vielä 20 vuotta sitten. Kaikki tuolloiset huuto.netin aktiivikäyttäjät muistaa tämän. Muuttuiko Suomi vasta sen jälkeen pitkäksi ja harvaan asutuksi? Entä miten se vaikuttaa mitenkään siihen ettei paketit liiku lauantaisin?
Olen monta kertaa googlannut ja etsinyt postin sivuilta, mutta en vain löydä vastausta siihen että mitkä alueet kuuluvat lauantaisin jaettavien pakettien alueeseen. Postin chatbot on yksi iso vitsi. Miten yritys joka veloittaa niin järkyttäviä riistohintoja kirjeistään ja paketeistaan ei voi tarjota edes ilmaista asiakaspalvelua? Eipä huvita kauheasti soitella.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muutenkin ihan Suomen sisäisissä toimituksissa kestää monta päivää ja Euroopan sisäisissä yli viikko?
Eihän Suomen Postissa kulje paketit muinakaan päivinä, miksi lauantai olisi poikkeus?
Oikeasti syynä on se, että jos esimerkiksi Savukoskella joku lähettää kirjeen toiseen samassa kylässä olevaan osoitteeseen, se käy mutkan Oulussa leimattavana. Paketeista en tiedä, mutta ainakin osoitteen löytämiseen oli yhdellä paketilla mennyt 3 viikkoa. Postinjakaja itse asui saman tien varressa, joten jossakin muualla se vika oli.
Matkahuolto on ollut nopein ja luotettavin paketin kuljettaja. Toivottavasti eivät ala sielläkin kehittämään palvelujaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaltaisesi itkupillit ansaitsisi saada selkään remmistä niin että se itkeminen ja vinkuminen loppuu.
Ai sulla tollaset fantaasiat.
Muista vaan että nuokin tavoitteet toteutuakseen tarvitsevat sen vastaanottavan osapuolen vapaaehtoisen suostumuksen, sekä turvasanan, jolla hän halutessaan voi keskeyttää toiminnan välittömästi.
Lähetän paljon paketteja ja haluaisin boikotoida postia, mutta asun pienessä kunnassa eikä täällä ole muutakaan vaihtoehtoa. Että riistohinnoilla ja p@skalla palvelulla eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaltaisesi itkupillit ansaitsisi saada selkään remmistä niin että se itkeminen ja vinkuminen loppuu.
Ai sulla tollaset fantaasiat.
Muista vaan että nuokin tavoitteet toteutuakseen tarvitsevat sen vastaanottavan osapuolen vapaaehtoisen suostumuksen, sekä turvasanan, jolla hän halutessaan voi keskeyttää toiminnan välittömästi.
Vaan kun tässä puhuttiinkin toiminnasta jossa ei kysytä vastaanottavan osapuolen mielipidettä. Olisi kannatanut opetella olemaan ajoissa, nyt sitten itket ja opit.
Miksi ihmiset hankkivat niin turhanpäiväisiä tavaroita, etteivät ne ole edes parin päivän odottamisen arvoisia? Pelkkää roskaa kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muutenkin ihan Suomen sisäisissä toimituksissa kestää monta päivää ja Euroopan sisäisissä yli viikko?
Eihän Suomen Postissa kulje paketit muinakaan päivinä, miksi lauantai olisi poikkeus?
Oikeasti syynä on se, että jos esimerkiksi Savukoskella joku lähettää kirjeen toiseen samassa kylässä olevaan osoitteeseen, se käy mutkan Oulussa leimattavana. Paketeista en tiedä, mutta ainakin osoitteen löytämiseen oli yhdellä paketilla mennyt 3 viikkoa. Postinjakaja itse asui saman tien varressa, joten jossakin muualla se vika oli.
Matkahuolto on ollut nopein ja luotettavin paketin kuljettaja. Toivottavasti eivät ala sielläkin kehittämään palvelujaan.
Mikäs ongelma tuossa on? Ei kirjeitä ole joka tapauksessa tarkoitus lähettää postissa samalle kylälle. Ne viedään itse perille. Postin idea on viedä lähetys jonnekin kauas minne ei itse kannata tai ole mahdollista lähteä.
Luulin että paketit toimitetaan nykyään kaikkialla Suomessa pakettiautomaattiin tai postiin myös lauantaisin?