Oltiin vappu mökillä eikä rasitettu mökkikunnan terveydenhuoltoa
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha riski asialla jonka seuraukset sitten kantaa joku muu. Mä oon joutunut ambulanssilla sairaalaan kaatumisen jälkeen. En ois etukäteen uskonut et noin käy mulle, kävi kuitenkin.
Ennustajia kun ei olla, niin miksi riskeerata muiden kustannuksella.Mikä riski siinä on, että tarvitsee sairaanhoitoa kotikuntansa ulkopuolella? Tällä hetkellä koko maassa on ylimääräistä kapasiteettia ja hoitohenkilökunta tyhjän panttina. Ai niin, muualta tulleet voi tartuttaa koronan. Kerron sinulle suuren salaisuuden: niin voit sinäkin olla oireeton kantaja, ihan omassa kunnassasi Ja tartuttaa sen koronan. Joten voitaisko vähitellen lopettaa turhien rajojen vetäminen tältäkin osin?
Emme todellakaan ole tyhjän panttina! Olemme joutuneet jakamaan osastot puhtaisiin ja kohorttipuoleen. Teholla edelleen myös muita potilaita. Älkää nyt hyvän tähden luulko, että sairaalassa on vain nuo THL: n ilmoittamat Korona- potilaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha riski asialla jonka seuraukset sitten kantaa joku muu. Mä oon joutunut ambulanssilla sairaalaan kaatumisen jälkeen. En ois etukäteen uskonut et noin käy mulle, kävi kuitenkin.
Ennustajia kun ei olla, niin miksi riskeerata muiden kustannuksella.Juuri näin! Joka päivä olen hoitanut ulkopaikkakuntalaisia. Muistakaa, että voitte sairastua myös muuten. Kaikenlainen lisäkuormitus on ihan turhaa tällä hetkellä.
Sairaanhoitopiirithän valittaa potilaspulasta. Koronahoidettavia ei tullutkaan, kiireettömät peruttiin ja ihmiset ei lähde pienistä oireista päivystykseen vaikka voisi olla syytä mennä.
Mä pystyn " mökiltäni" vaikka ryömimään yliopistolliseen sairaalaan, mutta kotoa on useamman kymmenen km ambulanssimatka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennustajia kun ei olla, niin miksi riskeerata muiden kustannuksella.Juuri näin! Joka päivä olen hoitanut ulkopaikkakuntalaisia. Muistakaa, että voitte sairastua myös muuten. Kaikenlainen lisäkuormitus on ihan turhaa tällä hetkellä.
Sairaanhoitopiirithän valittaa potilaspulasta. Koronahoidettavia ei tullutkaan, kiireettömät peruttiin ja ihmiset ei lähde pienistä oireista päivystykseen vaikka voisi olla syytä mennä.
Mä pystyn " mökiltäni" vaikka ryömimään yliopistolliseen sairaalaan, mutta kotoa on useamman kymmenen km ambulanssimatka.
Eilinen iltavuoro: Teho-osaston kuormitus >100%.
Minäkin olen vappua mökillä. Tänne on kahden tunnin ajomatka, ei tarvitse pysähtyä kertaakaan missään, yhtään ulkopuolista ihmistä en ole matkalla tavannut edes sadan metrin säteellä. Mökillä on oltu 30 vuotta eikä koskaan ole loukkaannuttu, joten sitä riskiä pidän hyvin pienenä. Jos taas sairastumme, kotisairaalaan on vaan vähän pidempi matka kuin mökkipaikkakunnan vastaavaan joten tietysti ensimmäisistä oireista lähtisimme varmuuden vuoksi jo heti ajamaan kotiin. Tää on mulle tosi tärkeä henkireikä, että pääsin tänne katselemaan merikotkia, haahkoja ja rantakallioita ja uimaan kirkkaissa, kylmissä vesissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka sinut vietäisiin sieltä mökiltä lanssilla sairaalaan, et rasittaisi mökkipaikkakunnan terveydenhuoltoa, ainoastaan sairaanhoitopiirin siihen saakka, kun sinut siirrettäisi omaan sairaalaasi.
Niitä ambulansseja ei kuulkaa kauheasti ole....
Ja siksi ambulanssi ottaa kyytiin vain, jos tilanne on niin kriittinen että myös matkalla sairaalaan tarvitaan ambulanssihenkilökunnan apua. Muissa tapauksissa potilas matkustaa sairaalaan itse, vaikka ambulanssi kävisikin paikan päällä toteamassa tilanteen. Tällaista se on haja-asutusalueilla.
Jestas sentään, että täällä on näitä hernenenäisiä loukkaantujia. Kun on kaiken varalta pyydetty pysymään kotona vähän aikaa, niin siitä pitää loukkaantua. Te varmaan suututte siitäkin, kun Alma-mummi pyytää, että ette tulisi syntymäpäiville vaikka omien sanojenne mukaan ette ole aamuyöllä enää oksentaneet ja ripuloineet.