Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oltiin vappu mökillä eikä rasitettu mökkikunnan terveydenhuoltoa

Vierailija
03.05.2020 |

Kuten ei aiemminkaan 53 vuoteen.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuiko onnettomuuksia tai rikoksia?

Vierailija
2/26 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te itsekkäät siat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin myös,enkä koe olevani itsekäs sika.

Suora reitti kotipaikkakunnalta mökille pysähtymättä matkalla.

Mitä tein väärin?

Vierailija
4/26 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Ei myöskään rasitettu mökkipaikkakunnan kauppiaita, kun tehtiin lähtiessä kaikki ostokset kotikulmilla.

Vierailija
5/26 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin kaupassa ja olivat oloissa että joku käy kaupassa

Vierailija
6/26 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, toivottavasti ette oireettomina kantajina tartuttaneet puolta kylää.

Vierailija
7/26 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha riski asialla jonka seuraukset sitten kantaa joku muu. Mä oon joutunut ambulanssilla sairaalaan kaatumisen jälkeen. En ois etukäteen uskonut et noin käy mulle, kävi kuitenkin.

Ennustajia kun ei olla, niin miksi riskeerata muiden kustannuksella.

Vierailija
8/26 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä teille, koska ei siellä mökkipaikkakunnalla ole ollut minkäänlaista terveydenhuoltoa 8 vuoteen. Terveyskeskuksen käyntipiste on lakkautettu, koululääkäri käy kahdesti vuodessa, joten muuten mennään lähikaupunkiin. Ambulanssikuskit tietävät, että vapusta elokuun loppuun käydään enemmän mökeillä kuin vakituisten asukkaiden luona, mutta sehän ei mökkiläisille olekaan mökkipaikkakunnan terveydenhuoltoa, kun viedään samantien kaupunkiin.

Vierailija
9/26 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä loukkaantuneita mökkiläisiä....

Vierailija
10/26 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tällainen käytännössä hoidetaan? Tapaako ihmiset yleensä mökillä paikallisia ihmisiä? Itse en tapaa koskaan ketään siellä.

Vierailija
11/26 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mökillä parasta aikaa, 5 h ajon päässä Helsingistä. Huomenna pois.

Vierailija
12/26 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sinut vietäisiin sieltä mökiltä lanssilla sairaalaan, et rasittaisi mökkipaikkakunnan terveydenhuoltoa, ainoastaan sairaanhoitopiirin siihen saakka, kun sinut siirrettäisi omaan sairaalaasi.

Vierailija
13/26 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitä edes pystyy tartuttamaan "puolta kylää", jos ajaa suoraan mökilleen ja pysyy siellä, ja kaupassakäynnin on hoitanut jo kotikunnassaan? Niin.

Ellei sitten itse kutsu sitä puolta kylää vierailemaan mökilleen :D itse en näe näissä mökkeilijöissä ongelmaa, jos eivät käytä mökkikunnan palveluita, eivätkä terveydenhuoltoa, vaan kaiken tuon hoitavat kotikunnassaan.

Vierailija
14/26 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitä edes pystyy tartuttamaan "puolta kylää", jos ajaa suoraan mökilleen ja pysyy siellä, ja kaupassakäynnin on hoitanut jo kotikunnassaan? Niin.

Ellei sitten itse kutsu sitä puolta kylää vierailemaan mökilleen :D itse en näe näissä mökkeilijöissä ongelmaa, jos eivät käytä mökkikunnan palveluita, eivätkä terveydenhuoltoa, vaan kaiken tuon hoitavat kotikunnassaan.

Samaa mieltä. Toki jos mökki on yli 3h ajomatkan päässä, se riski on isompi että mökkiläinen joutuu käyttämään jotain palveluja, tai sairastuu eikä jaksa ajaa kotikuntaan. Jjos matka mökille on sellainen, että tarvittaessa pääsee itse asioimaan kotikuntaan, ja muuten mökillä ollessaan liikkuu vain tontillaan ja metsässä tai vesillä tapaamatta paikallisia, en näe mitään ongelmaa.

Vierailija
15/26 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen mökille nimenomaan erakoitumaan, ei ole todellakaan kiinnostusta tavata yhtään ketään kun pääsee täältä kaupungista pois

Vierailija
16/26 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin mökkikunnalta bensat ja ruuat kuten aina ennenkin, eikä kukaan minua tullut moittimaan. Kävin myös sukulaisten luona kylässä ja hakemassa heiltä talvisäilytyksessä olleen veneeni.

Vierailija
17/26 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha riski asialla jonka seuraukset sitten kantaa joku muu. Mä oon joutunut ambulanssilla sairaalaan kaatumisen jälkeen. En ois etukäteen uskonut et noin käy mulle, kävi kuitenkin.

Juuri näin! Joka päivä olen hoitanut ulkopaikkakuntalaisia. Muistakaa, että voitte sairastua myös muuten. Kaikenlainen lisäkuormitus on ihan turhaa tällä hetkellä.

Vierailija
18/26 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä riski siinä on, että tarvitsee sairaanhoitoa kotikuntansa ulkopuolella? Tällä hetkellä koko maassa on ylimääräistä kapasiteettia ja hoitohenkilökunta tyhjän panttina. Ai niin, muualta tulleet voi tartuttaa koronan. Kerron sinulle suuren salaisuuden: niin voit sinäkin olla oireeton kantaja, ihan omassa kunnassasi Ja tartuttaa sen koronan. Joten voitaisko vähitellen lopettaa turhien rajojen vetäminen tältäkin osin?

Vierailija
19/26 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka sinut vietäisiin sieltä mökiltä lanssilla sairaalaan, et rasittaisi mökkipaikkakunnan terveydenhuoltoa, ainoastaan sairaanhoitopiirin siihen saakka, kun sinut siirrettäisi omaan sairaalaasi.

Niitä ambulansseja ei kuulkaa kauheasti ole....

Vierailija
20/26 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo naurettavaa juttua tuo mökkiläisten syyllistäminen.

Samalla maajusseille tulee orjatyövoimaa Urainasta saakka pahimpaan korona aikaan.

Se onkin näemmä eri asia!