Surullinen tuo mummelin tapaus kun pitbullit hyökkäsivät
Äitienpäivän jälkeen naisella on jälleen edessä kirurgin vastaanotto sairaalassa.
– Otetaan taas röntgenit, poistetaan tikit ja katsotaan, joudutaanko vasenta kättä operoimaan uudestaan. Käsikirurgin mukaan vasempaan käteen saattaa jäädä jonkinlainen invaliditeetti.
Eläinlääkäri arvioi, että koiran pelastukseksi on koitunut sen nuori ikä ja koko. Naisen mukaan koira on keskikokoinen ja kolmevuotias. Vähän pienempi koira ei olisi todennäköisesti selvinnyt isojen pitbullien hyökkäyksestä. Koiran ikä on puolestaan auttanut selviämään kovista operaatioista ja nukutuksista.
Suuri ongelma on sen sijaan ollut, että naisen omat kädet ovat siteissä, eikä hän ole pystynyt hoitamaan koiraa.
– Apujahan olen joutunut hankkimaan, kun en ole pystynyt tekemään mitään.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cf1369eb-40e5-4169-9179-4d4b0edf0a49
Onneksi tuo ulkopuolinen paikalle sattunut mies pelasti eläkeläisen koirineen ja toivottavasti koirakin toipuu <3
Voimia naiselle ja koiralle <3
Kommentit (222)
Pittbullien omistajat on keskimääräisesti aika hölmöä väkeä. Ei ole muuta selitystä valinnalle.
Vierailija kirjoitti:
Pittbullien omistajat on keskimääräisesti aika hölmöä väkeä. Ei ole muuta selitystä valinnalle.
Ovat reppanoita ja sen koiran avulla yrittävät olla jotenkin "parempia" ihmisiä.
Tiedän monia pitbullien omistajia, jotka ovat lempeitä ja samoin koiratkin. Omistajissa se vika on, ei koirarodussa.
Nämä koirarotukieltoaloitteet kaatuvat yleensä siihen, että siihen ympätään liikaa rotuja. Aloite pitäisi kohdistaa vain ja ainoastaan taistelukoiriin, että sillä olisi mahdollisuuksia mennä läpi. Koirataistelut ovat laissa kiellettyjä, joten mitään perusteita ko. rotujen sallimiselle ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän monia pitbullien omistajia, jotka ovat lempeitä ja samoin koiratkin. Omistajissa se vika on, ei koirarodussa.
Kyllä se vika on rodussa, jalostettu tappamaan. Millä tahansa "hyvinkasvatetullakin" yksilöllä voi napsahtaa ja vietti ylittää kaiken muun.
Halveksin jokaikistä taistelukoiran omistajaa. Tervepäinen ihminen ei tuollaista koiraa ota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vika on rodussa, jalostettu tappamaan. Millä tahansa "hyvinkasvatetullakin" yksilöllä voi napsahtaa ja vietti ylittää kaiken muun.
"Napsahtaahan" ihmisilläkin. Ei pelkästään eläimillä.
Tää tapaus on inhottava. Kädet on ihmiselle tärkeät kapineet ja toivon, että naisen kädet kuntoutuvat toimintakykyisiksi. Suomessa on jotenkin tyyli, että kenelle vahinkoa tulee, joutuu itse kaiken hoitamaan ja maksamaan. Omistaja sais maksaa kaiken ja kipurahat päälle. Onneksi naisen oma lemmikki selvisi. Ihmiselle koiran puremat on niin vaarallisiakin, voi vaikka saada sepsiksen ja menehtyä siihen. Kyllä näitä rotuja pitäis paremmin valvoa ja lähteä vaikka kieltämään. Rauhallisiakin rotuja on tarpeeksi, että valinnanvaraa riittää jos lemmikin haluaa. Itse olen alkanut varoa, kun bussissa joku narkki (?) muija istui silmät killissä luuri korvalla siinä keskiosassa, eikä pitänyt jättihurttaansa kunnolla kiinni ja vierellä. Koira näykkäs jo mua, onneks vaan takin hihasta. Ei she mithää tee, kuului kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan kamala tapaus. Kädet ja sormet ovat muutenkin todella kipuherkät, saatikka tuolleen raadeltuna. Hitsi, kun noille koirille tulisi kuonokopat pakollisiksi!. Apulassa on kokoajan myynnissä isoja pentueita pitbull(amstaff)mixejä, tuskipa kaikille löytyy asiallinen koti.
Ei, vaan koirien omistajille pitäisi tulla isompi vastuu koiriensa käyttäytymisestä ja isommat korvaukset uhreille.
Mä olen samaa mieltä. Hyökkäävän koiran omistajaa pitäisi kohdella samalla tavalla kuin jos olisi itse hyökännyt aseellisesti toisten kimppuun. Täysi vastuu ihmiselle koiran tekemisistä.
Ja jos koira hyökkää toisen kerran, tai jos halutaan olla ihan superarmollisia, niin viimeistään kolmannesta hyökkäyksestä koirat piikille ja omistajalle koiranpitokielto ja vaikkapa 10 000e sakot.
Ehkä se meno sitten muuttuisi. Kun kenenkään ei ole mikään pakko ottaa noita laatikkopäärotuja. Voi ottaa sellaisen koiran, jonka pystyy hallitsemaan.
Se on hyvä, että pohjalaisilla on usein kättä pitempää mukana.
Ainakin ennen ihmisen päälle hyökänneet koirat lopetettiin armotta, vaikka siellä hihnan päässä olisi ollut millainen porho.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan kamala tapaus. Kädet ja sormet ovat muutenkin todella kipuherkät, saatikka tuolleen raadeltuna. Hitsi, kun noille koirille tulisi kuonokopat pakollisiksi!. Apulassa on kokoajan myynnissä isoja pentueita pitbull(amstaff)mixejä, tuskipa kaikille löytyy asiallinen koti.
Ei, vaan koirien omistajille pitäisi tulla isompi vastuu koiriensa käyttäytymisestä ja isommat korvaukset uhreille.
Mä olen samaa mieltä. Hyökkäävän koiran omistajaa pitäisi kohdella samalla tavalla kuin jos olisi itse hyökännyt aseellisesti toisten kimppuun. Täysi vastuu ihmiselle koiran tekemisistä.
Ja jos koira hyökkää toisen kerran, tai jos halutaan olla ihan superarmollisia, niin viimeistään kolmannesta hyökkäyksestä koirat piikille ja omistajalle koiranpitokielto ja vaikkapa 10 000e sakot.
Ehkä se meno sitten muuttuisi. Kun kenenkään ei ole mikään pakko ottaa noita laatikkopäärotuja. Voi ottaa sellaisen koiran, jonka pystyy hallitsemaan.
Kyllä jo ekasta hyökkäyksestä pitäis koira pistää piikille, jokainen hyökkäys kun on liikaa. Ja tosiaan omistajalle tuntuvat sakot ja lopun elämän mittainen eläimenpitokielto. Sakot itsessään ei riitä, sillä useimmiten just näiden taistelukoirien omistajat on sossun elättejä tai muita reppanoita, joilla ei ole millä maksaa.
Nuo koirat pitäisi kertakaikkiaan kieltää. Meillä asui yläkerrassa tuollainen. Omistaja ainen ei selvästi hallinnut koiraa. Koira räyhäsi ja riuhtoi aina kun joku tuli vastaan.
Onneksi muuttivat pois.
En ymmärrä mihin tarvitaan koiria joiden perimä on koulittu tappamaan ja hyökkäämään.
Nuo koirat on käyneet nyt viisi kertaa muiden koirien ja tällä kerralla naisen päälle, yksi koira on kuollut. Pitbulleja ei ole viety piikille, koirien omistajat on täydellistä ros----sakkia, lupailevat ummet ja lammet vastuunottoa ja korvauksia vaikka aiemmin kuolleen koiran eläinlääkärikulujakaan ei ole maksettu. Näin ainakin oli tilanne muutama viikko sitten kun asia oli tapetilla.
Vähän särähti korvaan tuo nimittely mummeliksi.
Kaasu taskuun aina ulkoillessa. Ja mielellään jotain kättä pidempääkin.
Eiköhän noi omistajat jaksa pari viikkoa tai kuukautta tsempata koiriensa kanssa kunnes taas jotain sattuu. Koirat on edelleen hengissä. En ymmärrä miten Suomessa voi olla näin munatonta touhua.
Jotkut hyväuskoiset vielä etsii näille koirakavereita ja koirapuistoseuraa, "jotta pentu sosiaalistuu ja saa leikkiä" eivätkä yhtään tajua sitä, että vaikka nämä pentuna leikkii muiden kanssa, sitten kun ikää tulee se 1,5-2v. se leikkiminen loppuu ja sen jälkeen muut koirat on tarkoituksena eliminoida. Nämä eivät ole puistokoiria eivätkä tarvitse koirakavereita. Niitä ei jätetä koskaan edes aidattuun omaan pihaan vapaana eikä taluteta kevyen naisihmisen toimesta ohuella nahkahihnalla tai fleksillä.