Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronan jälkioireet

Vierailija
02.05.2020 |

Minkälainen vointi teillä muilla, jotka epäilette/tiedätte sairastaneenne Koronan on ollut taudin jälkeen?

Itse olen melko varma, että se oli meillä jo maaliskuussa (reissutyö), mutta oireisen kanssa selvisin kotona.

Nyt tuntuu että rintakehä, keuhkoputki ja sydän on edelleen erikoisen tuntuiset. Sydän muljahtelee ja "jäykistyy", kuiva yskä vaivaa yhä, keuhkoputki jotenkin vetää liikaa "tyhjää".

Olen erittäin terve 38-v, en ole kehdannut mihinkään soitella oireista.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi just tässä ketjussakin kuvatut oireet reilu kuukausi sitten ja noin viikon epämääräisen oireilun jälkeen nousi kuume -yhdeksi illaksi. Sen jälkeen oireet on seilanneet ihan laidasta laitaan ja yhtenä yönä heräsin siihen että olin aivan jäässä, ne vilunväristykset sai oikeasti hampaatkin kalisemaan. Palelin noin tunnin ja sitten olinkin hetkessä niin hiestä märkä, että oli pakko nousta pesulle ja vaihtamaan yöpaita. Loppuyö menikin sohvalla, koska märkiä petivaatteita en jaksanut vaihtaa.

Ja tuo väsymys, se on ihan sanoinkuvaamattoman uuvuttavaa. Samoin tuo ympäri kroppaa kiertävä nivelkipu, aluksi oli myös lihaskipua mutta nyt ne on jo hävinneet ja tilalle on tullut tuo nivelkipu joka ensin tuntuu nilkassa, hetken päästä sormessa ja sitten vihlaiseekin lonkkaa jne. Päänsärky tuli vasta pari viikkoa sitten ja siihen ei tehonnut mikään särkylääkekään. Lisäksi särkee silmiä.

Yskää ei ole ollut ollenkaan mutta kurkku on ollut kipeä ja limaa irtoaa jostain todella syvältä. Haju- ja makuaistikin on ollut tallella kokoajan. Hengitysvaikeuksia oli alussa ihan kokoajan mutta nyt nekin aaltoilee eli välillä on ihan ok päivä ja sitten seuraavana hengittäminen tuntuu todella raskaalta ja välillä jopa vinkuu. Kävelylenkkikin saa haukkomaan henkeä. Ihan kuin närästäisi keuhkoissa ja keuhkoputkessa ja ilma "polttaa".

Vierailija
22/38 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämän facebook-ryhmän löytää? Tällä nimellä ei tuonut tulosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin tuon tai sen esiasteen joulukuussa. Nyt ehkä kuukauden verran on hengitys ollut normaalia ja vointi hyvä. Monta kuukautta oli väsy ja hengästyi helposti.

Vierailija
24/38 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Jään siis odotteleen olon paranemisesta. Ihme pöpö kyllä.

Lääkäriin en tosiaan jaksa soitella tai mennä, kun ei mikään uhkaa henkeä. Ja mitäpä ne voisikaan tehdä, vaikka virus vielä jylläisi, kun lääkettä tähän tautiin ei ole. Ja ei ne normilääkärit mitään jälkioire-analyysia tee tai kerää tietoja.

Ap

Vierailija
25/38 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin epäilen, että oon sairastanut lievän muodon helmi-maaliskuun aikana. Ihmetyttää just kun outoja niveloireita yhä kiertävänä eri nivelissä, kurkkukipuna terävää pistoa tulee aina välillä noin 2-3 päiväksi sit katoaa, heikotusta,väsymystä,huonohkoa ruokahalua jne.en sit tiedä, voi olla muutakin tai muu pöpö, mut ihme oireita eivätkä tunnu menevän pois ainakaan pitkään aikaan?! Kuuluuko korvien tinnitus koronaan vai johtuukohan muusta?

Vierailija
26/38 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan koronan sairastaneista käynyt jälkioireiden takia tutkimuksissa ja minkälaisia löydöksiä on ollut esim. keuhkojen ja sydämen osalta? Seurataanko Suomessa ylipäätään koronan sairastaneiden terveystilannetta mitenkään ns. toipumisen jälkeen?

Vierailija
27/38 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan koronan sairastaneista käynyt jälkioireiden takia tutkimuksissa ja minkälaisia löydöksiä on ollut esim. keuhkojen ja sydämen osalta? Seurataanko Suomessa ylipäätään koronan sairastaneiden terveystilannetta mitenkään ns. toipumisen jälkeen?

Luulen, että ovat saaneet ohjeet, että ei tehdä seurantaa, kun kukaan ei ole päässyt mihinkään jälkioiretarkastukseen.

Kovasti kyllä kehotellaan palaamaan töihin. En kyllä ymmärrä miten, kun selviän ehkä postilaatikolle käymään ja sit pitää taas nukkua pari tuntia. Harkitsen ottavani lopputilin töistä, koska en vain jaksa enkä pysty mihinkään.

Vierailija
28/38 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni, vissiin oli pakko paljastaa totuus toipumisesta. Nyt kun kaikki pakotettiin töihin pienen ajan sairastumisen jälkeen:

HS

"Nelikymppinen Kati sai koronaviruksesta lievän taudin maaliskuussa, eikä hän ole vieläkään toipunut – Asiantuntija kertoo, millaisia jälkiä tauti voi jättää kehoon

Vaikka koronavirus olisikin poistunut elimistöstä, taudista toipuminen voi kestää kuukausia. Toipumisprosessi voi olla raskas paitsi fyysisesti myös henkisesti."

https://www.hs.fi/elama/art-2000006498763.html

Vierailija
29/38 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tiimistä miehet sai pitkät sairauslomat. Naisista ei kukaan, ei edes tuo nurkassa lysyssä kyhjöttävä, viimeisillään raskaana oleva, joka edelleen yskii ja hyvä ettei pyörtyile. Kehotettiin vain reippaasti palaamaan töihin ja ulkoilemaan, kun "raskaus sairaus ole eikä korona sikiölle haitaksi".

Hyvä Suomi! Oikein hyvä!

Vierailija
30/38 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä, jotka tunnette olon huonoksi ja väsyneeksi, myös ruumiinlämpö ollut koholla edelleen?

Vierailija
31/38 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona jättää joillekin viikkokausia kestävän lievän yskän. Kuume saattaa palata ja silloin pitää olla kuumepäivät pois töistä.

Töihin siis pitää palata, kun on ollut yksi oireeton päivä, kuitenkin aikaisintaan eristyksen päätyttyä. Yskä ei haittaa.

No ei nuo lukuisat sairastaneet tutut ole mitään kauhean kipeitä olleet.

Vierailija
32/38 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lyhytaikainen kurkkukipu, muutaman päivän henkitorvessa tuntui ja kova kuume yli viikon. Sen jälkeen palasin töihin, mutta keuhkoissa tuntui lievää pistelyä, kyljissä lievää painamisen tunnetta ja rintaa vähän puristi. Olin myös väsynyt pari viikkoa kuumeen jälkeen. Siis nuo kuumeen jälkeiset oireet olivat pieniä ja en välittänyt, koska ajattelin sen olevan kuumeesta toipumista ja työterveyslääkäri käski palata töihin ensimmäisen kuumeettoman päivän jälkeen.

Lähipiirissäni oli silloin useita koronatapauksia, mutta se selvisi hieman myöhemmin.

Mitä veikkaatte oliko minullakin korona? Altistuminen ainakin oli rajua.

Vierailija
33/38 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronatauti ei vaadi lääkärikäyntiä, tauti sairastetaan kotona.

Vierailija
34/38 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli ekoina oireina erittäin nopeasti nouseva kuume 38,5, posket hehkui ja tunsin jotenkin oudosti sisäisesti palavan, limakalvojen suussa ja henkitorvessa hehkun tunnetta, pientä poltetta.  Kuume laski myös puolessa tunnissa normaaliksi ja ei sen jälkeen kuumetta kuin satunnaisesti pientä lämpöä 37,1. Tämän jälkeen hengenahdistusta ja kuivaa yskää ollut n. 1½kk. Tasapainohäiriöitä, sekä rytmihäiriöitä jälkioireina.

Vierailija
35/38 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että Ehkä sairastin helmikuussa. Flunssan jälkeen hajuaisti kadonnut sekä n 1kk pistelyä kurkussa ja lievää yskää. Töissä päiväkodissa, ei testattu, tauti kesti 3vk.

Vierailija
36/38 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle jäi kuumeettoman päivän jälkeen vielä ankara väsymys ja outo aivosumu, sanat eivät tulleet mieleen ja muisti pätki. Oli vaikea tehdä töitä kun vaikka keskustellessa unohdin kuunnella toisen puhetta tai unohdin mitä he olivat sanoneet ennen kuin koko lause oli loppunut.

Minun normaali. En käytä päihteitä, liikun ja olen normaalipainoinen.

Vierailija
37/38 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Please älkää arvelko vaan käykää vasta-ainetestissä. Se maksaan n. 90 € mikä on aika pieni summa näinkin vakavan sairauden tarkistamisesta ja en muista saako tuosta vielä Kela-korvauksen.

Vierailija
38/38 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastelua 10 viikkoa takana, ei virallista testitulosta

kuumeilua edelleen, kuivaa yskää, väsymystä, ei haju eikä makuaistia. Töitä yritän tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä